Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko satanu sopivasti?  (Luettu 32136 kertaa)

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Onko satanu sopivasti?
Millasilla sadetansseilla te saatte niitä sateita taiottua :o Ei ole vielä toiminu mikään :-[

Ja jos sulla on heinää niin kaada ne ja yritä saada ne kuivana latoon. Auton pesukin auttaa.   :)
Pyykit ulos tai rilliin praasu.
Onhan mulla heinää, mut koko toisen sadon saa ajaa loppukesän aikana suoraan emoille. Sitä en vieläkää tiedä mitä ne ens talvena syö >:( En mä jaksa lotrata veden kans pihalla, ku pesuhallitkin on keksitty. Pyykkihommat olen taas jättäny suosiolla eukolle. Voisko skännä taas suomentaa, ku en ymmärrä loimaata, vaikka puolet onkin alastarolais verta. Mikä on praasu :o

Köntys

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
Millasilla sadetansseilla te saatte niitä sateita taiottua :o Ei ole vielä toiminu mikään :-[

Ja jos sulla on heinää niin kaada ne ja yritä saada ne kuivana latoon. Auton pesukin auttaa.   :)
Pyykit ulos tai rilliin praasu.
Onhan mulla heinää, mut koko toisen sadon saa ajaa loppukesän aikana suoraan emoille. Sitä en vieläkää tiedä mitä ne ens talvena syö >:( En mä jaksa lotrata veden kans pihalla, ku pesuhallitkin on keksitty. Pyykkihommat olen taas jättäny suosiolla eukolle. Voisko skännä taas suomentaa, ku en ymmärrä loimaata, vaikka puolet onkin alastarolais verta. Mikä on praasu :o

Praasu on mooommalaaasten valakia ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Onko satanu sopivasti?
Millasilla sadetansseilla te saatte niitä sateita taiottua :o Ei ole vielä toiminu mikään :-[

Ja jos sulla on heinää niin kaada ne ja yritä saada ne kuivana latoon. Auton pesukin auttaa.   :)
Pyykit ulos tai rilliin praasu.
Onhan mulla heinää, mut koko toisen sadon saa ajaa loppukesän aikana suoraan emoille. Sitä en vieläkää tiedä mitä ne ens talvena syö >:( En mä jaksa lotrata veden kans pihalla, ku pesuhallitkin on keksitty. Pyykkihommat olen taas jättäny suosiolla eukolle. Voisko skännä taas suomentaa, ku en ymmärrä loimaata, vaikka puolet onkin alastarolais verta. Mikä on praasu :o

Praasu on mooommalaaasten valakia ;)

Katos katos, kerkesit eka... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2018
Vs: Onko satanu sopivasti?
Touko 27, kesä 64 ja heinä 32 milliä. Riittää just ja just, kuivaa on nyt alussa satoi sopivasti.

ask

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
No mää jatkan:

Toukokuu-15 mm

Kesäkuu-31 mm

Heinäkuu-16 mm

Eikä riitä alkuunkaan ;)

Köntys

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
Mä en valita  ;D ;D ;D

ask

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
Mä en valita  ;D ;D ;D
Aina jotain kitinän aihetta on.Tiet pölyää ihan helvetisti,autoa saa pestä 2xviikko,peltikatosta haalistuu maali,kun kokoajan on niin helvetin koka auringonpaiste,kahut kuivaa tonne pellol.Sit plussat,naiset on ruskeita ja vähissä vaatteissa,nurmikkoo ei tartte juurikaan leikata 8) 8)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Onko satanu sopivasti?
Liian kuivaa oli kylvöjen jälkeen, alkaa olla karun näköisiä ensimmäisenä kylvetyt pellot. Ohra suht keltaista, sitten jälkiversoneita/itäneitä alueita kirkkaan vihreänä jyvän täyttyminen aluillaan ???

