Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön  (Luettu 5870 kertaa)

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Koneviestin esittelemän lisäpumpun käyttäjänä olen korjaamassa muutamaa kohtaa. Itse tekniikka toimii vähintään
kuten esittelyssä kv 3.10.2013 mainitaan. Olen asentanut 1000 r/min akselille jossa 21 urainen booritus. Mitenkään
en ole saanut keskitettyä pumppua niin ettei se värise. Käyttötunteja ehkö 400-500 ja harmikseni traktorin akseli ku-lunut merkittävästi.
Mielestäni traktorin ja pumpun väliin on laitettava sakarakytkimellinen holkki. Tästä kokemusta vasta 10 h mutta värinät poistui täysin ja kuitenkin pumpun saa tarvittaessa irti, itse otan 4-5 kertaa vuodessa.

Niin se sakarakytkin on teräksinen vastaava kuin sähkömoottorikäytössä olen nähnyt.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
kulunu tai kiero aksila? eikait sen ny pitääsi enempää kuluttaa ku nivel??
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
Vuodesta 82 kaikissa kuormaimissa oma pumppu ,ikinä ei ole akseli kulunut .http://www.hydrauliikkakauppa.fi/hammaspyorapumppu-250d-2sarja-kertojavaihde-p-1363.html
Tuollainen systeemi.
Onko pyörimisen esto rauta liian jäykkä?
Omassa kertoja nojaa pultin päähän eikä sitä vängätä mitenkään.
Voa suojuksen yksi pultti on vaihdettu pitempään siihen se nojaa .

Viimeksi muokattu: 04.10.13 - klo:21:41 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
Kyllä se vaan kuluttaa. On huomattava että pumppu on kiintea eikä jousta. Yritin keskittää pumppua ja sitä jatkoakselia jossa oli
pulttikiristys.Ei onnistunut ja päätin laittaa muutaman satasen tuohon holkkiin ja kannatti.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
jaa sulla oli vastaava muutospala ku koneviestis? no nei ny ainakaa oo niin tarkoon keskellä ja varmasti kuluttaa jo pieniki vipotes..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
Kyllä se vaan kuluttaa. On huomattava että pumppu on kiintea eikä jousta. Yritin keskittää pumppua ja sitä jatkoakselia jossa oli
pulttikiristys.Ei onnistunut ja päätin laittaa muutaman satasen tuohon holkkiin ja kannatti.
uskotaan uskotaan ,tuo asennutapa on tosiaan liian jäykkä ,toivotaan että apua on tuosta korjauksesta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

MP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
toi sovitekappale on mennyt kieroon aisaan osumisen johdosta?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
jos pulttikiristeinen niin sehän menee jo kiristettäes epäkeskoon?? tuos tapaukses en silti laittasi sakarakytkintä, josei siä ole sitte ohjausta sisäkkäin, siinäkin pieniki epäkesko rikkoo sakarat.. mielummin joku joustava kytkytin

esim
http://www.konaflex.fi/datafiles/userfiles/onet/fi/attachments/WEB01009.pdf
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
Lähes tuollainen en muista sen tarkkaa nimeä. Hinta tuli siitä kun piti koneistaa ne 21 urainen ja 6 urainen tähän holkkiin.

Stiz

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön
Itsellä on tuo i-power ostettuna hallin perällä ja tarkoitus olisi nyt sykystä asentaa. Vaati hieman askartelua että saa sen sopimaan haluamallansa tavalla 805:een.

agn2926

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Lisäpumppu metsäkuormaimen käyttöön


05 sarjaan sopii hyvin, saattaa joutua 3 pisteestä rälläköimään palan pios, ei haitannut. Kärry voisi olla ns. pitkä lenkkinen jotta
traktorin nokan noustessa ei pumppu vaurioidu. Ajatusta kannattaa käyttää. Vielä siitä kytkimesta, kannattaa laittaa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !