Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuinka moni maksaa parsinavetan tuotoilla uutta pihattoa  (Luettu 13038 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Siinävaihees kun tämä homma menee vain kannattavuuteen tuijottamiseksi,mä tyhjään navetan 8)

Sulla on siihen varaa samoin ei ole kaikilla.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?

enhän mä yksin...

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?

enhän mä yksin...

..ja ku ei agrossa notku liikaa niin ehtii yllättävän paljon  :D

antti-x

  • Vieras
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?

enhän mä yksin...

..ja ku ei agrossa notku liikaa niin ehtii yllättävän paljon  :D

Täällä on kaksi pankin roboa maksamassa itse itseään. Voidaan ottaa kilpailu että kuka ehtii ensin maksamaan ne kaksi. Tänä vuonna maksavat noin 150 tuhannella ;)

edit: Samalla kun minä notkun agrossa   :-[  ;D

Viimeksi muokattu: 13.05.14 - klo:22:23 kirjoittanut antti-x

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?

enhän mä yksin...

..ja ku ei agrossa notku liikaa niin ehtii yllättävän paljon  :D

Täällä on kaksi pankin roboa maksamassa itse itseään. Voidaan ottaa kilpailu että kuka ehtii ensin maksamaan ne kaksi. Tänä vuonna maksavat noin 150 tuhannella ;)

edit: Samalla kun minä notkun agrossa   :-[  ;D
Eli siellä ei tartteekkaan mitään tukia vertaa c-alue.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

antti-x

  • Vieras
Eli siellä ei tartteekkaan mitään tukia vertaa c-alue.

Ei tarttee enempää verrattuna C-alueeseen jos sitä tarkoitit.  ??? :)  Ja robot maksavat pankille mutta eivät juuri mitään minulle  :'(

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Ehkä samaan lopputulokseen pääsee sillä että vanhassa kasvaa nuorkarja ja mahdolisesti majoitettuna umpilehmät. Uudessa ne maidossa olevat.
Noin tekee monet, meilläkin umpparit vanhaan. Mutta oikeasti umpilehmille kannattaisi tarjota kaikkein parhaat olot, kesällä mieluusti katoksella varustetulle laitumelle. Mitä parempi transitio, sitä enemmän maitoa ja ongelmattomampi laktaatio....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Nykyaikainen kevytrakenteinen (lue löyhästi eristetty) halli on niin halpa että kannattaa harkita tosi tarkkaan ennen kuin rupeaa kalustamaan vajaavaisia tiloja nuorkarjalle, hiehoille, umppareille ja sonneille. Sen liian pienen loukun ongelmat voivat olla Todella kauas kantoisia ja kalliit.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Ehkä samaan lopputulokseen pääsee sillä että vanhassa kasvaa nuorkarja ja mahdolisesti majoitettuna umpilehmät. Uudessa ne maidossa olevat.
Noin tekee monet, meilläkin umpparit vanhaan. Mutta oikeasti umpilehmille kannattaisi tarjota kaikkein parhaat olot, kesällä mieluusti katoksella varustetulle laitumelle. Mitä parempi transitio, sitä enemmän maitoa ja ongelmattomampi laktaatio....

Eihän se tarkoita että vanhan käyttäminen nuorisolla ja umppareilla on lopullinen ratkaisu.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902

Mun mielestäni navetan rakentamisen ainoa tarkoitus on rahan ansaitseminen. Jos tahtoo pienentää työmäärää, nin sitten ei pidä rakentaa navettaa.

Mun mielestä taas yritystoiminta on terveellä pohjalla vasta silloin, kun yritys pystyy maksamaan tehdystä työstä palkan ja lisäksi jakamaan voittoa omistajilleen. Mutta toisaalta saatat olla oikeassa, tuohon tavoitteeseen pääsemiseksi ei pidä rakentaa navettaa  ;)
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Juuri näin tehdään. Ja ku eka robo on maksettu parsinavetalla niin laitetaan ensimmäinen maksamaan toinen  ;)
Oot sää kuolemassa töihis, vai miten aika ja jaksaminen riittää ?

enhän mä yksin...

..ja ku ei agrossa notku liikaa niin ehtii yllättävän paljon  :D

Täällä on kaksi pankin roboa maksamassa itse itseään. Voidaan ottaa kilpailu että kuka ehtii ensin maksamaan ne kaksi. Tänä vuonna maksavat noin 150 tuhannella ;)

edit: Samalla kun minä notkun agrossa   :-[  ;D

Luultavasti tuut voittamaan.
Nää on näitä tilakohtaisia juttuja. Kun ensimmäistä robottia alettiin miettimään niin rahkeet ei riittänyt isompaan. Kun tilanne on se että omaa peltoa on vähän suhteessa eläinmäärään niin minusta velan pitää olla sillä tasolla että pystyy ostamaan lisämaata jos sitä tulee sopivasti tarjolle.
Joo tiedän että pystyy pelaamaan erillaisilla sopimuksilla, mutta jonkunlainen balanssi tulisi kuitenkin olla jo ihan riskienhallinnan tähden.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI

Mun mielestäni navetan rakentamisen ainoa tarkoitus on rahan ansaitseminen. Jos tahtoo pienentää työmäärää, nin sitten ei pidä rakentaa navettaa.

Mun mielestä taas yritystoiminta on terveellä pohjalla vasta silloin, kun yritys pystyy maksamaan tehdystä työstä palkan ja lisäksi jakamaan voittoa omistajilleen. Mutta toisaalta saatat olla oikeassa, tuohon tavoitteeseen pääsemiseksi ei pidä rakentaa navettaa  ;)

Investointi on väärin suuniteltu jos työmäärä ei pienene suhteessa eläinmäärään ja samalla voitto ja palkka ei kasva.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari


Kuuluu olevan aika yleistä että robottipihattoa maksellaan täynnä olevalla parsinavetalla. :o
Aika harvinaista .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .