Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Talvitraktori  (Luettu 7503 kertaa)

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Talvitraktori
Meillä taisi olla -34c pakkasta enimmilään tänä talvena. Ilman pitkää startilla sahaamista lähti profiilikuvan Powerstar käytiin parin tunnin roikassa olon jälkeen noistakin pakkasista. Öljyjen lämmittämiseen sitä aikaa yleensä sitten meneekin.

Jos akku ja startti on kunnossa, eiköhän nuo kaikki lähde hyvin käyntiin.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Talvitraktori
Meillä taisi olla -34c pakkasta enimmilään tänä talvena. Ilman pitkää startilla sahaamista lähti profiilikuvan Powerstar käytiin parin tunnin roikassa olon jälkeen noistakin pakkasista. Öljyjen lämmittämiseen sitä aikaa yleensä sitten meneekin.

Jos akku ja startti on kunnossa, eiköhän nuo kaikki lähde hyvin käyntiin.

Lähtee, mutta mitä tapahtuu ahtimessa, onkin sitten tuurista ja öljyistä kiinni.  ;D

Centrino

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Talvitraktori
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!

Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Dixi et animam levavi.
"Olen puhunut ja huojentanut mieleni."

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Talvitraktori
 Deutzin CR-moottori lähti kyllä todella hienosti käyntiin pakkasillakin, kun pari tuntia piti piuhassa kiinni. Huomattavasti paremmin kuin JD:n perinteiset mosat.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

mah

  • Vieras
Vs: Talvitraktori
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!

Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Talvitraktori
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!

Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(

 Ei kannata sit kuunnella kun laittaa piuhan kiinni että kuuluuko sirinää? :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Talvitraktori
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!

Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(

olisko tuo nelonen sitten huonompi lähtemään? Tuo 161 ainakin pelas vielä kun mittari näytti -34! Liki sadan kilometrin reissu tuli tuolla kelillä tehtyä!

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Talvitraktori
jos aumalla kone niin vebasto tai eberi. sillä saa moottorin lämmitettyä laittaa vajaaksi puoleksi tunniksi päälle kyllä lähtee varmasti käyntiin ja on lämmin moottori kellokytkimellä voi ohjelmoida. kannattaa sitten antaa koneen käydä vähintään lämmitys aika että akku lataantuu.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Talvitraktori
tuo nelos valtra muuten muuttuu paremmaksi käynnistymään vaihtamalla alkuperäisen startin t-sarjalaisen planeettavaihteelliseen ero on tosi suuri.

1969

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: Talvitraktori
tuo nelos valtra muuten muuttuu paremmaksi käynnistymään vaihtamalla alkuperäisen startin t-sarjalaisen planeettavaihteelliseen ero on tosi suuri.
Tuota samma mä kirjoitin ostin 900 valtuun vaihteellisen startin niin lähti käymään
 -20 asteesta lämmittämättä ko vanhalla startilla ei saanu käymään -viidestä asteesta!

Teroman

Vs: Talvitraktori

Valtua voi siis virittää Starttia vaffentamalla

Ihanaaa

HUH

Å

Centrino

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Talvitraktori
yhden talven kokemuksella commonrail valtra tuntuis melko varmalta käyntiinlähtijältä. -20 astees ainakin hörähti helposti lämmittämättä käyntiin kun pakko oli ja yli kolmenkympin pakkasilla ajeltiin pitempiäkin reissuja! Huomattavsti paremmin lähtee tuo commonrail käyntiin vrt hitec stanadynellä!

Jaaha meidän Valtra ei inahtanutkaan 4 tunnin lämmityksen jälkeen - 34 pakkasella ja malli oli 111eHt. Nyykkärin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, no se onkin vielä vanhaa tekniikkaa.
Meillä oli ihan samaa vikaa 141 ännässä. -30 pakkasta ja lämmityksessä kuudetta tuntia. Sitten löytyi vika, lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen haara oli auki. Koppi oli lämmin, lohko ei....Lohkolämmitin kun vain saa virtaa, kyllä käyntiin lähtee. :'(

 Ei kannata sit kuunnella kun laittaa piuhan kiinni että kuuluuko sirinää? :)


Kyllä sirinä kuuluu, oisko kone uuven karhee kun tunteja mittarissa on vasta 700.
Dixi et animam levavi.
"Olen puhunut ja huojentanut mieleni."

Teroman

Vs: Talvitraktori

Sirinä saattaa tulla kovilla pakkasilla voitelutta jääneestä kampilaakerista,,,,,

Å

1969

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 91
Vs: Talvitraktori

Valtua voi siis virittää Starttia vaffentamalla

Ihanaaa

HUH

Å
eikös se ole hyvä että valtustakin jotain hyvää löytyy!