Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kire combi vaunuhiekoitin  (Luettu 2097 kertaa)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Kire combi vaunuhiekoitin
Käyttäjä kokemuksia kiren tai muusta vastaavasta hiekoitin vaunuista? Ensi talven hankintoihin.

roadman

  • Vieras
Vs: Kire combi vaunuhiekoitin
Tolla kaverilla taitaa olla kaksikin kappaletta noita kiren vaunuja ja vuosittainen levitys määrä ollu yli 1000T/ talvi. Kysäseppä häneltä.

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/tienhoitoa-monenlaisilla-teilla/

Itsellä on tuo kiren combin proto eli on allekirjoittaneen kehittämä systeemi. 13T kuormia viety eikä ole ketjuja ollu veturissa. Etukuormaimessa on ollu 2300 samin hiekotin jolla kriittisiin paikkoihin on lisätty pitoa. Vaikutus on sama kuin ketjut päällä ajais. Itse olen värkääny etuhiekoittimen keskelle pellin jolloin se hiekoittaa vaan renkaiden kohdat niin hiekkaa voi laittaa reilummin tarvittaessa.
Eronahan normi perävaunuun on se että esim etuhiekoittimen massa muuttuu myös positiiviseksi massaksi, kun kiren eteenpäin kippaava vaunu painottaa taka-akselia ja etuhiekoitin etuakselia.
Tilanne on vähän sama kuin sulla olis etu ja taka nostolaitteessa hiekoittimet. takana vaan on 9 motin vaunu tällä kertaa. En itse edes enää ajattelis lähteväni normi kippi vaunulla hiekoittamaan.

Atin vaunusta ei tietoo mutta kaminen tavara ei taida oikein mennä läpi kun ei murskaa millään lailla se heiluri pohja. Ovatkohan jo vaihtaneet 17" renkaat isompiin. eikä vaunua voi käyttää kesäaikaan muuhun ajoon. Mulla on maalava ja runko viljatilan kanssa porukkaan jolloin käyttöastetta on saatu paremmaksi.