Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lomitus loppuu sitte  (Luettu 8600 kertaa)

mymmy

  • Vieras
Vs: Lomitus loppuu sitte
Myel-eläkkeet tulevat viljelijöiden itse maksettaviksi :-\

-----eläkemaksut on maksettu itse tähänki asti :o

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Lomitus loppuu sitte
Myel-eläkkeet tulevat viljelijöiden itse maksettaviksi :-\

-----eläkemaksut on maksettu itse tähänki asti :o

   Valtio rahoittanu puolet, mut eiks sitä pitäs saada praktiikan aikana sen verran kiven alle jemmattua ettei tarvis koko eläkettä,, ja entäs se talonmyynnistä saatu hinta, senkin vois tuhlata ettei kakaroille jäis niin suurta pottia riideltäväksi sitten joskus..

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Lomitus loppuu sitte
Lomitus loppuu kuulemma muutaman vuoden sisällä .

Melan-Asiamies oli asikkaalleni todennu ettei kannata välittää vaikka sijaisapulomittajaa saakkaan nyt ollenkaa ei vastaisuudessa tule enää Lomittaakaan .  :-\

 Loppuminen tai supistuminen riippuu vaalien jälkeisen hallituksen kokoonpanosta. Sijaisapulomittaminen saa tietenkin maksaa tärkeintä on että ammattitaitoisen lomittjan hätätapauksissa saa.
Itse maksamme latvialais ja ukranaislähtöisten työntekijöiden vuosilomapalkan ,lomaltapaluurahan  ja pekkasvapaat 5,5 %.  Yllättävän suuri menoerä.

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Lomitus loppuu sitte
Eikö mitä, MTK on juntannut jatkuvasti AB-alueen tukia alas...nyt lähtee sitten pohjoisen lomitustuet, etelässähän ei enää monta kotieläintilaa ole.

Suomi on ainoa maa, missä on valtion kustantama lomitusjärjestelmä, joutaakin historian romukoppaan. Jäänne Kekkosslovakiasta.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Lomitus loppuu sitte
Myel-eläkkeet tulevat viljelijöiden itse maksettaviksi :-\

-----eläkemaksut on maksettu itse tähänki asti :o

   Valtio rahoittanu puolet, mut eiks sitä pitäs saada praktiikan aikana sen verran kiven alle jemmattua ettei tarvis koko eläkettä,, ja entäs se talonmyynnistä saatu hinta, senkin vois tuhlata ettei kakaroille jäis niin suurta pottia riideltäväksi sitten joskus..
Siitä talonmyynnistä menisi 30% valtiolle. Vakuutusmaksut nousee rajusti jos valtio lopettaa eläkkeen maksun nykyisille ja tuleville myel-eläkeläisille jos ne hoidetaan vakuutusmaksuista!

Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo:06:52 kirjoittanut maanviljelija

Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Lomitus loppuu sitte
Eikö mitä, MTK on juntannut jatkuvasti AB-alueen tukia alas...nyt lähtee sitten pohjoisen lomitustuet, etelässähän ei enää monta kotieläintilaa ole.

Suomi on ainoa maa, missä on valtion kustantama lomitusjärjestelmä, joutaakin historian romukoppaan. Jäänne Kekkosslovakiasta.

Suomi on harvoja maita missä on ilmainen kouluruoka! Se on jäänne LIPPOSVIASTA!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Lomitus loppuu sitte
Tuo lomitussysteemin alasajo on vain Veetin märkä uni. Hommaan  on rakennettu niin paljon itseään työllistävää sektoria, että turha toivo näiden töiden loppumiselle. Kukas sitten tekee melalle arvioita tunneista ja räknää kaikkea turhanpäiväistä? Ei kukaan. Nyt on melkein joka kunnantalolla puolenkymmentä ihmistä paperisavotassa ja jatkuva kitinä lomituksen säästöistä. Jos homma annettaisiin tiloille suoraan itse ratkaistavaksi päästäisiin todellisiin säästöihin. Jokaiselle sama rahallinen korvaus ja sillä selvä. Palkatkoon kenet tahtoo ja mistä tahtoo. Nämä ylimääräiset sissivirat jäisivät unholaan ja tulisi varmasti yksityisiä firmoja, missä ei niitä täytetyöntekijöitä olisi. Tässä systeemissä  on liian monta suojatyöläistä niin toimistoilla kuin lomittajissakin, valitettavasti. :(

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Lomitus loppuu sitte
Eikö mitä, MTK on juntannut jatkuvasti AB-alueen tukia alas...nyt lähtee sitten pohjoisen lomitustuet, etelässähän ei enää monta kotieläintilaa ole.

