Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalousyrittäjien stressi  (Luettu 9228 kertaa)

ana111

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Sammakko ei synkistele, pomppii vain lumpeelta lumpeelle aina yhtä iloisena veikkona.  :P ::)
Luomuna on rennompaa-Sano entinen mies ::)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Sammakko ei synkistele, pomppii vain lumpeelta lumpeelle aina yhtä iloisena veikkona.  :P ::)
Luomuna on rennompaa-Sano entinen mies ::)

Analla onkin tollanen kiree ilme naamalla kokoajan. :-\
It ain't over till the fat lady sings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Sammakko ei synkistele, pomppii vain lumpeelta lumpeelle aina yhtä iloisena veikkona.  :P ::)
Luomuna on rennompaa-Sano entinen mies ::)
Niin on. Mitä sitä synkistelemään. Luomusammakko maistuu paremmalta...  :P

Tuetkin laskee, niin hyvällä tuurilla saa vuokrata peltoa kun täppäreiden fyffet on finaalissa...  ;D

Tää on hienoa!
Nothing is Something Worth Doing

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Siihen asti aurinko paistaa kun lompakossa riittää täytettä, työ on mielekästä, ihmissuhteet luistaa ja ennen kaikkea TERVEYS on hyvä. Nyky-yhteiskunta on asettanut monille nippusiteen kravatin tilalle.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

mah

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Eköhä tää mahra ussemmille olla se vanham ESSO:mpaarin korvikes!
Yhrem pitäjäm isännät saa enää paaripöytää, täytee saati monenkaanykypitäjän.
Meittiä alakaa vaa olla nim pirum vähä!???
Niin. Kun kaikki ovat vain kotona. Agronetissa. Tai facebookissa. Särpivät kahvit itsekseen. Tosin säästyy siinä kaksikin euroa, helposti. Kun on itse keitetty kahvi, eikä baarin karstakatriina. Netissä voi pelata hedelmäpeliäkin. :'(

ana111

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Sammakko ei synkistele, pomppii vain lumpeelta lumpeelle aina yhtä iloisena veikkona.  :P ::)
Luomuna on rennompaa-Sano entinen mies ::)

Analla onkin tollanen kiree ilme naamalla kokoajan. :-\
Ei oo kiree kun akka-Jos ymmärrät mitä tarkoitan-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
On muuten mielenkiintoista havaita, miten maatalousyrittäjien stressi ja epävarmuus tulevasta korreloi Agronetin kirjoituksiin...

Todella vahva korrelaatio. Aloitukset ja puheenaiheet muuttuvat jatkuvasti synkemmiksi. Joillekin yksilöille voisi tehdä kevyen psykoanalyysin pelkästään sen perusteella, miten hän on kirjoittanut ja käyttäytynyt palstalla vaikkapa viimeiset vuodet.

Moni joka oli ennen kovin "raisu ja villi" on nykyään muuttunut hyvin hiljaiseksi, tai kommentointi on muuttunut synkkäsävyiseksi  :-\

Oletteko muut huomanneet tämän ilmiön  ???
Eikun analyysiä allekirjoittaneesta :D
Minä tilaisin myös analyysin! Yleensä naapuri tietää meikäläisen asiat paremmin kuin minä itse. Sama pätee varmaan tänne agroonkin :)

antti-x

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Tähän ketjuun sopii varmaan sitten vahva omakehu kuin nenä päähän:

Ekana toimilupapäivänä reilu kk sitten siemensin pari lehmää ja 4 hiehoa. Tänään kaikki hiehot tarkastettiin tiineiksi, lehmistä toinen on tiine, eli ekan päivän tiineyttämisprosentti on päälle 80%. Makuuhuoneessa (ja sohvalla, keittiössä yms. paikoissa) olen hiukan heikompi, esikoinen tuli vasta tokaan paljaalla vedettyyn kiimaan, kaksoset sitten jo ensimmäiseen.

 8)

piisaa c.o.

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi

Minä tilaisin myös analyysin! Yleensä naapuri tietää meikäläisen asiat paremmin kuin minä itse. Sama pätee varmaan tänne agroonkin :)

Tuo pitää niin hyvin paikkansa. Meijän kylällä tuumasi eräskin isäntä EU-ajan alulla että tänne on turha tarkastajien tulla vahtaamaan, tarkastuksista pitää naapurit kyllä huolen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
On muuten mielenkiintoista havaita, miten maatalousyrittäjien stressi ja epävarmuus tulevasta korreloi Agronetin kirjoituksiin...

Todella vahva korrelaatio. Aloitukset ja puheenaiheet muuttuvat jatkuvasti synkemmiksi. Joillekin yksilöille voisi tehdä kevyen psykoanalyysin pelkästään sen perusteella, miten hän on kirjoittanut ja käyttäytynyt palstalla vaikkapa viimeiset vuodet.

