Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Halutaan vuokrata metsästysmaata Etelä-Suomesta korvausta vastaan  (Luettu 20721 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mites te kaatoluvat anotte? Jos paikallinen mörökölliseurakin itkee lupien vähyyttä ja meette niitten huudeille roiskimaan, tuleeko muitakin ku riistaraatoja?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

NikoA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Mites te kaatoluvat anotte? Jos paikallinen mörökölliseurakin itkee lupien vähyyttä ja meette niitten huudeille roiskimaan, tuleeko muitakin ku riistaraatoja?

Kaikki riippuu siitä kuinka paljon maata kullakin hirvilupahakijalla on vuokralla. Jos on 1000 hehtaaria tai yli, ei ole muilla oikeastaa mitään sanavaltaa. Kyllä riistanhoitopiirillä yleensä on aika hyvä kuva tietyn alueen kannasta, jonka pohjalta lupia myönnetään. Tietysti hirviporukoidenkin tulee tehdän yhteistyötä jotta tietyllä aluella hirvikanta ei pääse vääristymään.

Nyt trendi on monessa paikassa ollut se että pyritään parantamaan kannan elinvoimaa sillä että metsästys tehdään valikoidusti, eli ammutaan nuoria ja ''ylivanhoja'' yksilöitä ja jätetään tuottavat, vahvat elukat jatkamaan. Tämä ei vaikuta kannan suuruuteen, vaan sen ''laatuun''.

Eikä tässä ole tarkoitus astua kenenkään varpaille ;) Metsästys on hieno harrastus ja itse olen ainakin valmis hieman maksamaankin siitä että pääsen tätä harrastusta kokonaisvaltaisesti (eli sisältäen riistanhoidon ym.) harjoittamaan!

Keskustelen mielelläni kaikista tarjouksista, yhteydenotot voi laittaa s-postitse: ahokasniko1@gmail.com

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Joukko innokkaita metsästäjiä hakevat metsästysmaita vuokralle Etelä-Suomessa. Tarkoituksena on harrastaa pienriistan metsästystä sekä aktiivista riistanhoitoa. Olemme hyvin joustavia vuokrasopimusta laadittaessa ja olemme myös valmiita maksamaan kelpo korvauksen vuokratuista maista. Kuuntelemme aina maanomistajan toiveita ja olemme yhteistyöhaluisia niin metsästyskautena kuin sen ulkopuolellakin.

Etsimme pääasiassa maita n. 250 km säteeltä pääkaupunkiseudulta.

Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin s-postitse tai puhelimitse: ahokasniko1@gmail.com, puh. 040 532 58 64

Hmm.......... ???

Toi on ihan uutta, meinaan toi korvauksen maksaminen. Ja nyt ei liene kyseessä mikään 200gramman riistanötköttipurkki? Siis korvaukseksi?

Kerrohan jannu lisää mikä meininki? Kuulostaa hyvältä.

Maksamme mielellämme ihan hyvää korvausta, siis ihan rahallisesti, metsästysmaista. Eli kyse ei ole yhdestä riistasäilykepurkista  ;)  Voimme myös sopia muista korvausmuodoista jos maanomistaja näin haluaa, olemme hyvin joustavia näissä hommissa.

Peuran ja hirven metsästyksen osalta lainsäädäntö menee niin että peuralupia hakiessa pitää olla vähintään 500 hehtaaria yhtenäistä maata ja hirvihommissa pitää olla 1000 hehtaaria. Täten en voi luvata että voimme vähentää peuroja ja hirviä, mutta tietysti jos saadaan enemmän maita kasaan, niin tuokin metsästys olisi hienoa ja hoitaisimme varmasti meille myönnetyt luvat.

Voin luvata että meidän joukko ei koostu tyypillisistä stadilaimetsästäjistä jotka käyvät metsällä kerran, kaksi vuodessa, vaikka meiltä pari citymaasturia löytyykin. Olemme kaikki kokeneita metsästäjiä ja meitä kiinnostaa myös kovasti tuo riistanhoito-osuus. Vastaamme mielellämme kysymyksiin myös puhelimitse tai s-postitse!

-Niko

Ja puhelinnumero on?
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Naturalis

  • Vieras
Vastaamme mielellämme kysymyksiin myös puhelimitse tai s-postitse!

-Niko

Ja puhelinnumero on?
Lue eka viesti...  ::)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Hirvikirjaläntti?

Onko tullu tarjouksia??
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

NikoA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Hirvikirjaläntti?

Onko tullu tarjouksia??

Ei ole vielä tullut, niitä kovasti odotellaan  ;) Kaikki tarjoukset ja ideat ovat tervetulleita!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Hirvikirjaläntti?

Onko tullu tarjouksia??

Ei ole vielä tullut, niitä kovasti odotellaan  ;) Kaikki tarjoukset ja ideat ovat tervetulleita!

