Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:15:16Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 22.03.14 - klo:15:09Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:14:57Mä en uskaltaisi painottaa traktoria liikaa ja käännellä sitä jyrkästi pehmeällä rehukasalla.Taitaa olla silleen, että rehusilpun pituus sentteinä kertoo suoraan montako tonnia polkukoneen täytyy painaa Eli tämä polkukoneen painonlisäys lienee tärkeää vain niille, joilla on jo rehunteossakin joku ongelma Tossa jokunen viikko takaperin olin yhdessä laakasiilossa hengailemassa. Tiiviys oli niin suuri, että KärkiAgrin myyntimiehen penetrometri ei ollut edes uponnut kasaan Varmaan jotain 300 kgka/kuutio Se oli jo niin tiukkaa, että rehua ei varmaan olisi edes pystynyt irrottamaan alle 12 tonnin koneella.Miksi sitä pitäisi käänellä sielä rehukasan päällä? Yleesä siinä siilon edessä on betonilaatta minkä päälle sen koneen voi ajaa ja käännellä siinä.Voi hitto miten vaikeaa tämä taas on.. Mitä enemmän painoa etuakselilla -> sitä todennäköisemmin jotain hajoaa etuakselilta jos traktoria käännetään liian jyrkästi. Eteenkin jos pyörät uppoavat. Eteenkin reunojen tiivistyksessä kääntyvillä etupyörillä on merkitystä no pertteeni kyllä niillä kääntyvillä etupyörillä on aivan muulloinkin tarvetta
Lainaus käyttäjältä: Terminator II - 22.03.14 - klo:15:09Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:14:57Mä en uskaltaisi painottaa traktoria liikaa ja käännellä sitä jyrkästi pehmeällä rehukasalla.Taitaa olla silleen, että rehusilpun pituus sentteinä kertoo suoraan montako tonnia polkukoneen täytyy painaa Eli tämä polkukoneen painonlisäys lienee tärkeää vain niille, joilla on jo rehunteossakin joku ongelma Tossa jokunen viikko takaperin olin yhdessä laakasiilossa hengailemassa. Tiiviys oli niin suuri, että KärkiAgrin myyntimiehen penetrometri ei ollut edes uponnut kasaan Varmaan jotain 300 kgka/kuutio Se oli jo niin tiukkaa, että rehua ei varmaan olisi edes pystynyt irrottamaan alle 12 tonnin koneella.Miksi sitä pitäisi käänellä sielä rehukasan päällä? Yleesä siinä siilon edessä on betonilaatta minkä päälle sen koneen voi ajaa ja käännellä siinä.Voi hitto miten vaikeaa tämä taas on.. Mitä enemmän painoa etuakselilla -> sitä todennäköisemmin jotain hajoaa etuakselilta jos traktoria käännetään liian jyrkästi. Eteenkin jos pyörät uppoavat. Eteenkin reunojen tiivistyksessä kääntyvillä etupyörillä on merkitystä
Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:14:57Mä en uskaltaisi painottaa traktoria liikaa ja käännellä sitä jyrkästi pehmeällä rehukasalla.Taitaa olla silleen, että rehusilpun pituus sentteinä kertoo suoraan montako tonnia polkukoneen täytyy painaa Eli tämä polkukoneen painonlisäys lienee tärkeää vain niille, joilla on jo rehunteossakin joku ongelma Tossa jokunen viikko takaperin olin yhdessä laakasiilossa hengailemassa. Tiiviys oli niin suuri, että KärkiAgrin myyntimiehen penetrometri ei ollut edes uponnut kasaan Varmaan jotain 300 kgka/kuutio Se oli jo niin tiukkaa, että rehua ei varmaan olisi edes pystynyt irrottamaan alle 12 tonnin koneella.Miksi sitä pitäisi käänellä sielä rehukasan päällä? Yleesä siinä siilon edessä on betonilaatta minkä päälle sen koneen voi ajaa ja käännellä siinä.
Mä en uskaltaisi painottaa traktoria liikaa ja käännellä sitä jyrkästi pehmeällä rehukasalla.Taitaa olla silleen, että rehusilpun pituus sentteinä kertoo suoraan montako tonnia polkukoneen täytyy painaa Eli tämä polkukoneen painonlisäys lienee tärkeää vain niille, joilla on jo rehunteossakin joku ongelma Tossa jokunen viikko takaperin olin yhdessä laakasiilossa hengailemassa. Tiiviys oli niin suuri, että KärkiAgrin myyntimiehen penetrometri ei ollut edes uponnut kasaan Varmaan jotain 300 kgka/kuutio Se oli jo niin tiukkaa, että rehua ei varmaan olisi edes pystynyt irrottamaan alle 12 tonnin koneella.
Lainaus käyttäjältä: JD6630 - 22.03.14 - klo:15:35Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:15:04Mä tunnen yhden ukon joka pyöritti uuden Massikan aumalta katolleen. Ja seuraavana vuonna uudelleen Itsekkin olen kuullut että ainakin kerran on menty katolleen uudella massikalla aumaa poljettaessa, onko vika merkissä Trakoreiden teknisissä tiedoissa yleensä kerrotaan se maksimi sallittu paino painotettuna...Kyllä se vika on aina siellä kuskin päässä
Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:15:04Mä tunnen yhden ukon joka pyöritti uuden Massikan aumalta katolleen. Ja seuraavana vuonna uudelleen Itsekkin olen kuullut että ainakin kerran on menty katolleen uudella massikalla aumaa poljettaessa, onko vika merkissä Trakoreiden teknisissä tiedoissa yleensä kerrotaan se maksimi sallittu paino painotettuna...
Mä tunnen yhden ukon joka pyöritti uuden Massikan aumalta katolleen. Ja seuraavana vuonna uudelleen
Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:15:47Lainaus käyttäjältä: JD6630 - 22.03.14 - klo:15:35Lainaus käyttäjältä: BACKSPACE - 22.03.14 - klo:15:04Mä tunnen yhden ukon joka pyöritti uuden Massikan aumalta katolleen. Ja seuraavana vuonna uudelleen Itsekkin olen kuullut että ainakin kerran on menty katolleen uudella massikalla aumaa poljettaessa, onko vika merkissä Trakoreiden teknisissä tiedoissa yleensä kerrotaan se maksimi sallittu paino painotettuna...Kyllä se vika on aina siellä kuskin päässä...Eli ei ole massikkapolon vika, että vain pöljäkkeet hankkivat niitä?
Vuokrais joltakin maansiirtoliikkeeltä ajettavan jyrän ja ajelisi sillä. Yhellä videonpätkällä ameriikan puolella sellaisellä jyräsivät aumaa. Pillari, kaatopaikkakone, iso linkkukone paripyörillä ja puskulevyllä, olishan näitä vaihtoehtoja perinteiselle traktori-etukuormaaja -yhdistelmälle.
Tämmösellähän paimentais vihasemmankin ajosilppuriketjun: http://www.mascus.fi/maarakennus/kaytetyt-kaatopaikkajyrat/kaelble-vg-27/ckbhig8l.html
Just kattelin vanhoja kaivurin pyöriä. Siis niitä telakaivurin kiekkoja. Luulis että niitä sais suht edukkaasti, siis niitä joiden keskireikä on ajettu soikeaksi Niistä vois saada helposti, jokainen olisi omalla akselillaan.