Kuten Henry Ford aikoinaan sanoi ,auton tekijälle pitää maksaa kunnon palkka jotta työntekijä pystyy ostamaan autoja.
Suomen valtiontalous olisi lähes tasapainossa jos ei oltaisi tehty suurituloisille suunnattuja veronkevennyksiä.
Kokkareiden talouspolitiikka on ajanut Suomen talouden kuralle se on totuus.
Höpöhöpö, Henry Fordin liukuhihna "keksintö", perustui nimenomaan siihen ideaan, että liukuhihnalle voitiin palkata ammattitaidotonta työvoimaa, jolle ei tarvinnut maksaa "ammattimiesten" palkkoja 
Näin voitiin tehtaissa vähentää niitä kalliita ammattimiehiä 
Henry tuli kuuluisaksi myös siitä, että palkkasi paljon mustia ja vammaisia tehtaisiinsa, koska niillä oli puolta pienemmät palkat kuin valkoisilla työntekijöillä oli 
Tuo on taas täyttä sontaa herpertiltä,Henri ford maksoi samaa palkkaa kuin muutkin mutta joutui tuplaamaan palkan viiteen dollariin,koska huomasi että se on ainoa keino motivoida ihmisiä puuduttavaan ja yksitoikkoiseen liukuhihnatyöhön.
Höpöhöpö, ennen liukuhihnaa tehtaissa työskenneltiin vanhalla oppisopimusjärjestelmällä, eli oli mestarit, kisällit ja oppipojat, valta oli mestareilla, ne oli aikakautensa "paperimiehiä", eli jumittivat kaiken tehtaissa, jos ei heidän vaatimuksiin suostuttu ja se näkyi myös mestareiden palkoissa, mustilta ne asemat ja hommat oli kokonaan kielletty.
Henry Fordin liukuhihna romutti tämän järjestelmän, kalliita mestareita ei tarvita, eikä kisällejä, kuka tahansa pystyi tekemään sen yhden homman mikä sille liukuhihnalla asetettiin

Myös mustat, vammaiset ja naiset pääsivät liukuhihnalle hommiin, tietenkin puolella palkalla siitä mitä valkoisille maksettiin , mutta sehän se oli Henry Fordin ideakin

Henry tutki ja luetteli erittäin tarkasti kaikki mahdolliset hommat mitä tehtaassa pystyi tekemään, esim. sillä oli 157 eri tehtävää, johon voi palkata yksikätisen miehen

Muihin tehtaisiin tämmöset yksikätiset ei päässeet mitenkään töihin, kun terveitäkin oli tarjolla

Palkka tietenkin oli vain puolet terveen palkasta, eihän Ford tyhmä ollut
