Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe likvistä  (Luettu 7381 kertaa)

antti-x

  • Vieras
Vs: likvistä
Rehun tuotantokustannus ja/tai vuosittaisen koneinvestoinnit on kyllä 2010-11 talvella tehdyssä likvissä turhan heikot. Tarkoittaa että joko rehuntekoon täytyy ostaa enemmän urakointipalveluita tai konekantaa päivittää vähän likvissä suunniteltua enemmän että homma pelittää. Noin muuten pitänyt hyvin kutinsa ja tuotostason nousu suunniteltua paremmin kuittaa hyvinkin rehunteon korkeamman hinnan.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: likvistä
noo tämä mihin se johtaa saa jäädä ny taka-alalle, se ny on/oli selevä jo..





mutta keskitytäänpäs tähän likvin tekemiseen ja tekijöihin:

kuka/missä teetetty?
käytetty aika?
montako versiota?
laskiko teidän ollessa paikalla vaiko omin päin?
jos halusitte tarkastelun jälkeen uusia versioita/muutoksia, mitä ne makso?







luulisin että aiheeseen palataan vielä.........

Paras sääntö lienee se että kuka ei jouda kohtakaa, koska sillä on silloin tekemistä. Meille tuettuna teki porosta aikoinaan Risto S, myöhemmin käyttänyt osmo a:ta cashmannista, koska ohjelma ollu ittelläkin niin on voinut varioida enemmän... jälempi jaksaa enemmän muutella ja avata lukuja...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: likvistä
noo tämä mihin se johtaa saa jäädä ny taka-alalle, se ny on/oli selevä jo..





mutta keskitytäänpäs tähän likvin tekemiseen ja tekijöihin:

kuka/missä teetetty? ProAgria, 2013 loppupuoliskolla, hintaa 1240,- sis.alv. tähän sai 540,- avustuksen, joten itselle jäi maksettavaa 700,-
käytetty aika? 4kk aloituksesta lopulliseen versioon
montako versiota? 3
laskiko teidän ollessa paikalla vaiko omin päin? haki alkutiedot paikan päältä, teki laskelmat itsekseen ja lähetti väliversioita spostilla ja lopullisen postilla
jos halusitte tarkastelun jälkeen uusia versioita/muutoksia, mitä ne makso?







luulisin että aiheeseen palataan vielä.........

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: likvistä
noo tämä mihin se johtaa saa jäädä ny taka-alalle, se ny on/oli selevä jo..





mutta keskitytäänpäs tähän likvin tekemiseen ja tekijöihin:

kuka/missä teetetty? ProAgria, 2013 loppupuoliskolla, hintaa 1240,- sis.alv. tähän sai 540,- avustuksen, joten itselle jäi maksettavaa 700,-
käytetty aika? 4kk aloituksesta lopulliseen versioon
montako versiota? 3
laskiko teidän ollessa paikalla vaiko omin päin? haki alkutiedot paikan päältä, teki laskelmat itsekseen ja lähetti väliversioita spostilla ja lopullisen postilla
jos halusitte tarkastelun jälkeen uusia versioita/muutoksia, mitä ne makso?







luulisin että aiheeseen palataan vielä.........

-Proagria
-Hintaa en muista
-kaksi versiota. 1.versio iman pellon ostoa 2.pellon ostolla. Kertoi oman mielipiteensä hankinasta.
-Sähköpostilla koko homma. Likwin tekiä otti s-postilla kirjanpitäjältä aineiston ja lähetti Likwit s-postilla minulle. Ei nähty kertaakaan Likwin tekoaina kasvotusten tai puhuttu puhelimessa.


-HOMMA TOIMI KUIN JUNAN VESSA!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: likvistä
   Itse tein likvin 12 vuotta sitten ja kehuivat silloisessa te-keskuksessa. Piti paikkansa eikä sen koommin ole likviä tar*****.  prentti on ostettu mutta aina ne tuontikoneet on kahden vuoden kuluttua myyty seuraavan alta, ajokulut on ollut lähinnä polttoainekuluja.
FIXIT

