Hyvän akseliston arvo on lietevaunussa jotain 25 -30%, noukkarissa vähemmän, mutta onko kukaan vielä kehitellyt vaihtoakselistoa? Sopivalla apurungolla vaihto olisi aika helppo tehdä ja saman apurungon avulla voisi vielä muuttaa telin paikkaa ajon aikana.
Silti rengaskoko tulee rajoittavaksi tekijäksi. Mulla on lietekärryssä 800/50-34 renkaat ja painopiste aika alhaalla. Urakoitsija oli ajamassa omalla vaihtolavakärryllään lietettä ja siinä oli isompi säiliö, mutta huomattavasti pienemmät renkaat, 710/50-26,5 muistaakseni. Silti säiliö oli tosi ylhäällä ja sitä seuraten myös painopiste korkealla. Kaato on kuulemma ollut lähellä, kun toinen puoli on painunut peltoon. Ei silti, olisihan se kätevä systeemi, kun harvoin kaikkia kärryjä tarvitsee samaan aikaan.