Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claas 255 laakerinvaihtoremppa  (Luettu 12458 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Red Bull

  • Vieras
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.

Eipä mitään käsitystä. Omassa vasta 12000 paalia mittarissa ja maalit alkaa olla lähteny. Alarullat kai kovimmalla on kun paalin paino on alusta asti niiden päällä.  ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.

Eipä mitään käsitystä. Omassa vasta 12000 paalia mittarissa ja maalit alkaa olla lähteny. Alarullat kai kovimmalla on kun paalin paino on alusta asti niiden päällä.  ::)

Mulla on nyt vähän alle 17000 enkä mä osaa noita vielä pelätä. Yhden miehen kans juteltiin kesällä ja sillä oli 220 Profis n 40 000 paalia mittarissa ja sanoi, että muutaman rullan ja vain muutaaman laakerin on vaihtanut.

Muutama vuosi sitten täällä oli aika seikkaperäiset Welger ohjeet ja kootut viat, niiden perusteella mäkin omani uskalsin ostaa  ;D Muistaakseni Cosmic Cowboy oli Welgerin mittariin saanut 40 000 ja vielä meno jatkui ... etsi kirjoitukset , ne oli aika asiallisia

Viimeksi muokattu: 19.09.14 - klo:08:16 kirjoittanut lypsyukko

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.
Riippuu hieman käytöstä, tossa miun ekassa koneessa meni eka rulla 14 000, ja toisessa 40 000. Ekalla paalattu rehua melkein kaikki ja toisella emoheinää+rehua. 70 000 paalin kohdalla nyt kaikki alimmat vaihdettu, ylimmät alkuperäiset.

Viimeksi muokattu: 19.09.14 - klo:19:51 kirjoittanut welger

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.
Riippuu hieman käytöstä, tossa miun ekassa koneessa meni eka rulla 14 000, ja toisessa 40 000. Ekalla paalattu rehua melkein kaikki ja toisella emoheinää+rehua. 70 000 paalin kohdalla nyt kaikki alimmat vaihdettu, ylimmät alkuperäiset.
Joo rehua pääasiassa ajelen ehkä semmonen 400-500 heinää ja olkea loput rehua. Mutta sitähän ei tiedä mitä edelliset on noilla käytetyillä ajellu. Enkä nyt just ole paalainta ostamassa mutta sitten kun tuo nykyinen alkaa pehmitä. Niin sille vois ostaa kaveriksi tommosen Welgerin. Jos nuo laakeri hommat kerran on noinkin helppoja niissä. Vanhoissa rp12 ei voisanoa että olis ollu ihan löysässä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Onko kokemuksia korjatuista teloista? ainakin hitsaustyö J.Mutanen niitä remppaa. Uusi hd-tela maksaa 1130€ alvilla josta saisi -15% :'(.
Kyllä tää claasi varmaan juttujen perusteella on kettumaisin kone rempata.
Oon vaatimaton!

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Claas 255 laakerinvaihtoremppa
Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että  teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?

Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.

Eipä mitään käsitystä. Omassa vasta 12000 paalia mittarissa ja maalit alkaa olla lähteny. Alarullat kai kovimmalla on kun paalin paino on alusta asti niiden päällä.  ::)

Mulla on nyt vähän alle 17000 enkä mä osaa noita vielä pelätä. Yhden miehen kans juteltiin kesällä ja sillä oli 220 Profis n 40 000 paalia mittarissa ja sanoi, että muutaman rullan ja vain muutaaman laakerin on vaihtanut.

Muutama vuosi sitten täällä oli aika seikkaperäiset Welger ohjeet ja kootut viat, niiden perusteella mäkin omani uskalsin ostaa  ;D Muistaakseni Cosmic Cowboy oli Welgerin mittariin saanut 40 000 ja vielä meno jatkui ... etsi kirjoitukset , ne oli aika asiallisia

Kone, mies ja nimimerkki jo "eläkkeellä". Ei mennyt teloja sieltä konehuoneen puolelta kuin yksi eräästä varakoneesta. Akselinpäitä katkeili muutama, että niihin kovimpiin paikkoihin on siksi laitettu uudet telat. Pitäisi kunnostella ne alkuperäiset "joskus". Tuossa -99-mallisessa on ne kartiopäät kaikissa teloissa ja se ei kestä kun tulee iso piukka johonkin. Vaihdoin kriittisiin paikkoihin ne uuden malliset, joissa on 50 mm akselia päähän asti.

Ennätys laakerinvaihdossa on 45 minuuttia. TOsin ehdein laittaa varikon valmiiksi sillä aikaa kun kuski ajeli pellolta kotiin.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.