Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe imuvaunun pumppu halki  (Luettu 12192 kertaa)

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: imuvaunun pumppu halki
niin. tarkoitus oli itse noi hitsuu hommat tehdä ja teettää uudet lamelit (80euroa) oli sen verran kuluneet entiset. enempää en panosta kyllä tuohon pumppuun. katotaan nyt vaan että mitä siitä hitsauksesta tulee  :) en oo ennen valua hitsannut  ::) ja toi ratas saattaa olla hankalempi, mut täytyy kokeilla. uusi varmaan maksaa maltaita.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: imuvaunun pumppu halki
niin. tarkoitus oli itse noi hitsuu hommat tehdä ja teettää uudet lamelit (80euroa) oli sen verran kuluneet entiset. enempää en panosta kyllä tuohon pumppuun. katotaan nyt vaan että mitä siitä hitsauksesta tulee  :) en oo ennen valua hitsannut  ::) ja toi ratas saattaa olla hankalempi, mut täytyy kokeilla. uusi varmaan maksaa maltaita.
Onnistuu kyllä puikolla ihan hyvin..
Pieni pala kerrallan ja jäähdytys välissä. Vähän hidasta, mutta kyllä se siitä  8)

jf

  • Vieras
Vs: imuvaunun pumppu halki
siihen valun hitsaukseen sitten hankit asiaankuuluvat puikot eli nikkelipuikkoja,arvokkaita ovat.muut puikot eivät toimi kunnolla,hammasrattaalle kyllä sitten normipuikko ja kuonat pois joka hitsauksen välistä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: imuvaunun pumppu halki
Jos saa yhtään neuvoa antaa valuteräksen hitsaamiseen niin lämmitä hitsattavaa kohdetta ihan reilusti. Vaikka pannun pesään koko murikka jos mahtuu. Ja hitsattavaa saumaa voi jäähdyttää vaikka paineilmalla. Hitsauskurssilla hitsattiin ikivanhaa juomakuppia ja aina risahti hetken päästä kun oltiin hitsattu, mutta kun jäähdytti paineilmalla samalla kun hitsasi niin pysyi ehjänä ainakin hetken. Vanha viisaus on että hitsattavan alueen pitäis pysyä niin viileänä että paljain käsin pystyy koskemaan.

Ei ole tullut valuterästä hitsattua tuon kurssin jälkeen, mutta toivottavasti näistä neuvoista on jotain apua. Perinteisestihän hitsari on tehnyt niin hyvän sauman että vierestä menee sitten uudestaan rikki ::)

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: imuvaunun pumppu halki
Se on tietysti kysymysmerkki millaisesta valusta on kyse, mutta valuteräksen hitsaus ei ole mikään ongelma. Jos se on valurautaa niin silloin tulee kysymykseen valuraudan erikoispuikot ja oikea menetelmä. Joka tapauksessa jos valuterästä niin varmaan turvallisinta olisi hitsata yliseosteisella puikolla CrNi 29/9 esim Esab 68.82. Ja sen hammaspyörän korjaus myös tuolla puikolla.

Ropsoni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 432
Vs: imuvaunun pumppu halki
Normi valua kyllä hitsaa, mutta tuosta venäjän? valusta ei ole varmuutta kuinka se käyttäytyy.
Rälläkällä sauma auki ja puristimilla kokoon, ja pikkupätkissä hitsaus ???
Ei muuten ole kun italiaanovalua, Battioni.

IXVA

  • Vieras
Vs: imuvaunun pumppu halki
joskus olen hitsannut tuollasen pikkutraktorin nostovarren kynkän tollasella nikkelipuikoilla,käyttäytyy mielenkiintoisesti valun kanssa mutta kyllä sen sain kestämään.puikot kyllä melkoisen kalliita ja tasasuuntaajahitsillä onnistuu.hitsausvirta pitää olla sopiva.

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: imuvaunun pumppu halki
juu unohdin kirjotella että hitsasin sillä valupuikolla umpeen kun olin raottanut hieman rälläkällä lisää saumaa. rattaille en tehnyt mitään ja hyvin on kesän kestänyt :) katsotaan syksyn ajut sitten.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: imuvaunun pumppu halki
juu unohdin kirjotella että hitsasin sillä valupuikolla umpeen kun olin raottanut hieman rälläkällä lisää saumaa. rattaille en tehnyt mitään ja hyvin on kesän kestänyt :) katsotaan syksyn ajut sitten.

Mitä makso valupuikko?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ruurikki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: imuvaunun pumppu halki
en muista varmaan muutaman euron kipaleela. yksi puikko meni siihen minun ammatti saumaan  :D