Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe
  • Pysyvä aihe

Aihe Kasvua tilan luomutuotantoon?  (Luettu 123186 kertaa)

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?
Yleinen mielipide ja MTK:n kanta on se, että tukea maksetaan alentamaan ruuan hintaa. Viime viikkoina on kohistu bonuskorttijärjestelmän tietosuojajuttuja. Vaikka kuinka asiaan puuttuisi, ovat kauppaliikkeet vuosia rekisteröineet asiakkaan ostoskäyttäytymisen ja on siinä puolensakin: kauppa tietää, mitä asiakkaat haluavat ja tuovat sitä myyntiin. Lieneekö tässä se syy, miksi kaupasta puuttuu luomuhyllyköt?

Yhteenvetona siis todettakoon, että kauppa pystyy helposti ajamaan asiakkaan ostot vuositilastoina ja siitä käy selville, onko ostettu kotimaista, luomua tai ulkolaista.

Apteekissa puolestaan kelakorvaukset lasketaan automattisesti ja eri lääkkeillä on eri korvausprosentit.

Miksi maataloustukimaakarit ja kauppa eivät sovella jo olemassaolevaa ja valmiiksi keksittyä järjestelmää? Maksetaan maataloustuki vähän kelakorvauksen ja bonuskortin yhdistelmänä ja tämä mahdollistaisi eri tuen esimerkiksi maitovalmisteille, lihalle, kalalle ja viljatuotteille. Luomullekin voisi suunnata omat korotuksensa. Tämä tekisi ulkolaisen tuotteen ostamisen käytännössä järjettömäksi.

Lisäksi rehellisesti hömppäviljelijäksi ilmoittautuville voisi järjestää jonkinlaisen pinta-alaan perustuvan maisemanhoitotuen.








Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?
Eihän nyt ainakaan suomalainen voi kotimaista ruokaa alkaa tukipolitiikan avulla suosimaan ? Tuohan on EU:n vapaan kaupan periaatteiden vastaista ja sotii tavaran ja ihmisten vapaan liikkuvuuden mahdollistavia sopimuksia vastaan !

Tosiasiassa olemme ampuneet itseämme jalkaan liittymällä tähän EU-korruptiosysteemiin. Ja kun olemme mallioppilaita, niin minkäänlainen lipeäminen linjasta on mahdottomuus. Sitten kun tajutaan että olisi ollut hyvä varjella omaa ruuantuotantoa, on se todennäköisesti jo liian myöhäistä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?
Eihän nyt ainakaan suomalainen voi kotimaista ruokaa alkaa tukipolitiikan avulla suosimaan ? Tuohan on EU:n vapaan kaupan periaatteiden vastaista ja sotii tavaran ja ihmisten vapaan liikkuvuuden mahdollistavia sopimuksia vastaan !

Tosiasiassa olemme ampuneet itseämme jalkaan liittymällä tähän EU-korruptiosysteemiin. Ja kun olemme mallioppilaita, niin minkäänlainen lipeäminen linjasta on mahdottomuus. Sitten kun tajutaan että olisi ollut hyvä varjella omaa ruuantuotantoa, on se todennäköisesti jo liian myöhäistä.

No en mä nyt tiiä oisko tuo eu:n periaateitten vastaista? Kelä/sosku/työttömyys kortilla ruuasta alennusta sen mukaan onko peruspäivärahalla vai liiton liksoilla vi käykö peräti töissä. Bulkki ruuasta piennemmät rosentit ja laatu- ja terveystuotteista isot rosentit.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Piikaflikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
  • No mutta miksipä ei?
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?
Lisää vaan muutaman vuoden välein niitettäviä hömppäheinäpeltoja, "viherlannoitusnurmia" ja suoja-alueita. Siitä se maatalouden imago huononee entisestään ja saadaan maan talous kunnolla polvilleen.

Ihan samalla lailla niitä hömppäheinäpeltoja on tavanomaasillakin viljelijöillä. Ja se on jännä, miten luomuelukat ruokitaan, jos luomupellot niitetään järjestään vain muutaman vuoden välein...
Puhumattakaan siitä, että ihan yhtälailla se savikka ja voikukka rehottaa "normi" pellollakin - ja yleensä tahtoo olla toisinpäin, että se leviää sieltä tavanomaisten peltojen kautta luomulohkoille.

Olisko sitä asiallista keskustelua, kiitos? Ärsyttää vatvoa samoja argumentteja hippiheinistä ja höpöhöpöhihhuleista.
Mitä asiallista meiltä voi odottaa??

Suurin virheeni tais olla se, että tosiaan odotin jotain :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?
Lisää vaan muutaman vuoden välein niitettäviä hömppäheinäpeltoja, "viherlannoitusnurmia" ja suoja-alueita. Siitä se maatalouden imago huononee entisestään ja saadaan maan talous kunnolla polvilleen.

Ihan samalla lailla niitä hömppäheinäpeltoja on tavanomaasillakin viljelijöillä. Ja se on jännä, miten luomuelukat ruokitaan, jos luomupellot niitetään järjestään vain muutaman vuoden välein...
Puhumattakaan siitä, että ihan yhtälailla se savikka ja voikukka rehottaa "normi" pellollakin - ja yleensä tahtoo olla toisinpäin, että se leviää sieltä tavanomaisten peltojen kautta luomulohkoille.

