Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Naivit suomalaiset  (Luettu 11646 kertaa)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Vs: Naivit suomalaiset
Pakoteilla ei Ryssän hyökkäystä pysäytetä vaan sinne on mentävä paikan päälle tuon ymmärtää jo alakoulua käyvä,mutta näköjään Aatamille ja sepeteukselle liian vaikeaa. ;D

http://www.lapinkansa.fi/Mielipide/1194924274933/artikkeli/mikael+pentikainen+uuden+ajan+sota+on+hybridisotaa.html

Tuossa on sassille tämän päivän sodan käsite ja kuvaus.
Tuollaisessa mustalaisvaltiossa tuo onnistuu ,mutta ei muualla,rauhotu Aatami sinun vihtaan on kustu. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jeep

• Vieras
Tuo MP mielipide, on sitten se... ??? ;D

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Siitä kun SASSI katsoo lompuukkiin ja katsoo mitä tapahtuu kun 10% nostetaan tuloveroa että puolustusbudjetti saadaan kuntoon. Siihen päälle pari prossaa puolustusvoimien isoi8hin kalusto hankintoihin kuten  ilmavoimien torjuntahävittäjiin, merivoimien laivoihin, maavoimien pansareihin ja moottorisoituun tykistöön.

Alkaako NATO koonnostaa?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

jeep

• Vieras
Miksi, siitä saakka kun kokoomus on istunut hallituksessa niin se itse on antanut puolustusvoimien mennä tuolle tolalle, onko se ollut tarkotuksellista ?

Muista, se vuosikymmenien halu päästä natoon, ja mikä se puolue onkaan joka sinne on aina vonkunut ?

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Hamalla 80-luvulla olin töissä Hollannissa; iltaa istuttaessa aina toisen tuopin kohdalla joku pöydästä kysyi suoraan tai kierrelleen "Finlandisierung" -käsitteestä ja yleensäkin, millaista elämä Suomessa on (vapaa lehdistö? ym. juttuja).

Olin juuri ennen tuonne lähtöä lukenut silloisen Kanadan pääministerin (jonka ranskalaislähtöistä nimeä en osaa kuitenkaan oikein kirjoittaa, joten annetaan olla) haastattelun, jossa häneltä kysyttiin, millainen vaikutus Amerikan Yhdysvalloilla on Kanadan (ulko)politiikkaan.

Hän vain totesi, että sehän on kun nukkuisi suuren karhun vieressä: yleensä on lämmintä ja turvallista, mutta kun karhu kääntää kylkeään, on syytä olla varovainen.

Kyllä olen yksyheksöisen kanssa samoilla linjoilla, että naapuria ei yleensä haukuta idiootiksi, vaikka hän sattuisi sellainen olemaankin. Vaan erilaisia strategioita hänen kanssaan toimeentulemiseksi pitää olla varastossa, mikäli tilanne muuttuu kovasti hankalaksi. Eli jos valtiojohtomme ei ihan kaikkia totuuksia ääneen lausukaan, ei sekään välttämättä ole tulkittavissa suomettumiseksi, vaan normaaliksi naapurin kanssa elämiseksi. Kumpikaan valtio ei ole muuttamassa uudelle paikkakunnalle, joten eroonkaan emme pääse.

Petri

maidontuottaja

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • 250k
Hamalla 80-luvulla olin töissä Hollannissa; iltaa istuttaessa aina toisen tuopin kohdalla joku pöydästä kysyi suoraan tai kierrelleen "Finlandisierung" -käsitteestä ja yleensäkin, millaista elämä Suomessa on (vapaa lehdistö? ym. juttuja).

Olin juuri ennen tuonne lähtöä lukenut silloisen Kanadan pääministerin (jonka ranskalaislähtöistä nimeä en osaa kuitenkaan oikein kirjoittaa, joten annetaan olla) haastattelun, jossa häneltä kysyttiin, millainen vaikutus Amerikan Yhdysvalloilla on Kanadan (ulko)politiikkaan.

Hän vain totesi, että sehän on kun nukkuisi suuren karhun vieressä: yleensä on lämmintä ja turvallista, mutta kun karhu kääntää kylkeään, on syytä olla varovainen.

Kyllä olen yksyheksöisen kanssa samoilla linjoilla, että naapuria ei yleensä haukuta idiootiksi, vaikka hän sattuisi sellainen olemaankin. Vaan erilaisia strategioita hänen kanssaan toimeentulemiseksi pitää olla varastossa, mikäli tilanne muuttuu kovasti hankalaksi. Eli jos valtiojohtomme ei ihan kaikkia totuuksia ääneen lausukaan, ei sekään välttämättä ole tulkittavissa suomettumiseksi, vaan normaaliksi naapurin kanssa elämiseksi. Kumpikaan valtio ei ole muuttamassa uudelle paikkakunnalle, joten eroonkaan emme pääse.

Petri
hyvä näkökulma, normaalilla järjellä varustettu ihminen tuskin lähtee vetämään ensimmäisenä turpaan, jos naapuri on mulkku.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mymmy

• Vieras
niin että venäjä saa ottaa kaikki ne maat, jotka se haluaa?
[/quote]

--mielestäni Ukraina on niin riippuvainen Venäjästä ja aika eripurainen kansa,joten olisi ihan oikein,jos ne hoitas asiansa keskenään.

