Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onnea Karvia  (Luettu 26436 kertaa)

+250

  • Vieras
Vs: Onnea Karvia
Miten lypsätte Lelyläiset ne korkeat Holsteinit, vai lihoiksiko menevät hienot eläimet? Me jotka lypsämme RDS: llä, lypsämme nämä parhaat  eläimet automaattikiinnityksellä. Vai peltoalaa se nimimerkki tarkoittaakin. On siinä kaksvitosella vara tehostaa peltoviljelyä jos kaikki sato menee karjan rehuksi ja lehmiä on vain yksi robotillinen. Ei auta pelkkä  autopower, vaikka se niin hyvä onkin.
.
Ilmankos se herne meinas mennä nenään ;D
1,5vuotta lelyä takana,1 laitettu autoon utareiden mataluuden/muodon vuoksi.
Eikä sitä olis rds käsikiinnitykselläkään lypsetty.
Suurimmalla osalla on omaa kokemusta 1 merkin roposta.Mulla on kahdesta.Ja tiedän mikä on ykspaikkainen lypsyasema,ja mikä automaattilypsy 8)

Ja tuosta peltoviljelystä:Oon jokunen vuosi sitte saanu myytyä kipa-kärryllisen kauraa poiskin.Meni lämpölaitokselle ;D

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Onnea Karvia
Miten lypsätte Lelyläiset ne korkeat Holsteinit, vai lihoiksiko menevät hienot eläimet? Me jotka lypsämme RDS: llä, lypsämme nämä parhaat  eläimet automaattikiinnityksellä. Vai peltoalaa se nimimerkki tarkoittaakin. On siinä kaksvitosella vara tehostaa peltoviljelyä jos kaikki sato menee karjan rehuksi ja lehmiä on vain yksi robotillinen. Ei auta pelkkä  autopower, vaikka se niin hyvä onkin.
.
Ilmankos se herne meinas mennä nenään ;D
1,5vuotta lelyä takana,1 laitettu autoon utareiden mataluuden/muodon vuoksi.
Eikä sitä olis rds käsikiinnitykselläkään lypsetty.
Suurimmalla osalla on omaa kokemusta 1 merkin roposta.Mulla on kahdesta.Ja tiedän mikä on ykspaikkainen lypsyasema,ja mikä automaattilypsy 8)

Ja tuosta peltoviljelystä:Oon jokunen vuosi sitte saanu myytyä kipa-kärryllisen kauraa poiskin.Meni lämpölaitokselle ;D

Sulla on vaan se paha tapa että vertaat vanhaa pitkään käyttämättä (ja varmaan huoltamattakin) ollutta robottia uuteen. Kyllä se traktoriki yleensä paranee uuteen vaihettaessa, ainakin hetkeksi  ;)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

+250

  • Vieras
Vs: Onnea Karvia
Miten lypsätte Lelyläiset ne korkeat Holsteinit, vai lihoiksiko menevät hienot eläimet? Me jotka lypsämme RDS: llä, lypsämme nämä parhaat  eläimet automaattikiinnityksellä. Vai peltoalaa se nimimerkki tarkoittaakin. On siinä kaksvitosella vara tehostaa peltoviljelyä jos kaikki sato menee karjan rehuksi ja lehmiä on vain yksi robotillinen. Ei auta pelkkä  autopower, vaikka se niin hyvä onkin.
.
Ilmankos se herne meinas mennä nenään ;D
1,5vuotta lelyä takana,1 laitettu autoon utareiden mataluuden/muodon vuoksi.
Eikä sitä olis rds käsikiinnitykselläkään lypsetty.
Suurimmalla osalla on omaa kokemusta 1 merkin roposta.Mulla on kahdesta.Ja tiedän mikä on ykspaikkainen lypsyasema,ja mikä automaattilypsy 8)

Ja tuosta peltoviljelystä:Oon jokunen vuosi sitte saanu myytyä kipa-kärryllisen kauraa poiskin.Meni lämpölaitokselle ;D

Sulla on vaan se paha tapa että vertaat vanhaa pitkään käyttämättä (ja varmaan huoltamattakin) ollutta robottia uuteen. Kyllä se traktoriki yleensä paranee uuteen vaihettaessa, ainakin hetkeksi  ;)
1,5 vuotta tämä Karvian tapaus seuras meidän Lelyä.Sitte teki ratkaisun 8)

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Onnea Karvia
Miten lypsätte Lelyläiset ne korkeat Holsteinit, vai lihoiksiko menevät hienot eläimet? Me jotka lypsämme RDS: llä, lypsämme nämä parhaat  eläimet automaattikiinnityksellä. Vai peltoalaa se nimimerkki tarkoittaakin. On siinä kaksvitosella vara tehostaa peltoviljelyä jos kaikki sato menee karjan rehuksi ja lehmiä on vain yksi robotillinen. Ei auta pelkkä  autopower, vaikka se niin hyvä onkin.
.
Ilmankos se herne meinas mennä nenään ;D
1,5vuotta lelyä takana,1 laitettu autoon utareiden mataluuden/muodon vuoksi.
Eikä sitä olis rds käsikiinnitykselläkään lypsetty.
Suurimmalla osalla on omaa kokemusta 1 merkin roposta.Mulla on kahdesta.Ja tiedän mikä on ykspaikkainen lypsyasema,ja mikä automaattilypsy 8)

Ja tuosta peltoviljelystä:Oon jokunen vuosi sitte saanu myytyä kipa-kärryllisen kauraa poiskin.Meni lämpölaitokselle ;D

Sulla on vaan se paha tapa että vertaat vanhaa pitkään käyttämättä (ja varmaan huoltamattakin) ollutta robottia uuteen. Kyllä se traktoriki yleensä paranee uuteen vaihettaessa, ainakin hetkeksi  ;)
Tuskin montaakaan yhtäpaljon huollettua roboa suomesta löytyy,mahtoiko siinä olla juurikaan mitään alkuperäistä jäljellä ;D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Onnea Karvia
Miten lypsätte Lelyläiset ne korkeat Holsteinit, vai lihoiksiko menevät hienot eläimet? Me jotka lypsämme RDS: llä, lypsämme nämä parhaat  eläimet automaattikiinnityksellä. Vai peltoalaa se nimimerkki tarkoittaakin. On siinä kaksvitosella vara tehostaa peltoviljelyä jos kaikki sato menee karjan rehuksi ja lehmiä on vain yksi robotillinen. Ei auta pelkkä  autopower, vaikka se niin hyvä onkin.
.
Ilmankos se herne meinas mennä nenään ;D
1,5vuotta lelyä takana,1 laitettu autoon utareiden mataluuden/muodon vuoksi.
Eikä sitä olis rds käsikiinnitykselläkään lypsetty.
Suurimmalla osalla on omaa kokemusta 1 merkin roposta.Mulla on kahdesta.Ja tiedän mikä on ykspaikkainen lypsyasema,ja mikä automaattilypsy 8)

Ja tuosta peltoviljelystä:Oon jokunen vuosi sitte saanu myytyä kipa-kärryllisen kauraa poiskin.Meni lämpölaitokselle ;D
Vielä kunnon kuivuri+250 ja vot  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

mah

  • Vieras
Vs: Onnea Karvia
Jos nimimerkki +250:n entisessä lypsylaitteessa oli vain joku "johtovika", miksei sitä löydetty jo hänellä? Onko näissä laitevaihtotilanteissa kuitenkin enemmin kyseessä henkisempi "johtovika"? Eli kun sukset ovat ristissä kuin sprinttihiihtäjillä tilan ihmispolojen ja myyntihenkilöpoloisten välillä, ei vikaa edes yritetä etsiä laiteparasta? :'( Tämä ajatushaiku on siis vain tallaista navettapsykologiaa... :-X

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Onnea Karvia
Jos nimimerkki +250:n entisessä lypsylaitteessa oli vain joku "johtovika", miksei sitä löydetty jo hänellä? Onko näissä laitevaihtotilanteissa kuitenkin enemmin kyseessä henkisempi "johtovika"? Eli kun sukset ovat ristissä kuin sprinttihiihtäjillä tilan ihmispolojen ja myyntihenkilöpoloisten välillä, ei vikaa edes yritetä etsiä laiteparasta? :'( Tämä ajatushaiku on siis vain tallaista navettapsykologiaa... :-X

Niin . Taria ei kerro löytyikö johtovika mutta kai robon saa vaihtaa jos siltä tuntuu .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Pehku Elvis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Onnea Karvia
Voi olla etttä on sukset ristissä asiakkaalla ja huoltomiehellä. Jos ja kun asiakkaalla on vielä iso ego ja perse auki eli yksi tai useampi huoltolasku maksamatta, on helpompi  alkaa räksyttään nimimerkin takana agronetissä ja ottaa yhteyttä NHK keskukseen, jos sais vaikka vuokra Lelyn. Lely on varmasti hyvä robotti on niitä niin paljon käytössäkin. RDS on ainakin meillä toiminut jo viis vuotta ja aina vian tullessa on kone kuntoon saatu. On kuitenkin hyvä, että sitä voi välillä käyttää yksipaikkaisena lypsyasemana. Voihan jollakin lehmällä olla vaikka vedinpolkema, eikä automaattilypsy onnistu. Tiedän monta muutakin tyytyväistä RDS tilaa ja kaikki nämä RDS robotit, jotka on Lelyyn vaihdettu lypsävät jollakin toisella tilalla.

+250

  • Vieras
Vs: Onnea Karvia
Voi olla etttä on sukset ristissä asiakkaalla ja huoltomiehellä. Jos ja kun asiakkaalla on vielä iso ego ja perse auki eli yksi tai useampi huoltolasku maksamatta, on helpompi  alkaa räksyttään nimimerkin takana agronetissä ja ottaa yhteyttä NHK keskukseen, jos sais vaikka vuokra Lelyn. Lely on varmasti hyvä robotti on niitä niin paljon käytössäkin. RDS on ainakin meillä toiminut jo viis vuotta ja aina vian tullessa on kone kuntoon saatu. On kuitenkin hyvä, että sitä voi välillä käyttää yksipaikkaisena lypsyasemana. Voihan jollakin lehmällä olla vaikka vedinpolkema, eikä automaattilypsy onnistu. Tiedän monta muutakin tyytyväistä RDS tilaa ja kaikki nämä RDS robotit, jotka on Lelyyn vaihdettu lypsävät jollakin toisella tilalla.
;D ;D ;D
Tai sitte se on vain aiva surkia ropo 8)
Mä muuten tiedän monta tyytymätöntä tilaa joilla on rds.Yhteyden ottoja tuli muutama kun kone vaihtu.
Ja toi Karvian kone ainakaan missää lypsä.
Ja toi nimimerkin takaa räksyttäminen:PP jossain vaihees koitti rajoittaa nettikäytöstä,ja alkuun koitin olla kommentoimatta.Että kyllä hekin tietävät kuka nimimerkin takana on...
Kai Marjakoski,Kauhajoki 8)
Niin,kukas sä olitkaan ;D ;D

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Onnea Karvia
Tämä Elvis se vasta on erikoismies... Meillä potattiin ruokkijaa n.5000€:llä ja lypsykonetta yli 7000€:llä delavalin toimesta, lopputuloksena viat vain paheni. Ei siinä paljoa hampaita naurattanut kun joka viikko tuli pari tonnia laskua ja kantturat ei saaneet väkirehua, ja bakteerit pomppasi välistä toiselle sataa.
Lopputuloksena haukuin puupään huoltomiehen niin hyväksi ettei aio kuulemma tulla tänne jos isäntä on kotona, ja lupasin pyyhkiä perseeni viimeisillä laskuilla vaikka menis käräjille. Kovasti ovat yrittäneet pullikoida vastuusta pois vaikka tuokin sörsseli olis voitu välttää edes kohtalaisella huoltomiehen osaamisella.
Lopputuloksena sain ex. Lavalin huoltajan käymään, varaosia kului 2,5€ edestä ja työaikaa 1 päivä. Suurin osa tästä ajasta kului virallisten lavalin miesten sotkeminen sähköjen uusimiseen ruokkijassa, mm. Jännite meni koneen runkoon ja kaikki sulakkeet ja turvakatkaisijat oli ohitettu. Lypsykoneen vika oli vuosihuollossa uusittu putki jonka puupää huoltomies oli laittanut väärään kulmaan, ja sinne jäi vettä hapantumaan jossa bakteerit sai mellastaa.
En saakeli osta mitään lavalilta tuon surkean kohtelun jälkeen, yli 5000€ edestä maksettiin ihan kiltisti työtunteja vaikka viat vaan paheni. Kaiken muun vastuksen ( sairaus, vakuutusriita, vesivahinko, murskytuhot yms) kanssa viime vuonna meinasi tosissaan aueta perse, onneksi nyt alkaa tunnelin päässä olla valoa ja lypsykone pelaa ja lehmillä on maitoa.

Pehku Elvis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Onnea Karvia
Karvian kone ei lypsä vielä. PP: n vika ainakin silloin kun meillä robottilypsyä aloiteltii, oli se ettei ollut minkäänlaista alkuohjausta. Jos ei tilalla osattu itse ruokintaa säätää, ei maitoa tullut. Nykyään lienee tilanne vähän parempi. Myynti on kyllä hampaatonta, kun ei toimivaa konetta enempää myydä. Jos rds: n haluaa se on ostettava, ei sitä kukaan aktiivisesti edes markkinoi. Realistille vielä, että hyvä jos homma nyt toimii. Vielä kalliimmaksi olis homma sullekin tullut, jos olisit alkanu vaihtaan niitä vehkeitä. Huoltomiehen pystyyn haukkuminen ei varmaan ollu paras vaihtoehto. Tekeekö lavalin asentajat itse sähkökytkennät? Lavalin käyttäjiäkin aika paljon ja suurin osa kuitenkin tyytyväisiä. Minulle tämän palstan kirjoittelijat ovat nimimerkin takana huutelijoita. En tiedä ensimmäistäkään ihmistä nimimerkin takaa. En ole koskaan tällaisiin keskusteluihin osallistunut, enkä edes seurannut palstan elämää. Vaimo kertoi mistä täällä lällätellään. Tuntui siltä, että nyt on pakko puoliaan pitää. T. Sammalkangas Mauri Siikajoki

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Onnea Karvia
Eli siis originaali ongelma tuossa ruokkijassa oli se ettei se osannut lähteä liikkeelle muuta kuin manuaalisesti käskemällä, tätä ongelmaa huoltaja päätti korjata sekoittamalla koko ohjauskeskuksen sähköt jonka jälkeen kone lakkasi toimimasta kokonaan. Parhaana päivänä oli 2 huoltajaa yhtä aikaa selvittämässä sotkuja, lopputulos oli että jouduttiin apevaunu hankkimaan että kantturat sai jollain konstilla väkirehun. Nyt sitten yli 2v ongelmien alkamisen jälkeen tosiaan ex.huoltaja potasi koneen kuntoon 2,5€ releellä.
Ja meinasi tuo lypsykin ahdistaa kun oli hiuskarvaa vaille ettei 18v e-luokkaa nollautunut, ja ihan täysin huolimiehen möhläilyn takia. Tulipas jopa purettua maitoputket alas ja katsottua sieltä joka sauma ongelmia etsittäessä. Lavalin huoltajan osaaminen täysi 0, koneissa sinänsä ei mitään vikaa.
Tuttujahan tässä ollaan, hain superchopin fergulla silloin teiltä jf:n tultua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9767
Vs: Onnea Karvia
Lypsykoneen vika oli vuosihuollossa uusittu putki jonka puupää huoltomies oli laittanut väärään kulmaan, ja sinne jäi vettä hapantumaan jossa bakteerit sai mellastaa.


Mistä putkesta on kyse? Normi maitoputki vai joku spesiaali viritys?

+250

  • Vieras
Vs: Onnea Karvia
Karvian kone ei lypsä vielä. PP: n vika ainakin silloin kun meillä robottilypsyä aloiteltii, oli se ettei ollut minkäänlaista alkuohjausta. Jos ei tilalla osattu itse ruokintaa säätää, ei maitoa tullut. Nykyään lienee tilanne vähän parempi. Myynti on kyllä hampaatonta, kun ei toimivaa konetta enempää myydä. Jos rds: n haluaa se on ostettava, ei sitä kukaan aktiivisesti edes markkinoi. Realistille vielä, että hyvä jos homma nyt toimii. Vielä kalliimmaksi olis homma sullekin tullut, jos olisit alkanu vaihtaan niitä vehkeitä. Huoltomiehen pystyyn haukkuminen ei varmaan ollu paras vaihtoehto. Tekeekö lavalin asentajat itse sähkökytkennät? Lavalin käyttäjiäkin aika paljon ja suurin osa kuitenkin tyytyväisiä. Minulle tämän palstan kirjoittelijat ovat nimimerkin takana huutelijoita. En tiedä ensimmäistäkään ihmistä nimimerkin takaa. En ole koskaan tällaisiin keskusteluihin osallistunut, enkä edes seurannut palstan elämää. Vaimo kertoi mistä täällä lällätellään. Tuntui siltä, että nyt on pakko puoliaan pitää. T. Sammalkangas Mauri Siikajoki
Ja ensimmäiseksi piti mutkin persaukiseksi ja laskut maksamatta jättäneeksi haukkua.
Huoltomiesten kans välit oli mulla ok,niinpaljo usein heidänkans oltiin tekemisis että heillä oli jo omat kahvikupitki ;D
Ja tän jutun alun kone ei muuten liittyny muhun,muutakun meiltä kävi ropon mallin ja henkisen tuen hakemas 8)
Ja kuten sanottua:Onnea Karvia,ja helppo elämä 8)

Ps.Jos et mua tuntenu,kuinka pystyt mun peltoviljelyt,ja niiden tehostamistarpeetki tietään ???

Viimeksi muokattu: 02.03.14 - klo:17:27 kirjoittanut +250

Pehku Elvis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Onnea Karvia
Tuttujahan me realistin kanssa sitten. Vieläkö konekauppa käy? Meillä lypsyasema vieläkin myymättä. Löytysköhän sille ostajaa? Ajettiin jf:llä parikesää, hyvä kone. Meillä oli sillon jo yksi noukinvaunu ja jf myytiin hyvään kotiin ruotsinkieliselle pohjanmaalle ja hankittiin toinen noukkari, kun kärrykuskeista oli aina pula. Nyt teemme rehun omalla porukalla, poika ajaa toista vaunua ja tytär niittää, kaivinkoneurakoitsija polkee rehun. Ja kaksipuolisataselle;, etta hyökkäys on paras puolustus ja peltoviljelyn tehostaminen vain tuli jostakin mieleen. Meinas itku päästä , jotakin konetta haukutaan. Eihän mikään kone täysin paska ja mitääntekemätön voi olla, jos niitä jossakin käytössä kuitenkin on. Jos kerran huoltomiehistä  tuli sulle jo melkein kavereita, niin nekin itkee jos lukevat tätä palstaa. Mielestäni kerrassaan sopimatonta käytöstä. Vain yksi jupexxi yrittää puolustaa rdsässää. Onnea Karvia, ja paskat: Otan osaa Karvia, se joka sen entisen robotin ostaa, joutuu hankkimaan uuden maitotankinkin ja kohta on verottajan kanssa vaikeuksissa, kun maitoa tulee paljon. Robotti hälytti viime, kun puuhapete oli tukkinut liikenteen. Sekin häly oli Lelyn vika. Lely on tosi hyvä lypsyrobotti, mutta Suomessa myytävistä vasta 3. paras. Tiedän muutamanan Lely tilan, jotka kaipaa käsinkiinnitystä.