Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe John Deere 6600 ja kytkimen toimintapaineen varoitusvalo  (Luettu 9964 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Tossa on pihalla 655 Vallu, kohta 12000 tuntia mittarissa. Ei oo tehty kone eikä vaihteistoremonttia. Kytkinkin on alkuperäinen. 300-400 tuntia siihen edelleen tulee ja ihan käteensopiva kone edelleen.
Mystinen kesälaatumies

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.

Niin kato kun 80-luvun turbinikytkinventtiin on kerran vaihdettu kytkinlevy ja tunteja yli 25 tuhatta. Emmä millään voi tietää että on toisenlaisiakin koneita. Ja mikä se huoltomies on? Noi vanhat pystyy itekin huoltamaan.

Siinä olikin vaan 19788 h. Tarkistin äsken.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Älä nyt edes viitti ääneen tommosta väittää.
Kyllä kehtaan. Voit kysellä vanhemmilta huoltomiehiltä että paljonko nykyisin tehdään kytkin ja moottoriremontteja vrt. 80- ja 90-lukuun.
Tietenkin öljyn laatu on noussut, mutta niin on moottoreidenkin.

Ja tosiaan, vielä talvella meidän kakkoskone oli 25v ikäinen, ei sillä vaan kukaan kehdannut ajaa kuin aivan pakolliset.
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)

Viimeksi muokattu: 13.05.14 - klo:14:22 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Kylläpäs taas tulee pomminvarmaa tekstiä. Onko isi kertonu?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)
Autopowereissa on ollut (enää ei ole paljon kuulunut) ongelmansa, mutta ihan samallatavalla voidaan kaivaa vaikkapa 300-sarjan massikoiden alueenvaihtajan jousi ymv. tyyppiviat.
Autoquadeja tai powequadeja en ole kuullut hajonneen. Ei 20 vuotta sitten edes ollut portaattomia vaihteistoja traktoreissa koita muistaa sekin.

Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.

Noita vanhoja fendtejä ei täälläpäin näy niin niistä en oo kuullu mitään juttua, tällä palstalla kyllä tuntuu olevan kehuttu.

JA kaikkien maajussien lempiharrastus (tai mieluista ollenkaan) ei ole se raudasta taiteleiminen, moottoreiden aukominen tai mig-langan kulutus.

Skännällä on varmaan voortissa tai jukossa nyt kyllä jotain remonttia kun ei ole vieläkään ehtinyt kommentoimaan

Viimeksi muokattu: 13.05.14 - klo:17:56 kirjoittanut JD6630

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
eikös aika monen uurenki jonnikan  männät oo päivänvaloa päässeet ihastelemaan, autopower loota ;D vai eikö näitä lasketakkaan ::) ::) ::) ::)
Autopowereissa on ollut (enää ei ole paljon kuulunut) ongelmansa, mutta ihan samallatavalla voidaan kaivaa vaikkapa 300-sarjan massikoiden alueenvaihtajan jousi ymv. tyyppiviat.
Autoquadeja tai powequadeja en ole kuullut hajonneen. Ei 20v suotta sitten edes ollut portaattomia vaihteistoja traktoreissa koita muistaa sekin.

Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.

Noita vanhoja fendtejä ei täälläpäin näy niin niistä en oo kuullu mitään juttua, tällä palstalla kyllä tuntuu olevan kehuttu.

JA kaikkien maajussien lempiharrastus (tai mieluista ollenkaan) ei ole se raudasta taiteleiminen, moottoreiden aukominen tai mig-langan kulutus.

Skännällä on varmaan voortissa tai jukossa nyt kyllä jotain remonttia kun ei ole vieläkään ehtinyt kommentoimaan

Ei nyky systeemiportaattomia, mutta 18 vuotta sitten oli jo niitäkin. ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!


Kylläpä ne tahtoo itse kunkin merkin vanhusten kytkimet kulua jos etukuormainkäyttöä on tai raskaampaa vetohommaa tehdään.


Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Eikai se vario vielä iha yleisesti ostettavissa kuitenkaan ollut 1996?

Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.
Olet kyllä oikeassa, myönnän että etenkin nyykkäreissä olevat 2 aluetta kahdeksalla pikavaihteella hieman hirvittäisi itseänikin pidemmän päälle. Pidän tuota jontikan ja valtun systeemiä 3-5 pikavaihteella kestävämpänä jostain syystä.
Toinen nykytrendi, litratilavuuden pienentäminen (johon nämä ympäristömääräykset vaikuttavat) on toinen uhkakuva koneiden kestävyyden kannalta.

Kaikilla ei kuitenkaan ole taitoa taikka tiloja tehdä niitä remontteja vanhoihin koneisiin.

"Parhaita" traktoreita on varmasti nämä 2000-luvun taitteen traktorit kuten 00- ja 10 sarjan deeret ja 8000-valtut. Niissä on isot koneet maltisilla tehoilla ilman mitään ympäristövärkkejä, pikavaihteet ja ilmastoinnit.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Eikai se vario vielä iha yleisesti ostettavissa kuitenkaan ollut 1996?

Kaikkihan  ne remonttia vaatii, niin uudet kuin vanhatkin, vanhat enemmän ja mikä mihinkin. Vanhojen perusremontit ovat vaan niin paljon halvempia yleensä, ja niistä selviää joko itse tai sitten edullinen ja hyvä 'yleishuoltomies' tekee ne. Näin ainakin omalla kohdallani. Joku kytkinremontti ei aiheuta paniikkia mieleen eikä pankkitiliin, kunhan sen tekee/teettää silloin kun koneella on luppoaikaa. Ja kun sen tekee, niin voi olla suhteellisen varma että se on muutaman vuoden siltä osin kunnossa. Sähkövioilla ja muilla hienouksilla on ikävä taipumus oireilla milloin mistäkin, yhden kohdan luulet korjanneesi niin ensi viikolla pätkii taas.

Uudemmat ihmeet joutuu isommissa ongelmissa viemään merkkihuoltoon, ja hintaa tulee niin työstä kuin osistakin. Omalla kohdallani vanhoissa rojuissa vaihdelaatikko- ja peräviat  ovat olleet tuntematon käsite, uusissa eivät taidakaan olla yhtä harvinaisia. Ainakin ystäväpiirini powershiftlaatikoita on korjattu, joitakin raskaaman päälle tai vaihdettu koko kone oireiden ilmaannuttua. Vähän jäänyt sellainen kutina, että moottorit kestävät nykyisin paremmin kuin voimansiirto. Ilman virityksiäkin.
Olet kyllä oikeassa, myönnän että etenkin nyykkäreissä olevat 2 aluetta kahdeksalla pikavaihteella hieman hirvittäisi itseänikin pidemmän päälle. Pidän tuota jontikan ja valtun systeemiä 3-5 pikavaihteella kestävämpänä jostain syystä.
Toinen nykytrendi, litratilavuuden pienentäminen (johon nämä ympäristömääräykset vaikuttavat) on toinen uhkakuva koneiden kestävyyden kannalta.

Kaikilla ei kuitenkaan ole taitoa taikka tiloja tehdä niitä remontteja vanhoihin koneisiin.

"Parhaita" traktoreita on varmasti nämä 2000-luvun taitteen traktorit kuten 00- ja 10 sarjan deeret ja 8000-valtut. Niissä on isot koneet maltisilla tehoilla ilman mitään ympäristövärkkejä, pikavaihteet ja ilmastoinnit.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.