Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Veroilmoitusgallup  (Luettu 20916 kertaa)

ekia99

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Vs: Veroilmoitusgallup
Maatalousneuvoksella itse. Lähetin jopa sähköisesti.

jf

  • Vieras
Vs: Veroilmoitusgallup
jos on saantipuolella Alvissa kannattaa lähettää sähköisesti niin pian kuin ilmoitus on valmis.palautus tulee tilille nopeasti toisin kuin paperinen viimeisenä päivänä jätetty lomake joka käsitellään sitten kun ehditään.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Veroilmoitusgallup
D) ProAgrian toimihenkilö

Kertaakaan en ole itse tehnyt, enkä tee.
Nothing is Something Worth Doing

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Veroilmoitusgallup
E) Tilitoimisto. Omalla kohdallani tilitoimiston käyttäminen on kannattanut ja olen tienannut moneen kertaan vuotuiset maksut. Samalla kertaa tulee tehtyä myös verosuunnittelua. Verotarkastus ei ole osunut - vielä - mun kohdalle ja vähän musta tuntuu, että tuo tilitoimiston leima veroilmoituksessa on vaikuttanut asiaan?

Vaikka käytänkin tilitoimiston palveluita, olen myös itse koko vuoden ajan kartalla, missä mennään taloudellisessa mielessä. Kaikkein surkeinta taloudenpitoa on sellainen, että vuoden lopussa viedään Prisman muovikassillinen kuitteja tilitoimistoon ja katsotaan, miten tänä vuonna kävi.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Veroilmoitusgallup
Jepulisjee, yleensä ne tilat jotka käyttävät tilitoimistoa ovat paremmin selvillä tilansa taloudesta kuin ne, jotka kaivavat helmikuussa sen pahvilaatikon nurkasta.

Sen verran pitää olla taloustaitoa että itse pystyy ilmoituksen tekemään.  8)
Tää oli niin tyhjentävä kommentti, johon on pakko mainita että; tuskin karjatilakaan ulkoistaa paskanlevitystä sen vuoksi että ei osaisi itse paskaa talikoida.
Nothing is Something Worth Doing

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Veroilmoitusgallup
E) Tilitoimisto. Omalla kohdallani tilitoimiston käyttäminen on kannattanut ja olen tienannut moneen kertaan vuotuiset maksut. Samalla kertaa tulee tehtyä myös verosuunnittelua. Verotarkastus ei ole osunut - vielä - mun kohdalle ja vähän musta tuntuu, että tuo tilitoimiston leima veroilmoituksessa on vaikuttanut asiaan?

Vaikka käytänkin tilitoimiston palveluita, olen myös itse koko vuoden ajan kartalla, missä mennään taloudellisessa mielessä. Kaikkein surkeinta taloudenpitoa on sellainen, että vuoden lopussa viedään Prisman muovikassillinen kuitteja tilitoimistoon ja katsotaan, miten tänä vuonna kävi.

1/4-vuosi-alvi kirittää pitämään kirjanpidon ajantasalla myös omatoimitäppärillä. Vaihtoehto B siis työn alla.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmoitusgallup
Parasta A-luokkaa ;)

Uskon, oot sää sen verran outo jannu et käsipeliks menee....

Jokohan tulee kahdeskymmenes perättäinen tappiollinen vuosi kommunistille? Kaikki Volvon pesulaskuja myöten maatalouden piikkiin. ;D
Ei ole ollut tappiollisia kuin 2 vuotta tällä vuosituhannella, muuten voittoa aina näytetty parisataa. Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Veroilmoitusgallup
Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.
Ajopäiväkirjaa pitämällä vuoden bensarahat tienaa helposti ...   8)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmoitusgallup
Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.
Ajopäiväkirjaa pitämällä vuoden bensarahat tienaa helposti ...   8)
Laskeskelin että ei noita maatalousajoja todellisuudessa tule tuon enempää, yritin kerran hieman pitää kirjaa. Tilaukset hoituu puhelimella ja tavara tulee pihaan. Pienellä viljatilalla muutenkaan paljon tarvikehakuja. Oli minulla aikoinaan jopa paku maatalousverotuksessa mutta kun sillä ei kukaan enää suostunut ajamaan niin meni romuttamolle. Peräkärry kuomulla ajaa saman asian.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Veroilmoitusgallup
Ei ole ollut tappiollisia kuin 2 vuotta tällä vuosituhannella, muuten voittoa aina näytetty parisataa. Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.

Kyl mää niinpal kauhiaste ihmettelen. Olis kyllä mielenkiintoista tulla tekemään joku opintomatka teille. Miten sä saat tuloksen painettua noin pieneksi? Eikö sulla ollu kartano-Volvoa lukuunottamatta vanhat vehkeet (= vähän poistoja) ja karjatilat haalii ympäristön osto- ja vuokramaatkin (=ei juuri vähennyksiä)?

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Veroilmoitusgallup
Ei ole ollut tappiollisia kuin 2 vuotta tällä vuosituhannella, muuten voittoa aina näytetty parisataa. Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.

Kyl mää niinpal kauhiaste ihmettelen. Olis kyllä mielenkiintoista tulla tekemään joku opintomatka teille. Miten sä saat tuloksen painettua noin pieneksi? Eikö sulla ollu kartano-Volvoa lukuunottamatta vanhat vehkeet (= vähän poistoja) ja karjatilat haalii ympäristön osto- ja vuokramaatkin (=ei juuri vähennyksiä)?
2012 maatalouden tulot 542€/ha, menot 831€/ha, korot 107€7ha, poistot 0€/ha ja teen itse kirjanpidon :-X
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Aladeen Matafuka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Veroilmoitusgallup
Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.
Ajopäiväkirjaa pitämällä vuoden bensarahat tienaa helposti ...   8)
Laskeskelin että ei noita maatalousajoja todellisuudessa tule tuon enempää, yritin kerran hieman pitää kirjaa. Tilaukset hoituu puhelimella ja tavara tulee pihaan. Pienellä viljatilalla muutenkaan paljon tarvikehakuja. Oli minulla aikoinaan jopa paku maatalousverotuksessa mutta kun sillä ei kukaan enää suostunut ajamaan niin meni romuttamolle. Peräkärry kuomulla ajaa saman asian.

Kyllä se usein meneepi silleen ,että kun cittarista otetaan maastopyöränsisäkumi, kauppareissu merkitään ajokirjaan ja kumi "maitokärriin" Maatalouden ajoa alkaa kertyä kummasti.

antti-x

  • Vieras
Vs: Veroilmoitusgallup
Ei ole ollut tappiollisia kuin 2 vuotta tällä vuosituhannella, muuten voittoa aina näytetty parisataa. Autokulut verotuksessa 2012 580€ arvioituna. En viitsi päiväkirjaa pitää joten mahdollisessa tarkastuksessa eivät ainakaan kovasti voi rokottaa. Tuohan tekee 100 km maatalouden ajoa kuukaudessa eli pari kauppareissua.

Kyl mää niinpal kauhiaste ihmettelen. Olis kyllä mielenkiintoista tulla tekemään joku opintomatka teille. Miten sä saat tuloksen painettua noin pieneksi? Eikö sulla ollu kartano-Volvoa lukuunottamatta vanhat vehkeet (= vähän poistoja) ja karjatilat haalii ympäristön osto- ja vuokramaatkin (=ei juuri vähennyksiä)?
2012 maatalouden tulot 542€/ha, menot 831€/ha, korot 107€7ha, poistot 0€/ha ja teen itse kirjanpidon :-X

Ja yksityistalouden menoja 2012 yhteensä se ravintolakäynti maatalouden opintomatkan aikana Sunny Beachilla (kuitti hukkui) ?

karhu3

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Veroilmoitusgallup
Kehittyvä maatila ei voi tehdä itse kirjanpittoaan.
Näin siis koevunlehtipankkin johto linjaillut..
Patistaa isäntiä ulkkoistamaan paperityöt.
Voi ***** mitä aliuarviointia,määkin tehny liki 30 vuotta,kerta olluna mapit/tiliotteet tarkastukses eikä sillonkaa rahallista huomautettavaa.
Taitaapi POPIN piäkonttuuris olla nykyään hälsinkin herrat johdossa.
Eköhän meillä ohjailua ja holhousta jo riittämiin,niinpä taitaa olla pankinvaihto edessä(PERIAATE)
ugh

antti-x

  • Vieras
Vs: Veroilmoitusgallup
Kehittyvä maatila ei voi tehdä itse kirjanpittoaan.
Näin siis koevunlehtipankkin johto linjaillut..
Patistaa isäntiä ulkkoistamaan paperityöt.
Voi ***** mitä aliuarviointia,määkin tehny liki 30 vuotta,kerta olluna mapit/tiliotteet tarkastukses eikä sillonkaa rahallista huomautettavaa.
Taitaapi POPIN piäkonttuuris olla nykyään hälsinkin herrat johdossa.
Eköhän meillä ohjailua ja holhousta jo riittämiin,niinpä taitaa olla pankinvaihto edessä(PERIAATE)
ugh

Jos verottaja on kirjanpitoon tyytyväinen, se ei välttämättä tarkoita että se olisi yrittäjän (ja rahoittajan) kannalta optimaalinen ;)