Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä lypsyrobotissa maksaa?  (Luettu 9496 kertaa)

retuperä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
eiks pellonpajan futura oo roboista kallein? ainaki ku viimeks kyselin ???

lope

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 311
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Mun -06 vuosmallin aakakkonen alkaa olla jo aika halpa. Veikkaan et aletaan olla jo ihan tuottopuolella. Voisin ostaa samanlaisen uuestaankin. Kyl sille jaksaa huoltomiehen tilata, muistas vaan pitää noin puolen vuoden välit...

maam1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Saiskin noita a-kakkosia tai kolmosia vielä uutena. Olisi helpompi valinta.

RETU

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
saahan niitä fullwood tekee a2 kopiota.

http://www.youtube.com/watch?v=tdD5LncaJ-8

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Se ei oo vissiin +250 ehtiny Farmitin puolelle kertomaan lelun ylivoimasta :D
http://www.farmit.net/keskustelut/kotielain/lely-a4
Kiireen vilkkaa korjaamaan asia  ::)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

Rusina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Kyllä maidosta ja tukea maksetaan kuitenkin hyvin jos on varaa maksaa tuollainen lypsyjärjestelmä kuin robotti on; siis hankintahintaan kun tulee lisäksi nuo lukuisat huollot ja asennuskiin maksaa varmaan jotain.

+250

  • Vieras
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Se ei oo vissiin +250 ehtiny Farmitin puolelle kertomaan lelun ylivoimasta :D
http://www.farmit.net/keskustelut/kotielain/lely-a4
Kiireen vilkkaa korjaamaan asia  ::)
Sori kun en kerinny ennemmin vastaan,kun olin ropoo huoltamas ;D ;D
Noi farmitin kirjoittajat ei tiedä huonommasta,niin pikkujutuista valittavat.Mä tiedän ja jupexxinki silmät vielä aukeavat kuin kissanpoijalla 8) ;D ;D

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Se ei oo vissiin +250 ehtiny Farmitin puolelle kertomaan lelun ylivoimasta :D
http://www.farmit.net/keskustelut/kotielain/lely-a4
Kiireen vilkkaa korjaamaan asia  ::)
Sori kun en kerinny ennemmin vastaan,kun olin ropoo huoltamas ;D ;D
Noi farmitin kirjoittajat ei tiedä huonommasta,niin pikkujutuista valittavat.Mä tiedän ja jupexxinki silmät vielä aukeavat kuin kissanpoijalla 8) ;D ;D

No se selittääkin sun tyytyväisyyden kun noi on pikkujuttuja sulle  :P
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

+250

  • Vieras
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Se ei oo vissiin +250 ehtiny Farmitin puolelle kertomaan lelun ylivoimasta :D
http://www.farmit.net/keskustelut/kotielain/lely-a4
Kiireen vilkkaa korjaamaan asia  ::)
Sori kun en kerinny ennemmin vastaan,kun olin ropoo huoltamas ;D ;D
Noi farmitin kirjoittajat ei tiedä huonommasta,niin pikkujutuista valittavat.Mä tiedän ja jupexxinki silmät vielä aukeavat kuin kissanpoijalla 8) ;D ;D

No se selittääkin sun tyytyväisyyden kun noi on pikkujuttuja sulle  :P
Ohan kaikki pikkujuttuja sen alkuhelvetin jälkeen(futurelinen) :P

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Kyllä maidosta ja tukea maksetaan kuitenkin hyvin jos on varaa maksaa tuollainen lypsyjärjestelmä kuin robotti on; siis hankintahintaan kun tulee lisäksi nuo lukuisat huollot ja asennuskiin maksaa varmaan jotain.

