Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puolangan maitoihme  (Luettu 67759 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Puolangan maitoihme
Lainaus käyttäjältä: Paalinpyörittäjä link=topic=49490.msg880466#msg880466
Multakin vois tulla tekeen tolla kaupalla vaikka pari-kolme tuhatta paalia päältä pois  ;D
Ihan mielenkiinnon vuoksi, paljo sulla on peltoo hallinnassa?
Ottaen huomioon mun tänhetkiset työvoimaresurssit ja tulevat (2015) tukiratkaisut, niin sanotaan että riittävästi.. ennen kesää sanottuna jopa liikaa, syksyllä sitte taas helpottaa  :) 8)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puolangan maitoihme
Lainaus käyttäjältä: Paalinpyörittäjä link=topic=49490.msg880466#msg880466
Multakin vois tulla tekeen tolla kaupalla vaikka pari-kolme tuhatta paalia päältä pois  ;D
Ihan mielenkiinnon vuoksi, paljo sulla on peltoo hallinnassa?
Ottaen huomioon mun tänhetkiset työvoimaresurssit ja tulevat (2015) tukiratkaisut, niin sanotaan että riittävästi.. ennen kesää sanottuna jopa liikaa, syksyllä sitte taas helpottaa  :) 8)
Tylsä vastaus :-\
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Puolangan maitoihme
Tylsä vastaus :-\
Muotoillaan nyt sitte vaikka näinpäin, että se on sama kun sä kysyt mun hehtaareita, kuin että mä kysyisin, mikä sun nimi on..

Annetaan ny senverta siimaa, että 2012 mulla oli vaan alle 100ha kesantoo, viljalla parikytä ja laidunta 15 ja paaleja tuli karvan alle 4000 ja tuon jälkeen raivannu vajaan 20 ja vuokrannu noin 40ha lisää, laske siitä paljoko luomukenkäheinäalaa sitten on  ::)

Viimeksi muokattu: 06.01.14 - klo:17:59 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puolangan maitoihme
Tylsä vastaus :-\
Muotoillaan nyt sitte vaikka näinpäin, että se on sama kun sä kysyt mun hehtaareita, kuin että mä kysyisin, mikä sun nimi on..
Noh, joskus on ehkä parempi, että ei anna liikaa tietoja näin julkisesti.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puolangan maitoihme
Kasvaakse luomuheinä kymmentä paalia enempää hehtaari. Täällä sanovat sitä luomuheinaa muuten jakkiheinäksi, mitä lie?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Puolangan maitoihme
Itä-maidon edustajisto kirjeen mukaan puolangalla 20 tilaa ei tuosta nyt kummoista ihmettä aikaiseksi saa......
Tietysti jos vaikka tulee kaksi navetta projektia onhan se jo 10 prosenttia koko tuottaja kentästä.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Puolangan maitoihme
Tylsä vastaus :-\
Muotoillaan nyt sitte vaikka näinpäin, että se on sama kun sä kysyt mun hehtaareita, kuin että mä kysyisin, mikä sun nimi on..

Annetaan ny senverta siimaa, että 2012 mulla oli vaan alle 100ha kesantoo, viljalla parikytä ja laidunta 15 ja paaleja tuli karvan alle 4000 ja tuon jälkeen raivannu vajaan 20 ja vuokrannu noin 40ha lisää, laske siitä paljoko luomukenkäheinäalaa sitten on  ::)

Paljonko sulla noita elukoita sitten on, kun noin hurjasti paaleja teet? Ku ittellä ei mee kun noin 8 paalia rehua vuodessa yhtä nautaa kohti, sata emoa ja hiehot päälle, yht 150. toki onhan noissa tavaraa ja kuivia ovat

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Puolangan maitoihme
Paljonko sulla noita elukoita sitten on, kun noin hurjasti paaleja teet? Ku ittellä ei mee kun noin 8 paalia rehua vuodessa yhtä nautaa kohti, sata emoa ja hiehot päälle, yht 150. toki onhan noissa tavaraa ja kuivia ovat
Just samanverta kuin sulla 100 emoa+ hiehot eli 150 näin talvella kesällä sitte sonnivasikat siihen päälle. Kesantoo olen lisännyt ja lisään vielä ensikesänä reilusti, mutta heiniä kuluu noin 3000 omassa taloudessa ja noin 1000 menny myyntiin  ;)
Paaleja kuluu samaa tahtia ympäri vuoden, ku ei ole sitä laidunta tässä lähellä ja kauemmax on niin hankala kuskata ja valvoa ja vesiä järkätä, helpompi ruokkia. Laidunta siis vaan 15ha ja sillä allalla laiduntaa kymmenkunta heppaakin, emoilla vaan noin kymppi, eli jaloittelualue, ku tolle ryhmälle tarttis olla 50-70ha laidunta..

Niin toi oman karjan hoito sisältää kuivikkeex menevää heinää 3 paalia joka päivä läpi sisäruokintakauden  :(

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puolangan maitoihme
Kehutaan välillä naapuripitäjääkin, osataan sitä näköjään Suomussalmellakin  :-*
http://www.ylakainuu.fi/Uutiset/1194839821374/artikkeli/korpelan+maito+osti+130+hehtaaria+peltomaaksi.html
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mah

  • Vieras
Vs: Puolangan maitoihme
Jotenkin on pistänyt silmään, että Kainuun suurin huolen aihe ei ole kasvuun räjähtänyt maidontuotanto, vaan pikemminkin se, että yli puolet asukkaista on sukunimeltään Heikkinen..... :-X

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Puolangan maitoihme
Jotenkin on pistänyt silmään, että Kainuun suurin huolen aihe ei ole kasvuun räjähtänyt maidontuotanto, vaan pikemminkin se, että yli puolet asukkaista on sukunimeltään Heikkinen..... :-X
Paljon on myös Korhonen -sukunimiä Kainuussa.

Hyvä Korpelan Maito! Näytätte esimerkkiä!
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Puolangan maitoihme
Itä-maidon edustajisto kirjeen mukaan puolangalla 20 tilaa ei tuosta nyt kummoista ihmettä aikaiseksi saa......
Tietysti jos vaikka tulee kaksi navetta projektia onhan se jo 10 prosenttia koko tuottaja kentästä.
Eikös sielä oo myös pohojolan maijjon tuottajia..?

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: Puolangan maitoihme
Itä-maidon edustajisto kirjeen mukaan puolangalla 20 tilaa ei tuosta nyt kummoista ihmettä aikaiseksi saa......
Tietysti jos vaikka tulee kaksi navetta projektia onhan se jo 10 prosenttia koko tuottaja kentästä.
Eikös sielä oo myös pohojolan maijjon tuottajia..?

Vaikka olisi kolminkertainen määrä pohjolan maidon tuottajia niin ei tuosta kyllä kannattaisi mitään maitoihmettä väkisin tehdä.
Kohtuu matkan päästä löytyy kuntia missä oli toista sataa tilaa vertailun vuoksi. Kirje on jo mennyt uunin lämmitykseen niin olen hatarien muistikuvien varassa.

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284

Viimeksi muokattu: 16.01.14 - klo:19:02 kirjoittanut konehalli

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Puolangan maitoihme
puolangan maidontuotanto on taas ylittänyt mediakynnyksen

"Puolanka on kohta Kainuun maitopitäjä"
"Puolangalla tuotetaan valtavasti maitoa"
Tilasto kainuun maidontuotannosta kunnittain


Montakoos pitäjää toho persnaruu vuaremvaihteesa liitettii...?