Hihhulisaarnaajilla tapa liene jokapäiväistä. Kolehti- ja tukirahat päättyvät pöydänlaatikkoon kenties sinne unohtuen. Jalovaara ilmoitti kuitenkin ainakin osan verottajalle päästen arkkipiispaa paremmille ansioille. Taivaspaikan järjestämiselle on hintansa 
---Jeesus arvosti köyhiä.Ei kukaan voi ostaa rahalla taivaspaikkaa,se on varma.Se on kyllä kumma,että aina vouhkataan noilla kolehtirahoilla,mutta kaikenmailman huvipaikat maksaa maltaita,eikä niitä paheksuta.Esim.minä tiedän tarkkaan,mihinkä rahani laitan,ei mua kukaan huijjaa mitenkään.Mulla on sydämellä sellaisia avustuskohteita,joita aion tukea omasta vapaasta tahdosta,mutta en siksi,että pääsisin sillä taivaaseen.Ei kyllä uskoisi ,että eletään kristityssä maassa,kun ihmisillä ei ole harmainta aavistusta kristillisyyden perusasioista.
[/quote]
Jeesuksen aikana ei ehkä ollut sellaista varallisuutta, jota olisi kannattanut kupata ja ihan nykyuskomuksemme mukaan uskomme Jeesuksen eläneen ihan oikei opein. Samaa ei voi sanoa niistyä kaikista Jumalan sanan saattajista, joilla ainakin osalla on muitakin tarpeita, kuin Herran sanan saattaminen. Tässäpä pieni esimerkki ja jälleen muistutan, että Jalovaara on yksi rehellisimmistä sananlevittäjistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11849652Jalovaarakin asuu miljoonalukaalissa, mutta maksaa kuitenkin veroja arkipiispaamme enemmän.