Suomi on ainoa maa, missä on valtion kustantama lomitusjärjestelmä, joutaakin historian romukoppaan. Jäänne Kekkosslovakiasta.


 Kekkosen aikaan ei  edes nähty pahaa unta tästä: http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288702901949.html
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Lomitus loppuu sitte
Mulla menee rahaa Mela-maksuihin enemmän kuin löpöön  >:(

Pitäis vissiin ajaa traktorilla turhaan enemmän, pääsis balanssiin  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

tampioo

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
  • Loimaalaiset on homoja
Vs: Lomitus loppuu sitte
Lomitus loppuu kuulemma muutaman vuoden sisällä .

Melan-Asiamies oli asikkaalleni todennu ettei kannata välittää vaikka sijaisapulomittajaa saakkaan nyt ollenkaa ei vastaisuudessa tule enää Lomittaakaan .  :-\

Väheneekö sun paskanluonti ja vastaavasti ketjujen terotus lisääntyy?????????
En lomita paljoa enää .

Pienet kotieläin paikat loppuu

No eikä isot tilaa töihin  :(
Suurin osa isoja paikkoja . Pienet ihan hyviä asikakaita .

Aattelin sitä et noi pienetpaikat ihan mukavia ja pärjäisivät jos lomittajia saisivat .

Ja Barbrootakin jo pidät aitona naisena? Herätys!
Nekellä irtoperä barbaroita monta .

Orgioita sukupuolitauteja luvassa uuufaffaaaffaaa.

Hehheh .  :)

Neke yks typerempii kirjoittajii . skn typerin .
Myykää pellot mulle .

Mä osaan viljellä

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Lomitus loppuu sitte
Siitä talonmyynnistä menisi 30% valtiolle.

Miksi 30% ? Eikös se ole noin 18%-20%  myyntihinnasta, 40% hankintatamenolla. Jos olet pitänyt taloa vähemmän aikaa, niin ostohinta otetaan myyntivoiton verosta pois. Jos olet tehnyt tuurilla mainioita kauppoja, niin eikäs se ollut ihan oikein, että se tuurivoitto leikataan veroiksi ?

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Lomitus loppuu sitte
Maatalousyrittäjäeläkesysteemi on erittäin suuresti alijäämäinen. TEL ja YEL -eläkkeissä alijäämä katetaan vakuutusyhtiöiden omin voimin, maksuperintää ja sijoitustuottoja sopivasti aktivoimalla, silti tulonsiirtoja sukupolvien välillä tapahtuu. MYEL - järjstelmässä tarvitaan valtiota paikkaamaan vaje. Tämä antaa myös mahdollisuuden poliittiseen mielivaltaan.

Pahimmassa tapauksessa "maksetuista eläkkeistä" vähenee jopa 60% - 70% pois, jos pysyttäydyttäisiin tiukasti rahastoidussa ja eläkemaksuilla rahoitetussa ulosmaksatuksessa, ilman valtion lisätukea. Muutenkin MYEL on ongelmallinen, koska sukupolviväli työurineen saattaa olla jopa allekin 25 vuotta, myös luopumiseläkkeiden rahoitus lienee varsin paljon valtion kontolla.



-SS-

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Lomitus loppuu sitte
   Tää lomitushomma oli kepulainen konsti saada valtion maksamaan maidontuottajille se minkä Valion olisi kuulunut maksaa maidonhinnassa..
  Kyllä tuotteesta pitäisi saada sellainen hinta että yrittäjä omilla rahoillaan kustantaa vapaapäiviensä tuuraajat.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Lomitus loppuu sitte
EU:ssa on kyllä ollut kiinnostusta, levittää suomalaista, lomitusjärjestelmää muuallekkin EU alueelle  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12178
Vs: Lomitus loppuu sitte
Suomi on ainoa maa, missä on valtion kustantama lomitusjärjestelmä, joutaakin historian romukoppaan. Jäänne Kekkosslovakiasta.

Ruotsissa on Suomen kaltainen, mutta maksullinen lomitusjärjestelmä. Saksassa ja Itävallassa on sijaisaputyyppinen lomitus, parista viikosta aina vuoteen asti. Lääkärin pitää antaa lähete, jolla saa lomittajan. Viulut maksaa vakuutusyhtiö.
En usko lomituksen loppuvan, mutta kuviota voidaan viilata. Kokoomushan ei ruleta pitkään, joten asia voi poistua HTT:n agendalta.