Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Prorahastus on nostellut hintojaan näköjään 25%...  (Luettu 24923 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.


Lisäksi kun ihmisiä näyttää mietityttävän tämän nimimerkin taakse kätkeytyvää uutta kalustoa niin uutta ei kyllä ole ollut kuin robotti ja avantti navettaan ja sitten maatalouspuolella paalikone ja karhotin sekä näiden veturi. noilla uusilla rehu koneilla ajetaan joku 400 ha kesässä ja järjestäen aika kaukana kotoa joten en oikein halua niihin mitään 10 vuotta vanhoja koneita. loput sälä on sitten sitä  nappikauppaa eli tonnin tai alle kuten porakonetta ym. Eli vaikka antaa ehkä kuvan että ostetaan mitä sattuu niin aika vähällä viellä on kun ei ole ollu varaa ostella huvikseen koneita. Niin joo anteeksi aura ja lapukone on kanssa uusia mutta niitä ei oikein löydy kun raatoja käytettynä eikä hinnatkaan päätä huimaa kovasti.

 Tuossa on aika paljon ristiriitoja!  :)
kerro mullekkin. Toki myönnän että robotti on hieman ylimitoitettu mutta mitä muuta ihmeellistä on. tonvertaa nyt vaan vaatii uutta konetta tällasella  toiminnalla oleva tila.

 No, lueppa vielä ajatuksella kirjoituksesi läpi..  ;)

no en mä tajuu mitä noissa nyt niin kovin ihmeellisiä. Itte olen nähnyt tiloja paljon jossa koko konekanta on uutena tullu mutta kertokaa mikä mättää jos huvittaa.

 Et oikolukenut sitten kuitenkaan?  :-\

siis onko tossa nyt joku ihmeellinen kirotusvirhe vai onko nämä 7 konetta nyt ihan valtava ylimitoitus maitotilalle.

 No, ehkä se aamulla selviää, kun pohdit asiaa. Vinkkinä: Yritä nähdä metsä puilta.  :)

vattu. Yöunet nyt meni tähän kun tällaista laitoitte miettimään. Kertokaa edes aamulla jos/kun ei aukea.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Levikset repee kun sää puhut tota vemssiä.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.


Lisäksi kun ihmisiä näyttää mietityttävän tämän nimimerkin taakse kätkeytyvää uutta kalustoa niin uutta ei kyllä ole ollut kuin robotti ja avantti navettaan ja sitten maatalouspuolella paalikone ja karhotin sekä näiden veturi. noilla uusilla rehu koneilla ajetaan joku 400 ha kesässä ja järjestäen aika kaukana kotoa joten en oikein halua niihin mitään 10 vuotta vanhoja koneita. loput sälä on sitten sitä  nappikauppaa eli tonnin tai alle kuten porakonetta ym. Eli vaikka antaa ehkä kuvan että ostetaan mitä sattuu niin aika vähällä viellä on kun ei ole ollu varaa ostella huvikseen koneita. Niin joo anteeksi aura ja lapukone on kanssa uusia mutta niitä ei oikein löydy kun raatoja käytettynä eikä hinnatkaan päätä huimaa kovasti.

 Tuossa on aika paljon ristiriitoja!  :)
kerro mullekkin. Toki myönnän että robotti on hieman ylimitoitettu mutta mitä muuta ihmeellistä on. tonvertaa nyt vaan vaatii uutta konetta tällasella  toiminnalla oleva tila.

 No, lueppa vielä ajatuksella kirjoituksesi läpi..  ;)

no en mä tajuu mitä noissa nyt niin kovin ihmeellisiä. Itte olen nähnyt tiloja paljon jossa koko konekanta on uutena tullu mutta kertokaa mikä mättää jos huvittaa.

 Et oikolukenut sitten kuitenkaan?  :-\

siis onko tossa nyt joku ihmeellinen kirotusvirhe vai onko nämä 7 konetta nyt ihan valtava ylimitoitus maitotilalle.

 No, ehkä se aamulla selviää, kun pohdit asiaa. Vinkkinä: Yritä nähdä metsä puilta.  :)

Kertokaas nyt viisaammat kun ei asia kyllä edenny vaikka yö meni ett ei mene äijä ihan lukkoon kun jää mietiskelee tätä asiaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428

Mitäköhän maanviljelijä on tehnyt pahaa että hän joutuisi tekemään töitä vanhoilla romuilla. Jos talous ei kestä päätuotantosuunnan kokoluokkaan sovellettuja koneita uudehkona niin joku on pielessä. Samoin ihmetyttää ajatus että koska kyseessä on kutsumus niin ei tehdystä työstä ja viikonloppu ja ilta yö hommista kuulu saada korotettua korvausta. Miksi ei kun muut saavat.

