Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Anne Frankin päiväkirja  (Luettu 3781 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Anne Frankin päiväkirja
Tiesittekö: Annen isä oli 1 WW sodassa saksanarmeijan luutnantti – se ei lopulta painanut mitään vaikka hitler säästi oman juutalaisen komppanianpäällikkönsä – väitettiin heillä olevan ”suhde”.



Hitler

”NSDAP, Hitlerin puolue, oli vuoden 1932 vaalien jälkeen suurin poliittinen puolue Saksassa. Saksan talous oli huonossa kunnossa. Maassa oli paljon köyhyyttä ja työttömyyttä. Hitler ja hänen poliittiset kannattajansa, natsit, lupasivat tehdä Saksasta taas suuren ja mahtavan ja ratkaista kaikki maan ongelmat. Natsien mukaan oli Saksan juutalaisten syy, että maan talous oli joutunut vaikeuksiin. He väitättivät, että jos juutalaiset karkotettaisiin Saksasta, taloudellinen tilanne maassa kohentuisi.”

Tuosta yllä olevasta tulee jotain mieleeni  :o

****************************************
Onneksi on perustettu tällainen sivusto josta voi hakea tietoa
*Anne Frank  tietopankki – käykää lukemassa –se on suomea.
http://www.annefrankguide.net/fi-FI/bronnenbank.asp

Wiki:
Nuoren tytön päiväkirja on käännetty 55 kielelle, ja sitä on painettu 25 miljoonaa kappaletta.[17] Se onkin maailman myydyin päiväkirja.[17] Se on myös maailman luetuin natsien rikoksista kertova kirjallinen dokumentti. Päiväkirja on liitetty osaksi Unescon ylläpitämää maailmanmuistoluetteloa. Unescon mukaan päiväkirja on yksi maailman 10 luetuimmasta kirjasta.

Viimeksi muokattu: 29.01.14 - klo:13:02 kirjoittanut 42

   cría cuervos y te sacarán los ojos

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: Anne Frankin päiväkirja

No jos ei puolueessa ole rotuopillinen jalostus mennyt ihan perseeleen, niin pitäisi älytä
On se mennyt, valitettavasti.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Anne Frankin päiväkirja
Kumma että tämä revisionismi (holokaustin kiistäminen ) on vallallaan muualla kuin saksassa. Saksalaiset itse tietää mitä tuli tehtyä, ja pyytävät sitä naapureiltaan anteeksi vielä vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen.

Kommentti Anne Frankin päiväkirja näytelmän jälkeen:

”Seuraamme Anne Frankin tarinaa kuin korutonta ja riipaisevaa syytekirjelmää, joka kertoo ihmisten epäinhimillisyydestä lähimmäisiään kohtaan. Meitä ei kukaan syytä saksalaisina. Me tunnemme itse syyllisyytemme.”   
   cría cuervos y te sacarán los ojos

jorjaa

  • Vieras
Vs: Anne Frankin päiväkirja
Kumma että tämä revisionismi (holokaustin kiistäminen ) on vallallaan muualla kuin saksassa. Saksalaiset itse tietää mitä tuli tehtyä, ja pyytävät sitä naapureiltaan anteeksi vielä vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen.

Kommentti Anne Frankin päiväkirja näytelmän jälkeen:

”Seuraamme Anne Frankin tarinaa kuin korutonta ja riipaisevaa syytekirjelmää, joka kertoo ihmisten epäinhimillisyydestä lähimmäisiään kohtaan. Meitä ei kukaan syytä saksalaisina. Me tunnemme itse syyllisyytemme.”
Suomessa havahduttiin liian myöhään Saksalaisten julmuuksiin  . Asiaa ei myönnetty , eikä varmasti uskallallettukkaan myöntää . 

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Anne Frankin päiväkirja


Älkää Spedet jauhako löperiä.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jorjaa

  • Vieras
Vs: Anne Frankin päiväkirja


Älkää Spedet jauhako löperiä.
Lue historiaa hyvämies .

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Anne Frankin päiväkirja


Älkää Spedet jauhako löperiä.
Lue historiaa hyvämies .

Paree olisi ko sääki kommari siirtyysit opettaa äireenkieltä historiaa sus ei oo opettaa. 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jorjaa

  • Vieras
Vs: Anne Frankin päiväkirja


Älkää Spedet jauhako löperiä.
Lue historiaa hyvämies .

Paree olisi ko sääki kommari siirtyysit opettaa äireenkieltä historiaa sus ei oo opettaa. 8)
Kyllä Minä historiaa osaan opettaa mutta osaatko Sinä lukea .

ana111

  • Vieras
Vs: Anne Frankin päiväkirja


Älkää Spedet jauhako löperiä.
Lue historiaa hyvämies .

Paree olisi ko sääki kommari siirtyysit opettaa äidinkieltä.Historiaa sus ei oo opettaa. 8)
Parempi ku sääkin olisit istunu äidinkielentunnil vähä enemmän :-*

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Anne Frankin päiväkirja
Mun mielestä toi Anne Frankin tarina tulee ymmärtää, oli se uskottava tai sitten ei, siten että kuinka monta kärsimystarinaa on jäänyt taltioimatta jälkipolville turhien sotien vuoksi.....