Toukokuun loppupuoli 5.5mm, kesäkuu 67mm, heinäkuu 85mm. Viimeiset 15mm tuli nyt maanantaina ja tiistaina, tänäänkin vähän tihkua. Sadepäiviä todella paljon tänäkin kesänä, kasvustot yllättävän puhtaita taudeista. Kasvustot parhaassa kunnossa pitkään aikaan, keskikesän sateet näillä nurkilla elintärkeitä ja niitä on nyt tullut. Täydellinen kasvukausi olisi jakanut vettä enemmän alkupuolelle, mutta hyvä näinkin vaikka puinnit venyykin pitkälle ajalle. Alkaa kuitenkin aikaisin, sorsanpyynnin aloituksen tienoilla.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Onko satanu sopivasti?
Liian kuivaa oli kylvöjen jälkeen, alkaa olla karun näköisiä ensimmäisenä kylvetyt pellot. Ohra suht keltaista, sitten jälkiversoneita/itäneitä alueita kirkkaan vihreänä jyvän täyttyminen aluillaan ???

Toukokuun loppupuoli 5.5mm, kesäkuu 67mm, heinäkuu 85mm. Viimeiset 15mm tuli nyt maanantaina ja tiistaina, tänäänkin vähän tihkua. Sadepäiviä todella paljon tänäkin kesänä, kasvustot yllättävän puhtaita taudeista. Kasvustot parhaassa kunnossa pitkään aikaan, keskikesän sateet näillä nurkilla elintärkeitä ja niitä on nyt tullut. Täydellinen kasvukausi olisi jakanut vettä enemmän alkupuolelle, mutta hyvä näinkin vaikka puinnit venyykin pitkälle ajalle. Alkaa kuitenkin aikaisin, sorsanpyynnin aloituksen tienoilla.
On tässä syksypuolessa kumminkin yksi erikoisuus,eilenkin porokuivasta kaatosateeseen muuttuu ilma todella lyhyellä matkalla.10km päästä pitäisi loput rehut saada pois,pihassa kuivaa ja tuolla sataa kaatamalla.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Onko satanu sopivasti?
260 milliä näkyi ilmestyneen yhteen pihamaalla lojuneeseen astiaan aikavälilä 24.06 - 29.07.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ask

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
No mää jatkan:

Toukokuu-15 mm

Kesäkuu-31 mm

Heinäkuu-16 mm

Eikä riitä alkuunkaan ;)
23 mm tuli yön aikana.Liekö enää mitään vaikutusta :-\ :-\

Köntys

  • Vieras
Vs: Onko satanu sopivasti?
No mää jatkan:

Toukokuu-15 mm

Kesäkuu-31 mm

Heinäkuu-16 mm

Eikä riitä alkuunkaan ;)
23 mm tuli yön aikana.Liekö enää mitään vaikutusta :-\ :-\

Khyyl, juola saa ainakin lisää voimia nousta valtakasviksi  :D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: Onko satanu sopivasti?
2000 luvun alussa oli vuosi jona pitäjän kaikki puinnit oli valmiit ennen sorsajahdin alkua. Oisko ollut 2002?

2002 oli juu. Jäänyt mieleen kun ensimmäinen "oma" viljelyvuosi.
Kevät oli aikainen, touot tehtiin vapun kanttissa, kesä kuuma.
Syksy oli tosi kuiva, pysyvä talvi tuli aikaisin ja oli ankara.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
Vs: Onko satanu sopivasti?
2000 luvun alussa oli vuosi jona pitäjän kaikki puinnit oli valmiit ennen sorsajahdin alkua. Oisko ollut 2002?

2002 oli juu. Jäänyt mieleen kun ensimmäinen "oma" viljelyvuosi.
Kevät oli aikainen, touot tehtiin vapun kanttissa, kesä kuuma.
Syksy oli tosi kuiva, pysyvä talvi tuli aikaisin ja oli ankara.

2002 oli paras viljavuosi koskaan, satoi sopivasti ainakin omien peltojen kohdalla. Puinnit alkoi aikaisin, sai puida kuivana, mutta 2006 oli vielä parempi puintikelien suhteen. 2000-luvun vaihteessa oli useita aikaisia vuosia, viimeiset muutama vuosi palattu normiarkeen että puinnit alkaa vasta syyskuun nurkilla. Tää vuosi jälkiversomiseneen sekava, mutta hyvältä näyttää kaikkiaan, aikaisessa ollaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Onko satanu sopivasti?
Heinäkuun loppu oli kyllä kovin kuivaa, ei enään voi aivan täydelliseksi haukkua...
Kesäkuu

Heinäkuu