Olisko sitä asiallista keskustelua, kiitos? Ärsyttää vatvoa samoja argumentteja hippiheinistä ja höpöhöpöhihhuleista.
Mitä asiallista meiltä voi odottaa??

Suurin virheeni tais olla se, että tosiaan odotin jotain :D

Mikä tää stoorin alku oli?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Piikaflikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
  • No mutta miksipä ei?
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Mikä tää stoorin alku oli?

Minä sain ainakin sitä mitä halusin; tuolla joku isokokoonen aivojumppaaja ja muut miettii ihan asiallisesti aihetta; sitä minä kaipasin. Kiitos ja kuitti! :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Mikä tää stoorin alku oli?

Minä sain ainakin sitä mitä halusin; tuolla joku isokokoonen aivojumppaaja ja muut miettii ihan asiallisesti aihetta; sitä minä kaipasin. Kiitos ja kuitti! :)

Mitä.sää niinko alunperin kysyit?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Piikaflikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
  • No mutta miksipä ei?
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Mikä tää stoorin alku oli?

Minä sain ainakin sitä mitä halusin; tuolla joku isokokoonen aivojumppaaja ja muut miettii ihan asiallisesti aihetta; sitä minä kaipasin. Kiitos ja kuitti! :)

Mitä.sää niinko alunperin kysyit?

Olin vailla asiallista keskustelua hömppöheinähuutelun sijaan, mutta se ei ihan heti ottanu tuulta allensa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Mikä tää stoorin alku oli?

Minä sain ainakin sitä mitä halusin; tuolla joku isokokoonen aivojumppaaja ja muut miettii ihan asiallisesti aihetta; sitä minä kaipasin. Kiitos ja kuitti! :)

Mitä.sää niinko alunperin kysyit?

Olin vailla asiallista keskustelua hömppöheinähuutelun sijaan, mutta se ei ihan heti ottanu tuulta allensa.

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Mikä tää stoorin alku oli?

Minä sain ainakin sitä mitä halusin; tuolla joku isokokoonen aivojumppaaja ja muut miettii ihan asiallisesti aihetta; sitä minä kaipasin. Kiitos ja kuitti! :)

Mitä.sää niinko alunperin kysyit?

Olin vailla asiallista keskustelua hömppöheinähuutelun sijaan, mutta se ei ihan heti ottanu tuulta allensa.

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Niin jätkät, ottakaa musta mallia  8)

Piikaflikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
  • No mutta miksipä ei?
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Höpö höpö, orgaanisen seleenin syöttö on ihan samalla lailla luomussa sallittu ku teillä muillakin :P

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Höpö höpö, orgaanisen seleenin syöttö on ihan samalla lailla luomussa sallittu ku teillä muillakin :P

Entäs eläinten lääkitseminen? Saako luomussa oleville eläimille antaa eläinlääkärin määräämiä lääkkeitä, vai pitääkö paikalle kutsua henkiparantaja, ettei eläin vaan "saastu" ? Vai pitääkö eläimen sitten vaan kärsiä, ettei tuu lääkesaastetta elimistöön?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Höpö höpö, orgaanisen seleenin syöttö on ihan samalla lailla luomussa sallittu ku teillä muillakin :P

Entäs eläinten lääkitseminen? Saako luomussa oleville eläimille antaa eläinlääkärin määräämiä lääkkeitä, vai pitääkö paikalle kutsua henkiparantaja, ettei eläin vaan "saastu" ? Vai pitääkö eläimen sitten vaan kärsiä, ettei tuu lääkesaastetta elimistöön?

Saa. Varoajat on tuplasti pitemmät.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Höpö höpö, orgaanisen seleenin syöttö on ihan samalla lailla luomussa sallittu ku teillä muillakin :P

Entäs eläinten lääkitseminen? Saako luomussa oleville eläimille antaa eläinlääkärin määräämiä lääkkeitä, vai pitääkö paikalle kutsua henkiparantaja, ettei eläin vaan "saastu" ? Vai pitääkö eläimen sitten vaan kärsiä, ettei tuu lääkesaastetta elimistöön?

Saa. Varoajat on tuplasti pitemmät.
Tuota olen kyllä miettinyt, että miten ja kuka tuota valvoo?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kasvua tilan luomutuotantoon?

Seleenivajeiset luomut eivät jaksa osallistua keskusteluun

Höpö höpö, orgaanisen seleenin syöttö on ihan samalla lailla luomussa sallittu ku teillä muillakin :P

Lääkekirjanpidosta pitää näkyä aloitus päivä ja milloin testattu. Eli 5 päivän kuurin ja testauksen väli on oltava vähintään 15 päivää.

Entäs eläinten lääkitseminen? Saako luomussa oleville eläimille antaa eläinlääkärin määräämiä lääkkeitä, vai pitääkö paikalle kutsua henkiparantaja, ettei eläin vaan "saastu" ? Vai pitääkö eläimen sitten vaan kärsiä, ettei tuu lääkesaastetta elimistöön?

Saa. Varoajat on tuplasti pitemmät.
Tuota olen kyllä miettinyt, että miten ja kuka tuota valvoo?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!