Jos vuokraisitte vain ilmatilaa ja ampuisitte lintuja lennosta  ??? ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Tässäkin hommassa on perinteet rasitteena. Voisin hyvinkin omani vuokrata, mutta vanhus saisi laakin ja kyläläiset lopettaisivat tervehtimisen lopullisesti...  ::) ::)

Itse en metsästä, niin mulle riittää että peuraa kaatuu. Ehtoolla tulin taas kotiin ja laskin apilapellossa 22 valkopersettä
Nothing is Something Worth Doing

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Tässäkin hommassa on perinteet rasitteena. Voisin hyvinkin omani vuokrata, mutta vanhus saisi laakin ja kyläläiset lopettaisivat tervehtimisen lopullisesti...  ::) ::)

Itse en metsästä, niin mulle riittää että peuraa kaatuu. Ehtoolla tulin taas kotiin ja laskin apilapellossa 22 valkopersettä

No metsästysporukoiden tarkoitus ei kyllä ole, hävittää hirvikantaa alueelta, vaan maksimoida sen lihantuotto  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Tässäkin hommassa on perinteet rasitteena. Voisin hyvinkin omani vuokrata, mutta vanhus saisi laakin ja kyläläiset lopettaisivat tervehtimisen lopullisesti...  ::) ::)

Itse en metsästä, niin mulle riittää että peuraa kaatuu. Ehtoolla tulin taas kotiin ja laskin apilapellossa 22 valkopersettä

No metsästysporukoiden tarkoitus ei kyllä ole, hävittää hirvikantaa alueelta, vaan maksimoida sen lihantuotto  ;D

Siinä Se ongelma. Käyttämättömiä lupia peurapuolella.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
Mites te kaatoluvat anotte? Jos paikallinen mörökölliseurakin itkee lupien vähyyttä ja meette niitten huudeille roiskimaan, tuleeko muitakin ku riistaraatoja?

Kaikki riippuu siitä kuinka paljon maata kullakin hirvilupahakijalla on vuokralla. Jos on 1000 hehtaaria tai yli, ei ole muilla oikeastaa mitään sanavaltaa. Kyllä riistanhoitopiirillä yleensä on aika hyvä kuva tietyn alueen kannasta, jonka pohjalta lupia myönnetään. Tietysti hirviporukoidenkin tulee tehdän yhteistyötä jotta tietyllä aluella hirvikanta ei pääse vääristymään.

Nyt trendi on monessa paikassa ollut se että pyritään parantamaan kannan elinvoimaa sillä että metsästys tehdään valikoidusti, eli ammutaan nuoria ja ''ylivanhoja'' yksilöitä ja jätetään tuottavat, vahvat elukat jatkamaan. Tämä ei vaikuta kannan suuruuteen, vaan sen ''laatuun''.

Eikä tässä ole tarkoitus astua kenenkään varpaille ;) Metsästys on hieno harrastus ja itse olen ainakin valmis hieman maksamaankin siitä että pääsen tätä harrastusta kokonaisvaltaisesti (eli sisältäen riistanhoidon ym.) harjoittamaan!

Keskustelen mielelläni kaikista tarjouksista, yhteydenotot voi laittaa s-postitse: ahokasniko1@gmail.com

Soittaa piirin ukolle ja sanoo, että hirvet syövät männyt. -> Ei vaikutusta.

Soittaa piirin ukolle ja sanoo, että hirvet syövät juurikkaat. Ei vaikutusta.

Siksi ei vaikutusta, koska kateelliset riistahoitoyhdistyksen ukot eivät halua antaa lupia yhteisluvasta juurikasvoittoisille alueille vedoten johonkin hemmetin 1 hirvi/1000ha periaatteeseen. Eihän se niin mene. Luvan saa, jos tuhat hehtaaria täyttyy lain mukaan. Mutta lukumäärästä ei ole määritystä.

Ja aktiivista kannanhoitoa se pitää ollakin. Ei kukaan ropottia hommaa yhden lehmän navettaan, vaikka navetan koko olisikin 100 000 m2.

Sen vuoksi enimmässä määrin olen kohta sillä kannalla, että parempi kun ampuu ite kaikki hirvet ilman mitään lupia.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Eikö metsästysseuroihin pääse mitenkään mukaan jollei omista maa-alueita? Luulisi monilla alueilla pahasti ukkoutuvaan porukkaan mahtuvan mukaan joku nuorempikin.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Eikö metsästysseuroihin pääse mitenkään mukaan jollei omista maa-alueita? Luulisi monilla alueilla pahasti ukkoutuvaan porukkaan mahtuvan mukaan joku nuorempikin.

Pääsee. Saunottaa, konjamiininoi ja lajittelujätettää arvoisia puunreijittäjiä eli palokärkiä eli metsämiehiä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Eikö metsästysseuroihin pääse mitenkään mukaan jollei omista maa-alueita? Luulisi monilla alueilla pahasti ukkoutuvaan porukkaan mahtuvan mukaan joku nuorempikin.
Olen ihmetellyt ihan samaa.
Nothing is Something Worth Doing

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Tässäkin hommassa on perinteet rasitteena. Voisin hyvinkin omani vuokrata, mutta vanhus saisi laakin ja kyläläiset lopettaisivat tervehtimisen lopullisesti...  ::) ::)

Itse en metsästä, niin mulle riittää että peuraa kaatuu. Ehtoolla tulin taas kotiin ja laskin apilapellossa 22 valkopersettä

Juuri näin, mulla on ihan tarpeeksi hirviä ja peuroja. Onks mulla vielä enemmän tuhoelämiä jos vuokraan jolleki metsästysporukalle?
Toisaaltamä en ole laittanut mitään nimiä mihinkään paperiin ja kuitenkin mulla on jahtitorneja ja metsästysmaja.

ps. 8 loikkijaa näen ikkunasta juuri nyt.