Se,että Venäjä otti Krimin,on täysin ymmärrettävää,koska se tarvitsi sen tukikohdakseen.

Luulen,että itä-Ukraina haluais liittyä Venäjään,jos siellä järjestettäs kansanäänestys.

Pitääkö Euroopan kärsiä pakotteista ,ei siinä oo mitään järkeä. Ei tässä ole kyse Venäjän laajentumishaluista.

Viimeksi muokattu: 01.09.14 - klo:07:40 kirjoittanut mymmy

mymmy

• Vieras

Petri

Petriin voi aina luottaa,kiihkoton järkevä vastaus asiaan kuin asiaan. :)

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!

-mielestäni Ukraina on niin riippuvainen Venäjästä ja aika eripurainen kansa,joten olisi ihan oikein,jos ne hoitas asiansa keskenään.

Se,että Venäjä otti Krimin,on täysin ymmärrettävää,koska se tarvitsi sen tukikohdakseen.

Luulen,että itä-Ukraina haluais liittyä Venäjään,jos siellä järjestettäs kansanäänestys.

Pitääkö Euroopan kärsiä pakotteista ,ei siinä oo mitään järkeä. Ei Tässä ole kyse Venäjän laajentumishaluista.

Tätä on aika vaikea ymmärtää. Venäjä voi siis oikeutetusti ottaa minkä tahansa eripuraisen naapurimaansa, varsinkin jos hallinto on huonoa ja korruptoitunutta? Tai jos sattuu tarvimaan tukikohdan?

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siitä kun SASSI katsoo lompuukkiin ja katsoo mitä tapahtuu kun 10% nostetaan tuloveroa että puolustusbudjetti saadaan kuntoon. Siihen päälle pari prossaa puolustusvoimien isoi8hin kalusto hankintoihin kuten  ilmavoimien torjuntahävittäjiin, merivoimien laivoihin, maavoimien pansareihin ja moottorisoituun tykistöön.

Alkaako NATO koonnostaa?

Ai että NATO antaisi kaiken tuon ilmaiseksi... Luulisin että oman puolustuksen parantaminen jäisi paljon halvemmaksi, eikä tarvitsisi lähteä maailmanpoliisiksi pitkin maailmaa

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
niinpä', ja vaikkei nyt maailmanpolisiihommia kuiteskaan ... niin aika paljon enemmän pitäisi laittaa että olisi esim. kasarmit natosopivia.   siihen sitä rahaa uppoaisi seiniin ja siihen mikä nyt ei paranna millään tavalla maan puolustusta, harva sitä kassulta käsin sotaa käy.                                    nooooo, nyt kun olette keksineet uuden uskonnon;  nato.   niin onko jotain millä saisimme myös maan talouden kuntoon ja työllisyyden nousuun?    tuo petrin kirjoitus oli kyllä ihan oikein että kaikkea ei pidä sanoa mitä sylki suuhun tuo vaikka vähän kirveliskin.     nähtiinhän se jo tuossa stupin kommentissa pohjoismaisessa kokouksessa.             - kuinka paljon se veikään äänestäjiä horjuvista???

mymmy

• Vieras

[/quote]

Tätä on aika vaikea ymmärtää. Venäjä voi siis oikeutetusti ottaa minkä tahansa eripuraisen naapurimaansa, varsinkin jos hallinto on huonoa ja korruptoitunutta? Tai jos sattuu tarvimaan tukikohdan?
[/quote]

----ottakoon mun puolesta.Ei tuo Ukraina yksinään pärjää.Eikä tässä ole kyse muista maista,kuin Ukrainasta. Venäjä ei tartte esim Suomea mihinkään.Kostaa se kyllä vois tämän kansan typeryyden :-*
Suomi "isottelee" eu:n varjolla. ja härnää verta nokastaan. >:(

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!

Petri

Minusta yks.9 sekoitti asioita. Suomettuminen eli naapurin persuksennuolennan vastakohtana ei ole naapurin haukkuminen idiootiksi, vaan omasta suvereniteetista kiinnipitäminen. Jos suomi irtautuisi pakoterintamasta ja hyväksyisi venäjän toimet ukrainanassa, se tulkitaan ilman muuta venäjän mielistelyksi. Vai olenko väärässä? Demokraattisestihan voidaan tämä tehdä, jos enemmistö niin haluaa.....

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
paljonko olet kuullu ranskalaisten perseen nuollennasta?   ei yhtään lehtijuttua ole ole ollut luettavissa vaikka myy juuri kunnon sotakoneita ryssille ja niillä juuri on tarve tuolla ukrainan kriisissä .     ja sentäs siellä oikeasti eu:n ytimessä eikä joku kaverin kummin kaima kuten suomi on.

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Minusta yks.9 sekoitti asioita. Suomettuminen eli naapurin persuksennuolennan vastakohtana ei ole naapurin haukkuminen idiootiksi, vaan omasta suvereniteetista kiinnipitäminen. Jos suomi irtautuisi pakoterintamasta ja hyväksyisi venäjän toimet ukrainanassa, se tulkitaan ilman muuta venäjän mielistelyksi. Vai olenko väärässä? Demokraattisestihan voidaan tämä tehdä, jos enemmistö niin haluaa.....
No en ehkä lukenut koko viestiä ajatuksella. Kyllä Suomi on tässä tilanteessa ihan oikeassa porukassa, kun on EU:n mukana rintamassa.

Petri