Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa  (Luettu 7405 kertaa)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Mulla on 0,4 hehtaarin lohko ojan ja tien välissä. Olen vuosia suunnitellut sille jotain LHP/koivu/lepikko -tyyppisiä ratkaisuja...


Jaaha se on tuo lohko. Myit sen sitte tontiksi.  :)



Eikai me joharan kans samas kunnas asuta. Toivottavasti  ;D

Mutta jos tuo kuitenkin on joharan niin mä voisin vuokrata sen vaikka nimelliseen 1000€/ha hintaan. Mulla ei oo tuolla päin pitäjää pellon peltoa joten olis tosi fantsua vetää 50m3/ha broiskunsontaa tuohon tonttien keskelle  8)

Kyllä sen varmaan omistaja vuokraa tonnilla vuodessa. Alue ei kyllä ole peltoa mutta jos sitä paskaa haluaa levittää jokivarren pusikkoon niin eiköhän se ole ihan oma asia, tai sitten ei.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Mulla on 0,4 hehtaarin lohko ojan ja tien välissä. Olen vuosia suunnitellut sille jotain LHP/koivu/lepikko -tyyppisiä ratkaisuja...


Jaaha se on tuo lohko. Myit sen sitte tontiksi.  :)



Eikai me joharan kans samas kunnas asuta. Toivottavasti  ;D

Mutta jos tuo kuitenkin on joharan niin mä voisin vuokrata sen vaikka nimelliseen 1000€/ha hintaan. Mulla ei oo tuolla päin pitäjää pellon peltoa joten olis tosi fantsua vetää 50m3/ha broiskunsontaa tuohon tonttien keskelle  8)

Oikeesti näillä seuduin

61.01169, 22.64123

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Mulla on 0,4 hehtaarin lohko ojan ja tien välissä. Olen vuosia suunnitellut sille jotain LHP/koivu/lepikko -tyyppisiä ratkaisuja...

Oikeesti näillä seuduin

61.01169, 22.64123

Googlen satelliittikuva on suttuinen, eniron maastokartalla näkyy selvästi.

Autoilijalla olisi sekunti vähemmän aikaa reagoida peuran pomppuun.
Eikös nuo mettänsiirot kannattaisi raivata ennen kuin pohjoisen suot? Vai muuttuisiko tontin tuuliolosuhteet asumiselle sopimattomiksi?

Tuo ampumasektori 100m itäänpäin on kans omanlaisensa paikka. Märkä.

Viimeksi muokattu: 18.10.12 - klo:19:59 kirjoittanut cosmic_cowboy

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Mulla on 0,4 hehtaarin lohko ojan ja tien välissä. Olen vuosia suunnitellut sille jotain LHP/koivu/lepikko -tyyppisiä ratkaisuja...

Oikeesti näillä seuduin

61.01169, 22.64123

Googlen satelliittikuva on suttuinen, eniron maastokartalla näkyy selvästi.

Autoilijalla olisi sekunti vähemmän aikaa reagoida peuran pomppuun.
Eikös nuo mettänsiirot kannattaisi raivata ennen kuin pohjoisen suot? Vai muuttuisiko tontin tuuliolosuhteet asumiselle sopimattomiksi?

Tuo ampumasektori 100m itäänpäin on kans omanlaisensa paikka. Märkä.

Sää varmaan tiedät hyvinkin tuon pellon. Siinä on viljelty tahallaan 10 vuotta ohraa peräkkäin, ei vieläkään mitään tauteja, olen vähän pettynyt

Aron Viestitin

  • Vieras
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Palatakseni ketjun aloitusaiheeseen, nyt on pellot taas viljelyksessä:
http://viestitin.blogspot.fi/2013/09/uudisraivaajahengessa.html

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Hienoa toimintaa!  :)

Vaikka hommaan upposi rahaa, nostit selvästi pellon arvoa ja myös  tulevaa vuokratuottoa.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1178
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Hienoa toimintaa. Tuo kivien pois kaivattaminen on homma jossa monen tulee helposti tehtyä sellainen virhe että ottaa töihin jonkun pikkukaivurin. Siinä sitten palaa aikaa, tupakkia ja dynamiittia kun sillä Fordson Dextan perään viritetyllä kaivuuhärpäkkeellä koitetaan epätoivoisesti vääntää kiviä pois pellosta.  Parempi hankkia työmaalle suurin kone joka lähiseudulta löytyy jolloin vähän isommatkin murikat lentää lepikkoon vaivattomasti.
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Peltotilkkujen tulevaisuus puntarissa
Palatakseni ketjun aloitusaiheeseen, nyt on pellot taas viljelyksessä:
http://viestitin.blogspot.fi/2013/09/uudisraivaajahengessa.html

Olet tehnyt kulttuuriteon, sitä vanhan peltoheiton kunnostaminen maisemalle on. Itse tulin juuri kultivoimasta 3 vuotta sitten ostamaani 5ha peltoa, joka oli ollut viljelemättä 25 vuotta. Paljon on tunteja palanut kolmen vuoden aikana, mutta nyt lohko alkaa olla taas pellon näköinen ja sadontuottokykyinen.