Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatilaöljyn valinta?  (Luettu 19318 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mitä ootte mieltä, pystyykö  250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon  käyttäny shellin rimula 15w-40.

Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mitä ootte mieltä, pystyykö  250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon  käyttäny shellin rimula 15w-40.

Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.

Olen ajanut alunperin 250h vaihtovälille suunnitellulla liikennetraktorilla 400-500 h väliin pidemmän vaihtovälin öljyllä. Siirtoajossa tulee liruuteltua yleensä semmoista neljääkymppiä ja talvisaikaan varsinkin traktori on metsäkäriin edessä, jolloin huippukierrokset eivät ole käytössä. Lämmittämättä ei myöskään tarvia käynnistellä.

Olen hieman siinä uskossa, että varsinkin talvella monesti käynnistäen ja lyhyitä pätkiä ajamalla öljyihin kondensoituu enemmän vettä ja öljyn sekaan tulee moottorista enemmän epäpuhtauksia jolloin voitelukyky heikkenee. Toki ne tapaukset kun olen kuullut että mm. ahtimia olis mennyt hajalle huonon moottoriöljyn takia, ovat olleet selkeitä huollon laiminlyöntitapauksia. Kuten että ajetaan alkuperäisillä öljyillä yli 1000 h  ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mitä ootte mieltä, pystyykö  250 h huoltovälin olevalla koneella ajaa näillä 500 h vaihtovälin öljyllä? Tai varmasri pystyy,mutta voiko miten tuo vaihto väli..Voiko huoletta venyttää sinne 500 tuntiin.. Kyse siis tietenkin moottori öljystä. Öljynä oon  käyttäny shellin rimula 15w-40.

Joa ne tunnit ilmestyy reilusti alle vuodessa niin mielestäni voi.

Olen ajanut alunperin 250h vaihtovälille suunnitellulla liikennetraktorilla 400-500 h väliin pidemmän vaihtovälin öljyllä. Siirtoajossa tulee liruuteltua yleensä semmoista neljääkymppiä ja talvisaikaan varsinkin traktori on metsäkäriin edessä, jolloin huippukierrokset eivät ole käytössä. Lämmittämättä ei myöskään tarvia käynnistellä.

Olen hieman siinä uskossa, että varsinkin talvella monesti käynnistäen ja lyhyitä pätkiä ajamalla öljyihin kondensoituu enemmän vettä ja öljyn sekaan tulee moottorista enemmän epäpuhtauksia jolloin voitelukyky heikkenee. Toki ne tapaukset kun olen kuullut että mm. ahtimia olis mennyt hajalle huonon moottoriöljyn takia, ovat olleet selkeitä huollon laiminlyöntitapauksia. Kuten että ajetaan alkuperäisillä öljyillä yli 1000 h  ;D

Saksalaisvalmisteisen liikennevälineen moottoriöljyn vaihtoväli on 25000km. Toimii toki kun kulutus on luokkaa litra per 5000km.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t  ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.

Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t  ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.

Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.
Vaggineen hihnaton ja ketjuton kone longlife öljyillä tukkii ajan oloon pienet kanavat, kun rattaista tulee muhjua, kuulemma. Itse menen vielä longlife välillä, laiskuutta varmaan.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Mut empäs muista että esim. jumalmoottorissa (vag 1,8t  ;D ) olis ollut öljysihdin tukkeutumisen kanssa ongelmia, ennekuin lanseerasivat longlife ohjelman koskemaan niitäkin moottoreita. Ei toimi se pitkä vaihtoväli ainakaan suomessa.

Riippuu vähä öljyn määrästäkin, esim. 1,9 tdi:ssä vain nelisen litraa öljyä, ei sillä hirviä yli 15 tkm ajaa.
Vaggineen hihnaton ja ketjuton kone longlife öljyillä tukkii ajan oloon pienet kanavat, kun rattaista tulee muhjua, kuulemma. Itse menen vielä longlife välillä, laiskuutta varmaan.
Ja jos jotain hajoo niin se on ihan joka päiväistä vagineen omistajalle  ;D 

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Onko kukaan käyttänyt Dyna 6 massikassa Neste gear mj super öljyä? Ohjekirjassa massikan koodeja jotka ei kerro mitään. Kaikissa muissa koneissa tuo öljy ja ei haluttas alkaa kaikkiin vaihtaan öljyjä yhden koneen vuoksi.

massikka_mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 300
  • Pitääkö 200 viestin jälkeen kirjoittaa asiaakin?
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Onko kukaan käyttänyt Dyna 6 massikassa Neste gear mj super öljyä? Ohjekirjassa massikan koodeja jotka ei kerro mitään. Kaikissa muissa koneissa tuo öljy ja ei haluttas alkaa kaikkiin vaihtaan öljyjä yhden koneen vuoksi.
Eikös se oo Shellin Spiraxia vastaavaa? Niin eiköhän se siellä asiansa aja
Power By Perkins

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Eräänlaisen maatilaöljyn mainos tuli tänään postissa. Neste käski tilaamaan pöötä maksuehdolla.

10.10 vasta maksu. Ihanaa... 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Eräänlaisen maatilaöljyn mainos tuli tänään postissa. Neste käski tilaamaan pöötä maksuehdolla.

10.10 vasta maksu. Ihanaa... 8)

Eikä maksa kuin pari senttiä (?) enemmän vs. maksaa normaalilla maksuajalla. Jokainen voi laskea vuosikoron ja miettiä kannattaako "kuivuriehtoa" käyttää :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nuhvield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Muistin että Okrassa oli tuallaanen opastamo osasto jossa kauppasvatten fuchs öljyjä joita olis monessa koneessa ensiasennusöljynä.

Ainakin itte löysin tosta "öljynvalintakone" linkistä samasta paikasta kaikki voiteluöljyt eikä ollu edes kallista

http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/

Naturalis

  • Vieras
Vs: Maatilaöljyn valinta?
Muistin että Okrassa oli tuallaanen opastamo osasto jossa kauppasvatten fuchs öljyjä joita olis monessa koneessa ensiasennusöljynä.

Ainakin itte löysin tosta "öljynvalintakone" linkistä samasta paikasta kaikki voiteluöljyt eikä ollu edes kallista

http://www.opastamo.fi/tuotteet/fuchs-oil-voiteluaineet/57/
Jaaha, ylihinnoitellun shaiban myyjä soluttautui takaovesta!  :o