Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nyt lähtee vehnä maailmalle kauden huippuhintaan!  (Luettu 6021 kertaa)

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Pertteliläisten SGC tekee sen taas.  Ei tarvitse kyllä kahta kertaa miettiä kenelle myyn vehnäni.

Näinköhän nihkis Fazerkin nostaisi hintansa 215 € tasosta, jolla tavaraa on ilmeisesti kuitenkin sisään saatu? No, kuten sanottu sinne ei ainakaan minun kuormiani ajeta.  ;)]


http://www.sgc.fi/fi_index.php?sivu=fi_hinnasto

Viimeksi muokattu: 26.10.07 - klo:13:50 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Mutta valitettavasti rahakauran myynti ei nyt lyö leiville kun hinta putoaa kevääseen asti.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Jaaha capin kaurat on varmaan kylvetty Timpan Jukottimella,ammattitaidon ylivoimalla,Masserin laahaamana ;)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Jaaha capin kaurat on varmaan kylvetty Timpan Jukottimella,ammattitaidon ylivoimalla,Masserin laahaamana ;)

Nii o...
Kui mää ain olen paras?

Pelto-Jussi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 396
Älä hättäile.

Jos ryssät (anteeksi rakkaat venäläiset naapurimme) lätkäisevät vehnälle uhkaamansa 30 % vientitullin niin hinta ei todellakaan tule jäämään tuohon 230:iin.

Tullille ei sikäli ole estettä, että Venäjällä enää ole mikään pakko kaapia laarinpohjimmaisia kahuvehniä saadakseen valuuttatuloja. Öljystähän sitä rahaa tulee niin maan peevelisti.

Kiintoisaa kuviossa on mahdollinen Venäjän WTO-jäsenyys. Liekö tulli ristiriidassa jäsenyyspyrkimysten kanssa? Toisaalla on sitten Venäjän sisämarkkinoiden vehnätilanne - ellei tullia aseteta niin vehnäähän lähtee maasta miljoonia tonneja ja köyhä kansa näkee hetken päästä nälkää.

Muita vehnä hintaan vaikuttavia tekijöitä ovat mm. Argentiinan ja Australian sato: jos jää ennustetun alarajoille, vaikutus yhdessä venäläisten tempun kanssa on todella raju.

Veikkaan, että mennään leipävehnän hinnoissa kevätkaudella yli 300 euron tonnihintoihin.

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313
Jaaha capin kaurat on varmaan kylvetty Timpan Jukottimella,ammattitaidon ylivoimalla,Masserin laahaamana ;)

Ei muuten pidä paikkkaansa, ne on simultalla mullattu  ;D ;D Masserilla on  kylvetty

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Pertteliläisten SGC tekee sen taas.  Ei tarvitse kyllä kahta kertaa miettiä kenelle myyn vehnäni.

Näinköhän nihkis Fazerkin nostaisi hintansa 215 € tasosta, jolla tavaraa on ilmeisesti kuitenkin sisään saatu? No, kuten sanottu sinne ei ainakaan minun kuormiani ajeta.  ;)]


http://www.sgc.fi/fi_index.php?sivu=fi_hinnasto

ei ole sgc:n pojat saaneet nyt viljaa mihinkään ku eivät ole hintoja laittaneet.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Pertteliläisten SGC tekee sen taas.  Ei tarvitse kyllä kahta kertaa miettiä kenelle myyn vehnäni.

Näinköhän nihkis Fazerkin nostaisi hintansa 215 € tasosta, jolla tavaraa on ilmeisesti kuitenkin sisään saatu? No, kuten sanottu sinne ei ainakaan minun kuormiani ajeta.  ;)]


http://www.sgc.fi/fi_index.php?sivu=fi_hinnasto

ei ole sgc:n pojat saaneet nyt viljaa mihinkään ku eivät ole hintoja laittaneet.

Ei voi ostaa kalliilla ja myydä halvalla.
Kui mää ain olen paras?