Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nastojen kuluminen kesällä  (Luettu 3892 kertaa)

Massey Deere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Nastojen kuluminen kesällä
Väittäävät että ammuttavilla nastoilla voisi ajaa ympärivuoden ja silti ne pysyisi suht hyvinä usean vuoden ajan... Mietiskelen vaan että jos kesällä ajaa sekalaista maatalousajoa vaan esim. 300 tuntia niin kuluuko ne käytännössä paljoa sinä aikana...  ja tuosta kesäajosta jonkuu verrankin asvaltilla.

Lisäkysymys, erästä Vesilahtelaista nastaheppua on kehuttu, mutta kuvista katsottuna ne näyttää kovin pieniltä ne hänen nastat, ainakin kun vertaan kymmenen  vuoden takaisiin muistikuviini...
Onkohan sellasilla pitoa?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19961
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Kuivan maan kyntö näkyy taivuttelevan näitä nastakoneella painettuja nastoja yllättävän kovasti. Ja kun nasta menee väljäksi reiässään, katkeaa tai irtoaa se sitten lopulta.

-SS-

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Ammuttava nasta on parhaimmillaan toisena talvena ja kolmantena talvena ne on melki häipyny siis mun ajomäärillä=paljon ajoa päällystetyillä teillä isoilla painoilla. Homma perustuu luultavasti siihen, että rengas kuluu ja siten nastassa enempi ulkonemaa, samalla kuitenkin kanta kuluttaa itselleen sellaisen tilan ettei se irtoa helposti. Jos uuden nastan ampuu yhtä ulkonevaksi, niin se lähtee heti ekassa ruopaisussa, samasta syystä noi kaikki ruuvattavat lelunastat jää kauppaan, ku ne on vielä kalliitakin.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Ammuttava nasta on parhaimmillaan toisena talvena ja kolmantena talvena ne on melki häipyny siis mun ajomäärillä=paljon ajoa päällystetyillä teillä isoilla painoilla. Homma perustuu luultavasti siihen, että rengas kuluu ja siten nastassa enempi ulkonemaa, samalla kuitenkin kanta kuluttaa itselleen sellaisen tilan ettei se irtoa helposti. Jos uuden nastan ampuu yhtä ulkonevaksi, niin se lähtee heti ekassa ruopaisussa, samasta syystä noi kaikki ruuvattavat lelunastat jää kauppaan, ku ne on vielä kalliitakin.
Ruuvattavat on parhaiten pyyneet kun on kumpiakin sekä ammuttavua etä ruuvattavia ollut samoissa renkaissa... Pitkät työkoneen nastat on myös todella hyviä pysymään... Ne pienellä kierteellä olevat ruuvattavat menee kylläkin vaan kumiin sisälle ja jossain vaiheessa tulee aika jolloin täytyy laittaa 11-D ainetta renkaan sisään että pysyis ilma myös renkaan alareunassa  ;D 

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Takapään misukoissa on ruuvattavat nastat ollu parivuotta paikalla, ei ne pahasti ole kulunu ja asfaltillakin on ajettu. Etupään cultoreista tarttee kaivaa ruuvinastat pois kun ne uppos puolessavuodessa renkaan sisään.
Jatkossa otan nastat rengasliikkeestä.
Ne on kyllä hyvä henkivakuutus niin en oikeestaan paljoa mieti kesäkulumista.

antti-x

  • Vieras
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Kuulemani mukaan nastat kuluvat osittain kumien sijasta. Ja jos 7 tonnin rengakierroksen sijaan kuluu 300 euron nastakierros, niin onko se siten huono diili? Ruuvattavista maxigrip uppoaa kumiin, bestgrip ei niinkään.

Viimeksi muokattu: 29.09.13 - klo:14:21 kirjoittanut antti-x

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
2 talvea ja 2 kesää ollu ny työkonenastat kiinni. Ainuttakaan irronnutta nastaa en oo löytänyt. Ulkonema rupeaa olemaan sellainen että varmaan ens kesänä vähä harvenee... Onko se paha jos 600 eurolla saa liukuesteet 3-4 talveksi?

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Nastojen kuluminen kesällä
Mulla on ollu toisessa Suolahtelaisessa nyt pari talvea Bestgripin takana BG1900-nastat, edessä BG1800-nastat kiinni. Yhtäkään ei ole irronnut, vaikka viime talveksi ruuvasin samoihin reikiin vastoin ohjeita. Nyt näyttää siltä ettei samoihin reikiin enää voi ruuvata, vaan laitetaan vanhojen reikien viereen eri jaolle kuin on ollut. 2 nastaa/hokki eli laatikollinen ollut akselia kohti. Michelineillä uskaltaa nyt jo vetää kaivurilavettiakin talvella, ennen ei löytynyt riittävän rohkeaa kuskia ainakaan pahimmille keleille... Pitäisi koittaa tuota kesällä ajoakin, vaikka eipä tuo ole iso homma ruuvata keväällä irti ja syksyllä uudestaan kiinni. Vaihtavathan sitä kuulemma jotkut renkaitakin ainakin autoihin kelin mukaan...

Viimeksi muokattu: 30.09.13 - klo:15:04 kirjoittanut MKR