Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ahnein, katein ja härskein  (Luettu 4037 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ahnein, katein ja härskein
No mulla on 50 kilsaa lähimpään Valion meijeriin, ettei se matkan mukaan tuleva hinta niinkään haittaisi minua. Ongelma tulee siinä että silloin olisi otettava huomioon myös tuotanto määrät. Ei sekään ole reilua että joku tila josta lähtee rekkalasti maitoa päivässä saisi huonomman hinnan kuin se joka on meijerin vieressä ja lähettää 500 litraa joka toinen päivä.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ahnein, katein ja härskein
Mikäli osuuskunta on päättänyt maksaa kaikille tasahinnan, niin ei siinä muilla ole nokankoputtamista ...

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Väärä arvio
Sepedeus on ahnein
Eemeli on katein
AulisHuuhaaA on härskein.

Höh... mä oon fiksuin... se vaan ei näy kouvumetsän taakse  ;D  :D  :P  ::)

menes poika uudestaan ala-asteelle et opit kirjoittamaan OIKEIN ;D ;D ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Väärä arvio
Sepedeus on ahnein
Eemeli on katein
AulisHuuhaaA on härskein.

Höh... mä oon fiksuin... se vaan ei näy kouvumetsän taakse  ;D  :D  :P  ::)

menes poika uudestaan ala-asteelle et opit kirjoittamaan OIKEIN ;D ;D ;D

--niinpä AuA on härskinfiksu ja Sepellä on Sepen loppu ;D

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ahnein, katein ja härskein
No mulla on 50 kilsaa lähimpään Valion meijeriin, ettei se matkan mukaan tuleva hinta niinkään haittaisi minua. Ongelma tulee siinä että silloin olisi otettava huomioon myös tuotanto määrät. Ei sekään ole reilua että joku tila josta lähtee rekkalasti maitoa päivässä saisi huonomman hinnan kuin se joka on meijerin vieressä ja lähettää 500 litraa joka toinen päivä.
Entä paljonko meijeriltä on matkaa Inexin tai Keskon varastoon?

Se on totta, että melkeen kaikes muussa paitsi viljakaupassa ostaja maksaa rahdin.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ahnein, katein ja härskein
No mulla on 50 kilsaa lähimpään Valion meijeriin, ettei se matkan mukaan tuleva hinta niinkään haittaisi minua. Ongelma tulee siinä että silloin olisi otettava huomioon myös tuotanto määrät. Ei sekään ole reilua että joku tila josta lähtee rekkalasti maitoa päivässä saisi huonomman hinnan kuin se joka on meijerin vieressä ja lähettää 500 litraa joka toinen päivä.
Entä paljonko meijeriltä on matkaa Inexin tai Keskon varastoon?

Se on totta, että melkeen kaikes muussa paitsi viljakaupassa ostaja maksaa rahdin.

Eli meinaatko että myyjä maksaisi rahdin sinne minne maito toimitetaan?
Eli jos jostain syystä eteläsuomesta maitoa pitäisi viedä rovaniemelle, niin maidontuottajanko se pitäisi kustantaa?
Periaateessahan maidontuottajat jo maksavat rahdin. Valio on osuuskunta, jonkatuloksesta vähennetään kulut. Kuluihin myös kuuluu rahti meijeriin ja mahdollisesti meijeristä kauppaan(sopimuksen mukaan).
Kulujen jälkeen jäsenille tilitetään mahdollinen osuuspääoman korko.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ahnein, katein ja härskein
No mulla on 50 kilsaa lähimpään Valion meijeriin, ettei se matkan mukaan tuleva hinta niinkään haittaisi minua. Ongelma tulee siinä että silloin olisi otettava huomioon myös tuotanto määrät. Ei sekään ole reilua että joku tila josta lähtee rekkalasti maitoa päivässä saisi huonomman hinnan kuin se joka on meijerin vieressä ja lähettää 500 litraa joka toinen päivä.
Entä paljonko meijeriltä on matkaa Inexin tai Keskon varastoon?

Se on totta, että melkeen kaikes muussa paitsi viljakaupassa ostaja maksaa rahdin.

Eli meinaatko että myyjä maksaisi rahdin sinne minne maito toimitetaan?
Eli jos jostain syystä eteläsuomesta maitoa pitäisi viedä rovaniemelle, niin maidontuottajanko se pitäisi kustantaa?
Periaateessahan maidontuottajat jo maksavat rahdin. Valio on osuuskunta, jonkatuloksesta vähennetään kulut. Kuluihin myös kuuluu rahti meijeriin ja mahdollisesti meijeristä kauppaan(sopimuksen mukaan).
Kulujen jälkeen jäsenille tilitetään mahdollinen osuuspääoman korko.
En. Vaan meinaan, että ostajan ei kannata maksaa niin paljoa tuotteesta, jonka rahtaaminen maksaa sille enempi. Jos esim Kesko ostaa lähempää vaikka esim. Riihimäeltä, niin Valio voisi pyytää siitä hieman korkeapaa hintaa, kuin esim Haapavedeltä toimitettua maitoa. Luultavasti toimitusehtona on kuitenkin vapaasti varastossamme. Rahdin jälkeen se olisi halvempi. Vai meinaatko, että ostaja ei välitä rahdeista, kunhan saa poistoja...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Ahnein, katein ja härskein
No mulla on 50 kilsaa lähimpään Valion meijeriin, ettei se matkan mukaan tuleva hinta niinkään haittaisi minua. Ongelma tulee siinä että silloin olisi otettava huomioon myös tuotanto määrät. Ei sekään ole reilua että joku tila josta lähtee rekkalasti maitoa päivässä saisi huonomman hinnan kuin se joka on meijerin vieressä ja lähettää 500 litraa joka toinen päivä.
Entä paljonko meijeriltä on matkaa Inexin tai Keskon varastoon?

Se on totta, että melkeen kaikes muussa paitsi viljakaupassa ostaja maksaa rahdin.

Eli meinaatko että myyjä maksaisi rahdin sinne minne maito toimitetaan?
Eli jos jostain syystä eteläsuomesta maitoa pitäisi viedä rovaniemelle, niin maidontuottajanko se pitäisi kustantaa?
Periaateessahan maidontuottajat jo maksavat rahdin. Valio on osuuskunta, jonkatuloksesta vähennetään kulut. Kuluihin myös kuuluu rahti meijeriin ja mahdollisesti meijeristä kauppaan(sopimuksen mukaan).
Kulujen jälkeen jäsenille tilitetään mahdollinen osuuspääoman korko.
En. Vaan meinaan, että ostajan ei kannata maksaa niin paljoa tuotteesta, jonka rahtaaminen maksaa sille enempi. Jos esim Kesko ostaa lähempää vaikka esim. Riihimäeltä, niin Valio voisi pyytää siitä hieman korkeapaa hintaa, kuin esim Haapavedeltä toimitettua maitoa. Luultavasti toimitusehtona on kuitenkin vapaasti varastossamme. Rahdin jälkeen se olisi halvempi. Vai meinaatko, että ostaja ei välitä rahdeista, kunhan saa poistoja...

Ostajan ja myyjän välillä on asiakassuhde, ei se ole nollasummapeliä.
Maito on myyty tilalle, ostaja suurempana toimijana järjestää keräilyn, koska silloin se hoituu edullisemmin, näin toimitaan järkevässä asiakassuhteessa.
Se ettei se onnistu viljapuolella, esim. isäntien änkyröinnin takia, ei ole maitomiesten vika.