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: likvistä
Tuo navettapiian mainitsema tulojen aliarviointi on muuten paha ansa  :D Rahaa tuleekin kuukausittain reilusti enemmän kuin piti -> tuhlaaminen saa hirveät mittasuhteet  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: likvistä
Meillä tehtiin se likvi, millä ne lainat irtosi, mahdollisimman huonolla keskituotoksella 6500 per lehmä ja teurastilit oli normissa, mutta se suurin muuttuva tekijä jätettiin huomiotta. Elikkä exä. Jos  tilalla on tekijä, joka viihtyy ostoksilla ja tuottaa taloudellisia pettymyksiä koko ajan, niin siinä kusee kyllä kaikki. Meillä on nyt melkein kaksi vuotta mennyt sen korjaamiseen, minkä tällainen ostosfriikki sai kuudessa kuukaudessa aikaseksi. >:(
Nyt kun tehtiin uutta suunnitelmaa, siltä pohjalta, mikä nyt on tilan suunta ja yritys, tuli selväksi, että yksi kunnon vääräostos vetää homman heti pakkaselle. Elikkä ne hankinnat ovat melkein suurempi merkitys tilan taloudelle kuin tulot tai eläinten tuotos. ???
Just noin se menee. Likwissä on tietysti myös mainittu summa jonka saa vuodessa tuhlata.. jos se ei mene jakeluun, niin ei mene.

Mut tuo sinun Likwisi on ollut muutenkin väärin. Ei tuollaisilla tuotoksilla mitään kuulu laskea. Järkevät luvut joka kohtaan, niin laskelmalla on mahdollisiis olla oikeassa.. eli mix laskee vituix tahallaan
Tässä otettiin huomioon se lähtökohta, että karjassa paljon alkuperäistukielukoita, mitkä piti säilyttää korvien takia, ja oli selvää, että hiehot ei pysty samaan kuin normilehmät. Elikkä ajatus oli oikea.
Nyt on sitten lehmät oikastu lypsäviksi, elikkä tuotospuoli on kunnossa. Teurassonneista luovuttu, samoin emokit sai kenkää.
Tehtiin uusi likvi ajatuksella navetan uusiminen. Yllätys oli, että proagrian talousguru pääsi samaan laskemalla, kuin minä mutu tuntumalla. Elikkäs viiiden vuoden kuluttua, jos jatkamme tiukalla talouskurilla ja tuotos hiukkasen vielä nousee, voi olla mahdollista se karvalakkimallin navetta. ;D
Meillä on siis proagrian talousneuvoja tehnyt nämä likvit, emme ole itse olleet läsnä, vaan lähinnä puhelinkeskusteluja vietetty. Verokirjanpito on ollut pohjana. Kuin myös meijeriin lähtevän maidon määrät.
Aikaisemmin teki ne kolme versiota, samoin nyt tuli kolme versiota. Joista sai selvityksen, kun toi paikan päälle. Nyt näistä jälkimmäisistä versioista se realistisin näyttää toteutuvan osapuilleen.
Eniten minua häiritsi hommassa se, että nyt pitäisi panostaa koko proagrian neuvontakoneisto saamaan tila pyörimään kunnolla. Tuntui, ettei muulla tavalla asioita voi hoitaa. Itse olen suhteellisen jääräpää, ja olen sitä mieltä, että näitä laskelmia pitäisi miettiä ja pähkäillä niiden, jotka ne käytännön työt ja ostot päättää. Näistähän se toteutuminen on kiinni.
Ensimmäiset laskelmat valmistuivat kahdessa viikossa, mutta nämä jälkimmäiset  kahdessa kuukaudessa. On varmasti työtilanteesta kiinni.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: likvistä
***** likvit kattokaa itte sinne lompakkoon mitä se kestää ja mitä ei jos tohon ei pysty niin hanskat tiskiin'

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: likvistä
***** likvit kattokaa itte sinne lompakkoon mitä se kestää ja mitä ei jos tohon ei pysty niin hanskat tiskiin'

kyä se semmotis on meinaa jos ei raha asjat hoiru perkele ni olko si vaa semmosen mun ki pualest kanataa kanoja kantaa kopiin ni tul hyvä vyrkka vaikei sitä aluks oliska mut työtä se vaatis piruste jos sen kanan sinne kana kopiin ottas kanatavuus nousee kanan myötä se on varma jos joku on varma eiks ni´
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: likvistä
***** likvit kattokaa itte sinne lompakkoon mitä se kestää ja mitä ei jos tohon ei pysty niin hanskat tiskiin'

Mulla kaikki rahat eivät mahdu lompakkoon, joten taloustilanne vääristyy  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: likvistä


Mulla kaikki rahat eivät mahdu lompakkoon, joten taloustilanne vääristyy  8)
Helpottas varmaan ku vaihtais ne seteleiks, mut jos haluu kylpeä.... ::)