Moni joka oli ennen kovin "raisu ja villi" on nykyään muuttunut hyvin hiljaiseksi, tai kommentointi on muuttunut synkkäsävyiseksi  :-\

Oletteko muut huomanneet tämän ilmiön  ???
Eikun analyysiä allekirjoittaneesta :D
Minä tilaisin myös analyysin! Yleensä naapuri tietää meikäläisen asiat paremmin kuin minä itse. Sama pätee varmaan tänne agroonkin :)
Jaa analyysi : Tommottis vaan , kylmän rauhallisesti . Älä usko Timppaa ,viljelee kauraa .Klapikauppa , miksei jos riskit tiedostat . Kuusikauppa voit tehdä jos Joku aattona kuusen ostaa . Kinkku ? Joo , hyvän näköinen menettelee .

Backsbace : En varmuudella menis vekseleitä takaamaan . Jontikka , nääs , en suosittele
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Tutkimusten mukaan nauru vähentää vihaisuutta, ahdistusta, stressiä ja masennusta. Nauraminen voi myös nostaa kipukynnystä, parantaa keuhkotoimintaa, pienentää sydänkohtauksen vaaraa ja laskea veren glukoositasoja.

Naurun synkempi puoli on sen haittavaikutukset kuten astmakohtaukset, huimaus, pääkivut, leukojen sijoiltaan meno, virtsankarkailu sekä kaatuilu, vatsatyrän ulostyöntyminen ja pahimmassa tapauksessa sydämen ja henkitorven repeäminen.

Nauru voi olla myös pakonomaista ja johtua aivokasvaimesta, epilepsiasta, aivohalvauksesta, MS-taudista, Angelmanin oireyhtymästä tai ALS-taudin kaltaisista vakavista sairauksista.

Yhteenvetona tutkijat toteavat nauramisen olevan voittopuoleisesti hyväksi, sillä sen haitat näkyvät lähinnä liikaa nauravilla riskipotilailla, joiden oireet laukaisisi todennäköisesti muutkin voimakkaat tunnetilat ja fyysinen ponnistelu.

http://yle.fi/uutiset/nauraminen_on_terveellista_muttei_vaaratonta/6990399
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Siihen asti aurinko paistaa kun lompakossa riittää täytettä, työ on mielekästä, ihmissuhteet luistaa ja ennen kaikkea TERVEYS on hyvä. Nyky-yhteiskunta on asettanut monille nippusiteen kravatin tilalle.

Tässähän ne on pääasiat, eikä näissä hommissa tarvi olla tekemisissä kaikenlaisten törppöjen kanssa päivittäin  ;)
Joskus ei tarvi olla kenenkään kanssa tekemissä  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

mah

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Tähän ketjuun sopii varmaan sitten vahva omakehu kuin nenä päähän:

Ekana toimilupapäivänä reilu kk sitten siemensin pari lehmää ja 4 hiehoa. Tänään kaikki hiehot tarkastettiin tiineiksi, lehmistä toinen on tiine, eli ekan päivän tiineyttämisprosentti on päälle 80%. Makuuhuoneessa (ja sohvalla, keittiössä yms. paikoissa) olen hiukan heikompi, esikoinen tuli vasta tokaan paljaalla vedettyyn kiimaan, kaksoset sitten jo ensimmäiseen.

 8)
Niin, mutta kuitenkin keskimäärin on lapsia tullut jokaisen yhtymisen muistoksi.... :-X

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Siihen asti aurinko paistaa kun lompakossa riittää täytettä, työ on mielekästä, ihmissuhteet luistaa ja ennen kaikkea TERVEYS on hyvä. Nyky-yhteiskunta on asettanut monille nippusiteen kravatin tilalle.

Tässähän ne on pääasiat, eikä näissä hommissa tarvi olla tekemisissä kaikenlaisten törppöjen kanssa päivittäin  ;)
Joskus ei tarvi olla kenenkään kanssa tekemissä  ;D
Hyvin jos käy niin et näe eukkoakaan moniin päiviin. :o
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maatalousyrittäjien stressi
Siihen asti aurinko paistaa kun lompakossa riittää täytettä, työ on mielekästä, ihmissuhteet luistaa ja ennen kaikkea TERVEYS on hyvä. Nyky-yhteiskunta on asettanut monille nippusiteen kravatin tilalle.

Tässähän ne on pääasiat, eikä näissä hommissa tarvi olla tekemisissä kaikenlaisten törppöjen kanssa päivittäin  ;)
Joskus ei tarvi olla kenenkään kanssa tekemissä  ;D
Hyvin jos käy niin et näe eukkoakaan moniin päiviin. :o
Kyllä minun on tunnustettava, että stressitaso laskin pakkasen puolelle, kun entinen puolisko pois muutti. Elämä ollut paljon rikkaampaa, rahallisesti, ja tasaisempaa, tunnepuolella.