Jos vetokone on riittävän kokoinen kannattaa laittaa noin pitkälle matkalle kaksi vaunua peräkkäin. Aikaa ei mene kovin paljoa lisää, koska lastauksen takia niitä ei tarttee irrottaa toisistaan, vain etuvaunun kippauksen takia. Jos omistaa vain yhden kärryn niin ei kun vetokita, pistoke, kippiletku ja jarruletkun liitin perään ja toisen kärryn voi vuokrata. Muistaa vain, ettei tee ylikuormaa etuvaunun telille. Saa kohtuu hinnalla tehokkaan kuljetusyksikön.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Kyllä tuo on kaikki joutavaa värkkäämistä ja tupakkia kuluu. Paljonko tulee maksimissaan kerralla tällä yhdistelmällä? Veikkaisin että jää puoleen siitä mitä turvepuoliperällä tulee. Itselle maksoi 60 km siirto/kuorma 240e sis. alv. Ei tullut kyllä mieleenkään traktorilla alkaa hinkkaamaan sitä, vaikka riski ja hyvin kulkeva kone ja kärryt olisi ollut saamaksissa..
En mä tarkoittanutkaan, että pitäisi maailman ääristä sitä tavaraa kuskailla traktorilla, vaan sitä, että jos traktorilla haluaa ajaa tai jos paikkaan ei pääse rekalla, niin kahden vaunun kayttö tehostaa pidemmällä (aloittajan mainitsema 25 km) matkalla kuljetusta, vaikka letkan joutuu katkaisemaan etuvaunun kippauksen takia (ellei ole sivukaatokippi). Tavallisilla kärryillä pääsee kuitenkin melkoiseen hyötykuormaan, riippuu tietysti vetokoneen painosta, mikä on maksimikytkentämassa.
Ja voihan sen puoliperävaunun laittaa traktorinkin perään laittamalla vetoaisan tai dollyn.
Vois joskus mitata kauanko aikaa menisi tähän kippaus-irrotus-toinen kippaus-kytkentä -sykliin. Ei kasettimiehilläkään ihan kauheasti aikaa mene.
no joo, en mäkään niin hurja ole, että kuuttakymmentä kilsaa alkaisin traktorilla rehua kuskaamaan.