Kaikki on suhteellista. Robotin asennuskulut on todennäköisesti edullisemmat kuin aseman ja tilantarve marginaalinen asemaan verrattuna eli rakennuskuluissa säästää jos haluaa. Sitten taas huollot maksaa sen 4 tonnia vuodessa ja nännikumit, vedinkastot, pesuaineet on samoja kuin kaikissa järjestelmissä. Ainoo missä ehkä tulee selviä lisäkuluja asemaan on että sähkönsyöttö kannattaa vakioida mahdollisimman hyvin ja itte ropaamista ei kannata pelätä koska useiten robossa ei ole vikaa vaan pelkkiä tukoksia jotka tuntuu vialta eli rikkoutuneelta osalta. Sitten viellä vakuutus kannattaa olla jotta isot rikkoutumiset saa haettua jos sellaisia sattuu tulemaan. Kuitenkin pääasia on että haluaa lypsää robolla ja on valmis elämään sen lypsytavan haasteiden kanssa. Asema on sitten suoraviivaisempaa mutta sitovampaa touhua ja omia niveliä rasittava.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Hilippa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Se ei oo vissiin +250 ehtiny Farmitin puolelle kertomaan lelun ylivoimasta :D
http://www.farmit.net/keskustelut/kotielain/lely-a4
Kiireen vilkkaa korjaamaan asia  ::)
Sori kun en kerinny ennemmin vastaan,kun olin ropoo huoltamas ;D ;D
Noi farmitin kirjoittajat ei tiedä huonommasta,niin pikkujutuista valittavat.Mä tiedän ja jupexxinki silmät vielä aukeavat kuin kissanpoijalla 8) ;D ;D

No se selittääkin sun tyytyväisyyden kun noi on pikkujuttuja sulle  :P
Ohan kaikki pikkujuttuja sen alkuhelvetin jälkeen(futurelinen) :P


Olis vissiin kannattanut huoltaa sitä futurelineäkin.  Mikä tahansa kone jossa on elektroniikkaa takuulla juonittelee jos seisoo monta vuotta kylmässä kosteassa navetassa.

mah

  • Vieras
Vs: Mikä lypsyrobotissa maksaa?
Kyllä maidosta ja tukea maksetaan kuitenkin hyvin jos on varaa maksaa tuollainen lypsyjärjestelmä kuin robotti on; siis hankintahintaan kun tulee lisäksi nuo lukuisat huollot ja asennuskiin maksaa varmaan jotain.

Kaikki on suhteellista. Robotin asennuskulut on todennäköisesti edullisemmat kuin aseman ja tilantarve marginaalinen asemaan verrattuna eli rakennuskuluissa säästää jos haluaa. Sitten taas huollot maksaa sen 4 tonnia vuodessa ja nännikumit, vedinkastot, pesuaineet on samoja kuin kaikissa järjestelmissä. Ainoo missä ehkä tulee selviä lisäkuluja asemaan on että sähkönsyöttö kannattaa vakioida mahdollisimman hyvin ja itte ropaamista ei kannata pelätä koska useiten robossa ei ole vikaa vaan pelkkiä tukoksia jotka tuntuu vialta eli rikkoutuneelta osalta. Sitten viellä vakuutus kannattaa olla jotta isot rikkoutumiset saa haettua jos sellaisia sattuu tulemaan. Kuitenkin pääasia on että haluaa lypsää robolla ja on valmis elämään sen lypsytavan haasteiden kanssa. Asema on sitten suoraviivaisempaa mutta sitovampaa touhua ja omia niveliä rasittava.
Jos vierailee uusissa robottinavetoissa, niin tilan tarve ei todellakaan ole enää marginaalinen asemaan verrattuna. Hillittömiä "kokoomatiloja" tehdään robotin ympäristöön. Mutta kuten vms kirjoittaa, tilan tarve kuluissa VOI säästää, jos haluaa. :-X Robotithan myydään kai asennettuina nykyisin? Siis sisältyy hintaan. Onhan robotin huolto kallis, kahden robotin huolto on jo rapeasti tuplana asemahuoltoon verraten. Työvoimakuluissa taasen robotin mahdollinen säästö syntyy, koskapa kahden robotin yhtälö on mahdollista hoitaa yksinkin rutiinihommien osalta. Jos haluaa. :-X