Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apulantakeskustelu 2014-2015  (Luettu 71882 kertaa)

liiteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Rekallinen Yara Bela seleenisalttua veroton/rahditon 361e tonnilta.
Ei taida olla uuden hinnaston mukainen?

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Tulossa kausikorotus apulannan hintoihin. Omamyyjä vinkkas.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Apulannat hallissa :-X

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Tulossa kausikorotus apulannan hintoihin. Omamyyjä vinkkas.

Mulla ei ole varastossa kuin syyskylvöjen lannoitteet. Tarkoitus oli tilailla vasta vuodenvaihteessa. Saas nähdä miten hinnat kehittyvät, elintarvikkeiden vientikieltoa pukkaa ja lopputuotteiden hinnat laskevat. Mun ymmärryksen mukaan myös apupaskojen hintojen pitäisi laskea?

Hese

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 105
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Turhaa unelmointia. Hintoja nostetaan, kuten viime vuonna, riippumatta raaka-aineiden tai viljan hintakehityksestä. Keväällä sitten rajoitetaan saatavuutta, ihan piruilun vuoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Turhaa unelmointia. Hintoja nostetaan, kuten viime vuonna, riippumatta raaka-aineiden tai viljan hintakehityksestä. Keväällä sitten rajoitetaan saatavuutta, ihan piruilun vuoksi.

Ei varsinaisesti rajoitettu. Oli vaan soomipojilla hakukielto viikonloppuisin. Karvakädet haki Etelä-Eurooppaan tavaraa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Muistahan skänäs tilata tällä kertaa apupaskat hyvissä ajoin että ei ensi keväänä tarvi taas tuskailla niiden kanssa ;)

Mulla ei ole varastossa kuin syyskylvöjen lannoitteet. Tarkoitus oli tilailla vasta vuodenvaihteessa. Saas nähdä miten hinnat kehittyvät, elintarvikkeiden vientikieltoa pukkaa ja lopputuotteiden hinnat laskevat. Mun ymmärryksen mukaan myös apupaskojen hintojen pitäisi laskea?
Apulantojen hinta on sidottu viljan hintaan ainoastaan silloin kun viljan hinta nousee, laskukaudella luotetaan maajussien jokatapauksessa vakaaseen talouteen :)

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Tulossa kausikorotus apulannan hintoihin. Omamyyjä vinkkas.

Mulla ei ole varastossa kuin syyskylvöjen lannoitteet. Tarkoitus oli tilailla vasta vuodenvaihteessa. Saas nähdä miten hinnat kehittyvät, elintarvikkeiden vientikieltoa pukkaa ja lopputuotteiden hinnat laskevat. Mun ymmärryksen mukaan myös apupaskojen hintojen pitäisi laskea?

Mitenköhän vaikuttaa että Venäjä on myös iso lannoitteiden valmistaja?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Tulossa kausikorotus apulannan hintoihin. Omamyyjä vinkkas.

Mulla ei ole varastossa kuin syyskylvöjen lannoitteet. Tarkoitus oli tilailla vasta vuodenvaihteessa. Saas nähdä miten hinnat kehittyvät, elintarvikkeiden vientikieltoa pukkaa ja lopputuotteiden hinnat laskevat. Mun ymmärryksen mukaan myös apupaskojen hintojen pitäisi laskea?

Mitenköhän vaikuttaa että Venäjä on myös iso lannoitteiden valmistaja?

Ei mitenkään.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Onneks ei tarvi ostaa kun 6x650kg on halpa kierros tälläkertaa ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

antti-x

  • Vieras
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Agroylla on uusi tarjouskierros meneillään, vielä voi ehtia saada tunnukset ja fosforilannoitteetkin luullakseni alle 350€ / tonni ;)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Keväälle tehdään tilaus... Ihan sama mitä puhuvat kylillä hinnoista ja saatavuudesta. Edelleenkään ei ole varastotilaa apupaskalle (eikä tule).

antti-x

  • Vieras
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Keväälle tehdään tilaus... Ihan sama mitä puhuvat kylillä hinnoista ja saatavuudesta. Edelleenkään ei ole varastotilaa apupaskalle (eikä tule).

Taisi ainakin salpietarin hinta nousta 13-14 kaudella 25 pinnaa eli yli 60 euroa / tonni, vaikka viljan hinta laski koko sen ajan. Tonnia kohden y-lannat nousivat ainakin saman verran. Keskikokoisen viljatilan rekkaakuormaa kohden siis 2400 euroa. Ja varastotilaa se vaatisi saman verran kuin yksi peräkärry + äes, jotka toki kannattaa pitää sisällä ettei ruostu...

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Yara-uskovaiset taas äänessä täällä, kasvi ei tiedä, minkä firman ravinteita se nauttii ruoakseen, siispä viljoille ryssälantaa, itse asiassa esim. Cemagron  lannoitteista osa valmistetaan   Liettuassa.

Mikä siinä on että viitsitte maksaa enemmän samoista ravinteista, kun käytätte Yaran paskoja, kyllähän te löpöhankinnatkin kilpailutatte ja ostatte halvinta, kyllä lannoitteissa pätee ihan sama, ei tarvi olla niin Yara-propagandan aivopesemä, että  ostaa Yaraa, uskoen sen olevan muka parempaa.

Viimeksi muokattu: 07.08.14 - klo:22:45 kirjoittanut Tupajumi

antti-x

  • Vieras
Vs: Apulantakeskustelu 2014-2015
Yara-uskovaiset taas äänessä täällä, kasvi ei tiedä, minkä firman ravinteita se nauttii ruoakseen, siispä viljoille ryssölantaa, itse asiassa esim. Cemagron  lannoitteista osa valmistetaan   Liettuassa.

Mikä siinä on että viitsitte maksaa enemmän samoista ravinteista, kun käytätte Yaran paskoja, kyllähän te löpöhankinnatkin kilpailutatte ja ostatte halvinta, kyllä lannoitteissa pätee ihan sama, ei tarvi olla niin Yara-propagandan aivopesemä, että  ostaa Yaraa, uskoen sen olevan muka parempaa.

Minun kommenttini ei ainakaan liittynyt Yaraan sinänsä, paitsi siltä osin että määräähän se hinnat ja samaa kausivaihtelua seuraavat sitten Belor ja Cemagrokin jossain määrin. Itselle tuli juuri pari pussia Yaralta, ja ensi vuoden lannat sitten syksymmällä kun Agroy:n laivat ehtivät satamaan. ;)