Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Emolehmät  (Luettu 13095 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Emolehmät
mitä joku e-p tekee c-alueella?
No voi vattu taas! Paljonko EP:n siirto c-alueelta b-alueelle lisää sun tukia?
Ei se lisää yhtään tietenkään. Kunhan kritisoin aikoinaan tehtyä tukialuejakoa, joka ei ole olosuhteilla perusteltavissa kaikilta osin. :-[
Totta. Kaikki c-alueen kunnat jossa viljellään vehnää voitaisiin liittää b-alueeseen... Jos vehnä kerkiää kasvaamaan puintikuntoon, niin niin ei kauheen vakavia vaikeuksia ole. Kuka soittaa komissaarille?
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1582
Vs: Emolehmät

Totta. Kaikki c-alueen kunnat jossa viljellään vehnää voitaisiin liittää b-alueeseen... Jos vehnä kerkiää kasvaamaan puintikuntoon, niin niin ei kauheen vakavia vaikeuksia ole. Kuka soittaa komissaarille?

Kyllähän vehnä kasvaa hyvin C1:sen pohjoisosissakin...mutta eipä sitä toinna laittaa kuin näille hyville järven rannalla oleville hietapelloille. Tästä järven äärestä kun mennään n. 0,5km "metsään" päin, muuttu pellot paljon huonommiksi: maalajit on hiesuja ja suomaita.. :-\...



 


Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: Emolehmät

[/quote]
Totta. Kaikki c-alueen kunnat jossa viljellään vehnää voitaisiin liittää b-alueeseen... Jos vehnä kerkiää kasvaamaan puintikuntoon, niin niin ei kauheen vakavia vaikeuksia ole. Kuka soittaa komissaarille?
[/quote]

Odottelen :D :D
Akana

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Emolehmät

Totta. Kaikki c-alueen kunnat jossa viljellään vehnää voitaisiin liittää b-alueeseen... Jos vehnä kerkiää kasvaamaan puintikuntoon, niin niin ei kauheen vakavia vaikeuksia ole. Kuka soittaa komissaarille?
[/quote]

Odottelen :D :D
[/quote]

Kun kerran olet "palveluksessa" ja vielä ekspertti, niin hoida homma kotia, mutta Fischleriä tarkoitin...  ;)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Emolehmät
mitä joku e-p tekee c-alueella?
No voi vattu taas! Paljonko EP:n siirto c-alueelta b-alueelle lisää sun tukia?
Ei se lisää yhtään tietenkään. Kunhan kritisoin aikoinaan tehtyä tukialuejakoa, joka ei ole olosuhteilla perusteltavissa kaikilta osin. :-[

No, millä sitä pitäisi perustella, jos ei olosuhteilla ????

Nosler

  • Vieras
Vs: Emolehmät
Laitetaan nyt tämän otsikon alle tämä ajatus, kun koskee tavallaan myös emoja.

Eli suunnitelmissa olisi kasvattaa nuo emojen sonnivasikat itse teuraaksi asti ja lehmäset välitykseen. Emolehmiä on 60kpl ja peltoa n.75 ha, joka on kokonaisuudessaan nurmella. Osalla kuvioista emot laiduntavat. Lisäksi on myös sellaisia kivikkoisia luonnonlaitumia ns. perinnebiotooppeja about pari hehtaaria. Viljan olen ostanut yhdeltä viljatilalta, joka vaikuttaa samalla kylällä. Sieltä olen myös pahnoja käynyt paalaamassa.

Kysymys koskisi tuota pinta-alaa eli riittääkö vai pitääkö hankkia lisää, joka sekin onnistuu...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Emolehmät
Laitetaan nyt tämän otsikon alle tämä ajatus, kun koskee tavallaan myös emoja.

Eli suunnitelmissa olisi kasvattaa nuo emojen sonnivasikat itse teuraaksi asti ja lehmäset välitykseen. Emolehmiä on 60kpl ja peltoa n.75 ha, joka on kokonaisuudessaan nurmella. Osalla kuvioista emot laiduntavat. Lisäksi on myös sellaisia kivikkoisia luonnonlaitumia ns. perinnebiotooppeja about pari hehtaaria. Viljan olen ostanut yhdeltä viljatilalta, joka vaikuttaa samalla kylällä. Sieltä olen myös pahnoja käynyt paalaamassa.

Kysymys koskisi tuota pinta-alaa eli riittääkö vai pitääkö hankkia lisää, joka sekin onnistuu...

lisää tottakai jos kohtuu hinnalla saa..