Mun korvaan särähtää ainakin tämä. Mä olen tosin täysi amatööri robottitissinkoittajiin verrattuna (reilu 100 ha vuokramaineen viljalla). Esimerkkinä käy vaikka mun 30-vuotias puimuri, jonka arvo on noin 5000 €. Täysin soiva peli näille pinta-aloille. Marmoritiskiin nojailevan omamyyjän mielestä mun pitäisi ostaa Nordea Rahoituksen avustuksella joku Comia tai Avero vähintään, hintaa on sen 100000 + €. Tuon säästyneen satkun käytän mieluummin vaikka Pattayalla tai seuraavassa pelto - ei kun siis PELTUkaupassa.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Palataanpas otsikon firmaan. Paikallisen P-A:n tiedotuslehti oli ilmestynyt postilaatikkoon. Lehdykän mukaan joukkoomme on piiloutunut Erityisasiantuntija. Ilmaisten neuvojen hinta lienee nousussa.  ;D :P
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Niin mutta oikeasti hyvin monella tekijällä jotka tekevät tosissaan jotain yhtä hommaa on tarkoitukseen soveltuvat uudehkot koneet. Harvassa on ne jotka tekevät yli 10 vuotta vanhoilla. Miksi maatalous pitäisi olla moisesta poikkeava.

Lisäksi kun ihmisiä näyttää mietityttävän tämän nimimerkin taakse kätkeytyvää uutta kalustoa niin uutta ei kyllä ole ollut kuin robotti ja avantti navettaan ja sitten maatalouspuolella paalikone ja karhotin sekä näiden veturi. noilla uusilla rehu koneilla ajetaan joku 400 ha kesässä ja järjestäen aika kaukana kotoa joten en oikein halua niihin mitään 10 vuotta vanhoja koneita. ... .

Itse, kun kylvelen omien lisäksi jonkin verran rahtia, on matkaa kauimmille työmaille 40 km. kotoa. Moni sitä järkkyy, mutta eihän se ole edestakaisin kuin kolmisen tuntia. Tietysti toinen mokoma menee, mun roudaa lannoitteet ja siemenet. Ne kulkevat pelipaikalle traktorilla, joka täyttää ensi vuonna 15 vuotta. Ostin sen käytettynä 10 vuotta sitten. Nyt ei ostovoima riittäisikään enää niin uuteen kalustoo. Kylvökone - hiukan käytettynä ostettu sekin - täyttää ensi keväänä 10 vuotta. Sen veturi täytti tänä vuonna 25 vuotta. Täytyy vain toivoa, että se kestää kauemmin kuin minä, sillä uutta sen kokoluokan traktoria ei pysty hankkimaan ja käytettyyn tarttuminen aika moista arpapeliä. Käytettynähän minä tämänkin ostin viitisen vuotta sitten, mutta kone ja sen koti olivat tuttuja entuudestaan.

En tällä halua sitä sanoa, etteikö uusia koneita saisi hankkia. Jonkunhan nitä täytyykin hankkia, jotta joku toinen pystyy ostamaan käytettyjä. Se vain ihmetyttää, miten jotkut osaavat tämän agribisneksen niin paljon paremmin, että pystyvät investoimaan säännöllisesti uuteen kalustoon, maksamaan pelloista yli 10 000 e / ha tai vuokraa 500 e. Lannoitteet ja torjunta-aineetkin tulevat kartellikaupoista ja vielä jää rahaa elämiseen, asumiseen ja autoiluunkin. Mitä kouluja pitäisi käydä, että pääsisi tuolle osaamisen tasolle?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Eilisessä lihadokumentissä köyhä kanankasvattaja kävi katsomassa kun rahtikone toi äiteetipuja ulkomailta. Taustalla näkyi vanha audin räyskä.

Toinen lihankasvattaja kertoi kuinka kaikki on pankin, totisella naamalla. Lopuksi toimittaja kysyi onko järkeä nälässä ja vilussa kasvattaa tappiolla grillivarrasta. Kehoitti isäntää sijoittamaan kiinteistöihin jotka tuottaa. Isännän naamalle tuli pieni hymy ja sanoi että tämä on Se työ jota teen, kaikesta huolimatta. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
 :D :D :D :D