Likwiä pitää päivittää joka vuosi, ei siitä muuten mitään hyötyä ole. Aikanaan ne teki proagria ja seurannasta otin vastuun. Excelissä on kuukausibudjetti alvinlaskentaa myöden ja sillä on helppo katsoa vuodenvaihteeen tienoilla, mihin tänäkään vuonna ei ole rahaa  ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

tupapässi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: likvistä
***** likvit kattokaa itte sinne lompakkoon mitä se kestää ja mitä ei jos tohon ei pysty niin hanskat tiskiin'
Kyllä näin on. Eihän se lompakkoon katsominen ole tietenkään yhtä fiiniä, kuin tuossa joistain edellisistä kommenteista  sai kuvan miten ne asiat kun oikein suunnitellaan. On jotenkin hassu tilanne, että isäntä osaa laskea likviä, mutta kirjanpito on ulkoistettu vieraalle taholle. Se vaan on sillälailla, että kun tekee kirjanpidot itse, on ajantasaisesti "kärryillä" mihin on varaa ja mihin ei. Kaikenlainen budjetointi on kans yhdenlainen vitsi. Kun ei pysy hallinnassa - ei hätää; tehdään lisäbudjetti, ja taas mennään. 

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: likvistä

Kyllä näin on. Eihän se lompakkoon katsominen ole tietenkään yhtä fiiniä, kuin tuossa joistain edellisistä kommenteista  sai kuvan miten ne asiat kun oikein suunnitellaan. On jotenkin hassu tilanne, että isäntä osaa laskea likviä, mutta kirjanpito on ulkoistettu vieraalle taholle. Se vaan on sillälailla, että kun tekee kirjanpidot itse, on ajantasaisesti "kärryillä" mihin on varaa ja mihin ei. Kaikenlainen budjetointi on kans yhdenlainen vitsi. Kun ei pysy hallinnassa - ei hätää; tehdään lisäbudjetti, ja taas mennään.
Täptäp. Lompakossa ei näy kuuden seuraavan kuukauden kassavirta eikä kuitteja tarvi itse näpytellä saadakseen ajantasaista tietoa edelliseltä kuukaudelta. Kun sen on tehnyt kirjanpitäjä, sulla on vielä toinen mielipide siitä, missä mennään. Mut mitäpä sillä erinomaanen määitteisäntä tekiskään. Toista se on meillä laiskoilla ja ymmärtämättömillä ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

tupapässi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 199
Vs: likvistä
Lainaus

Täptäp. Lompakossa ei näy kuuden seuraavan kuukauden kassavirta eikä kuitteja tarvi itse näpytellä saadakseen ajantasaista tietoa edelliseltä kuukaudelta. Kun sen on tehnyt kirjanpitäjä, sulla on vielä toinen mielipide siitä, missä mennään. Mut mitäpä sillä erinomaanen määitteisäntä tekiskään. Toista se on meillä laiskoilla ja ymmärtämättömillä ;D
Ei tartte heittäytyä marttyyriksi.  ;D
Se tulevien kuukausien kassavirta, ainakin viljanviljelyssä, on kuin kaunis uni tai hyvä sääennustu lomalaiselle.
Eihän isännyydestä jää mitään jäljelle, jos koko ajan täytyy kysellä muilta, että mitäs mieltä sää tästä jne...  ;D

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: likvistä
Lainaus

Täptäp. Lompakossa ei näy kuuden seuraavan kuukauden kassavirta eikä kuitteja tarvi itse näpytellä saadakseen ajantasaista tietoa edelliseltä kuukaudelta. Kun sen on tehnyt kirjanpitäjä, sulla on vielä toinen mielipide siitä, missä mennään. Mut mitäpä sillä erinomaanen määitteisäntä tekiskään. Toista se on meillä laiskoilla ja ymmärtämättömillä ;D
Ei tartte heittäytyä marttyyriksi.  ;D
Se tulevien kuukausien kassavirta, ainakin viljanviljelyssä, on kuin kaunis uni tai hyvä sääennustu lomalaiselle.
Eihän isännyydestä jää mitään jäljelle, jos koko ajan täytyy kysellä muilta, että mitäs mieltä sää tästä jne...  ;D

Eiköhän yleensä yrityksissä ole kirjanpitäjä ja muutama talousviisas kertomassa johdolle että mihin rahat riitää, mitä kannatta tehdä ja mitä jättää tekemättä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!