Kyllähän tuo lopulta ratas irtosi tänä aamuna. Ruostetta oli niin paljon akselin ja rattaan välissä että teki urat ja vaikka mitä jälkiä akselin pintaan. Eikun kunnon hionta molempiin ja laakeri paikalleen ja silti hionnan jälkeen sai lekalla takoa sen rattaan takasinkin vielä akselille, että ei voi sanoa olevan väljä sovitus! Eikö tuosta lie jo yks milli akselista tullu hiottua, mutta silti tiukka! Sillä tässä ihan mielenkiinnosta kyselen muiden merkkien huoltoa, että jos merkki vaihtuu ni ois tiedossa miten helppo/ vaikee niihin on remontteja tehdä. Onhan claassisakin se mps:ssä olevan rattaan lukitus yhdellä pultilla eikä kiilalla ja on niin helppo ottaa se vaan auki ja ratas lähtee ihan käsillä vetäsemällä.. Mutta ei nää muut rattaat ainakaan mun mallissa oo ihan niin helposti irtoavia.. Ei vaan hirveesti mieltä nosta tehä puoltoista päivää töitä kiireen keskellä että saa aina yhden laakerin vaihdettua, kyllä vois käyttää sen ajan ihan siihen paalaamiseen.. Welger on siis onnistunut ainakin tekemään asian yksinkertaisemmin.?
Kyllä.
Mites muuten paljonkos ne Welgerin telat kestää hyrskytellä paaleja. Yksilöitä ovat toki mutta noin suurinpiirtein. Kun eikai neet siihenkään mitään halpoja ole. Kun noita hiukan enemmän ajettuja wekkuleita sais aika kohtuu hintaan. Vois ostaa joskus moisen ja käydä läpi. Mutta jos teloja joutuu laittaan monta niin ei ole ilmasta remppaa sekään.
Eipä mitään käsitystä. Omassa vasta 12000 paalia mittarissa ja maalit alkaa olla lähteny. Alarullat kai kovimmalla on kun paalin paino on alusta asti niiden päällä.
Mulla on nyt vähän alle 17000 enkä mä osaa noita vielä pelätä. Yhden miehen kans juteltiin kesällä ja sillä oli 220 Profis n 40 000 paalia mittarissa ja sanoi, että muutaman rullan ja vain muutaaman laakerin on vaihtanut.
Muutama vuosi sitten täällä oli aika seikkaperäiset Welger ohjeet ja kootut viat, niiden perusteella mäkin omani uskalsin ostaa
Muistaakseni Cosmic Cowboy oli Welgerin mittariin saanut 40 000 ja vielä meno jatkui ... etsi kirjoitukset , ne oli aika asiallisia