Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Remmipaalaimen telat  (Luettu 2282 kertaa)

Mulkero

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Remmipaalaimen telat
Milläs olette puhdistaneet paalaimen teloja? Pakkaa kertymään kaapimista huolimatta ruohonmutua joidenkin telojen ympärille. On v...maisen tiukassa kuivuessaan.
Puukolla/taltalla/teräsharjalla olen raaputellut. Lähtee kyllä, mutta onpi työlästä. Onko jotain liuotinta mitä vois kokeilla ilman, että hihnat sulaa?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Remmipaalaimen telat
onko kaapimet aiva tämmis? löpö on hyvä liuotin.. vinkuhun teräsharia?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Remmipaalaimen telat
Eihän kaikissa teloissa ole kaapimia. Puukolla taikka kulmahiomakoneella poikki ja sitten kone pyöriin. Eihän niitä nyt kiiltävinä tartte pitää, kuhan suurimmat pois. Ainakin tuo puhdistus piisaa Vicon/kuhneihin ja New Hollandiin. Toki Welgeriin oli joka korsi liikaa. mikä kone kyseessä?

Mulkero

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: Remmipaalaimen telat
kone on kuhn vb160.
se kerää mm. siihen telaan missä on paalin muotoa vahtiva anturi ja sitten se lakkaa toimimasta.

JOUTOPOIKA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Remmipaalaimen telat
Älä laske telaan tarttunutta tavaraa kuivumaan. Jokaisen työpäivän jälkeen puhdista ne telat niin pääset helpommalla. Märällä apilalla saatat joutua tekemään puhdistuksen kesken työpäivän. Kuivaa paalattaessa ongelmaa ei esiinny.
Mikäli et tarvitse kiinteäkammioisen tekemiä paaleja isompia, niin seuraavalla kerralla konetta vaihtaessa osta kiinteäkammioinenpaalain.
Niin minä tein ja tosi tyytyväinen olen.

Mulkero

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
Vs: Remmipaalaimen telat
160 senttiset on kuivalla ja olkihommissa ihan päällikkö. täytyy vissiin alkaa puhdistamaamaan säännöllisesti niin pääsee vähemmällä.