Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sahauksen kannattavuus.  (Luettu 33916 kertaa)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sahauksen kannattavuus.
2/4 ja siitä isompaa kannattaa sahauttaa,laudat ja rimat voi ostaa kaupastaki 8)

Olisi näkemisen arvoinen ilme sahurilla kun toisi versowoodin nipun rimoja työmaalle tukkikuorman kanssa ja toteaisi että rimojen sahaus on liian kallista joten käytetään ostettuja välirimoja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

+250

  • Vieras
Vs: Sahauksen kannattavuus.
2/4 ja siitä isompaa kannattaa sahauttaa,laudat ja rimat voi ostaa kaupastaki 8)

Olisi näkemisen arvoinen ilme sahurilla kun toisi versowoodin nipun rimoja työmaalle tukkikuorman kanssa ja toteaisi että rimojen sahaus on liian kallista joten käytetään ostettuja välirimoja.
;D ;D
Tuleehan sitä pikkutavaraaki väkisinki sahates.Mutta pääosa paksua ja kalliimpaa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.
Minne laitat hienosahattua vanhassa talossa? Mä teetin uudisosan ulkovuorilaudat vanhan mallin mukaan paikallisella höylärillä, leveyttä en nyt muista mutta T-ripa tuli lautojen väliin, H-rivan tekeminen ei kuulemma enää onnistunut...  :)

Puutavaraa olen hankkinut lähinnä Helsingin erikoishöyläykseltä, etenkin listoja, ja nyt enenevissä määrin lähes kaiken muun ostan Lauta ooyystä. Etenkin sisähommiin sieltä löytyy aivan uskomaton valikoima mitä ihmeellisempiä lautoja, etenkin höylättyjä. On aina ilo rakentaa smyygejä 195mm tavarasta...  ;D ;D Aikoinaan Kyyjärven sahalta tilaamani helmipaneelit kun loppuivat kesken, niin soitto lautaan, puhelimessa tuotteen kuvailu höylärille ja muutaman päivän kuluttua siellä oli noudettavissa siisti nippu täysin saman näköistä mäntypaneelia ja todella hyvälaatusta. No, oli se hintakin tietty vähän eri kuin sillä 0,79 euron talouslaadulla josta näkee melkein läpi...

http://www.erikoishoylays.fi/index.html
http://www.lauta.fi/
Nothing is Something Worth Doing

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.
Minne laitat hienosahattua vanhassa talossa? Mä teetin uudisosan ulkovuorilaudat vanhan mallin mukaan paikallisella höylärillä, leveyttä en nyt muista mutta T-ripa tuli lautojen väliin, H-rivan tekeminen ei kuulemma enää onnistunut...  :)

Puutavaraa olen hankkinut lähinnä Helsingin erikoishöyläykseltä, etenkin listoja, ja nyt enenevissä määrin lähes kaiken muun ostan Lauta ooyystä. Etenkin sisähommiin sieltä löytyy aivan uskomaton valikoima mitä ihmeellisempiä lautoja, etenkin höylättyjä. On aina ilo rakentaa smyygejä 195mm tavarasta...  ;D ;D Aikoinaan Kyyjärven sahalta tilaamani helmipaneelit kun loppuivat kesken, niin soitto lautaan, puhelimessa tuotteen kuvailu höylärille ja muutaman päivän kuluttua siellä oli noudettavissa siisti nippu täysin saman näköistä mäntypaneelia ja todella hyvälaatusta. No, oli se hintakin tietty vähän eri kuin sillä 0,79 euron talouslaadulla josta näkee melkein läpi...

http://www.erikoishoylays.fi/index.html
http://www.lauta.fi/
Kysyitkö edes tarjousta Viialan rak.tarvikkeesta ja Tappuralta?
Ovat ainakin yleensä olleet hieman edullisempia.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.
6 tuumasta lautaa saa ihan määrämittasena, oli lantalan vuoraus nopeeta ku 6 tuumasia määrämittasia valmiix maalattuja ammuttiin kiinni :) Mutta mihin tarttee 8 tuuman lautaa, ulkovuoripaneelin kyllä ymmärrän (mulla 28x160) mutta lautaa ???

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.
6 tuumasta lautaa saa ihan määrämittasena, oli lantalan vuoraus nopeeta ku 6 tuumasia määrämittasia valmiix maalattuja ammuttiin kiinni :) Mutta mihin tarttee 8 tuuman lautaa, ulkovuoripaneelin kyllä ymmärrän (mulla 28x160) mutta lautaa ???

Moneenkin tuli kasituumasta käytettyä kun ostettiin paikalliselta rahalta kakkoslaadun nippuja missä ei suurempia virheitä edes ollu. hakevarastonkin sisäpuoli hakattiin sillä tavaralla.
Nykyään siel menee kaikki epäkurantti hakkeeksi ettei niit halpoja nippuja enään saa  :(

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Sahauksen kannattavuus.
Täytyis katella ja päivittää tiedot. Löytyykö 6-8 tuuman lautaa (ei missään nimessä höylättyä)  tarhalta. Laatu ja paksuus itse sahaamalla on sopiva ja  uskon tarhalla muun kuin bulkin olevan ihan eri hintaistakin. Nyky rakentaja  muuttaisi suhdetta 6 tuumaseen tai laittais 2 nelosta rinnan ja tetrat väliin. Mutta talo ei olisi enää sopusuhtainen vanha.
Minne laitat hienosahattua vanhassa talossa? Mä teetin uudisosan ulkovuorilaudat vanhan mallin mukaan paikallisella höylärillä, leveyttä en nyt muista mutta T-ripa tuli lautojen väliin, H-rivan tekeminen ei kuulemma enää onnistunut...  :)

Puutavaraa olen hankkinut lähinnä Helsingin erikoishöyläykseltä, etenkin listoja, ja nyt enenevissä määrin lähes kaiken muun ostan Lauta ooyystä. Etenkin sisähommiin sieltä löytyy aivan uskomaton valikoima mitä ihmeellisempiä lautoja, etenkin höylättyjä. On aina ilo rakentaa smyygejä 195mm tavarasta...  ;D ;D Aikoinaan Kyyjärven sahalta tilaamani helmipaneelit kun loppuivat kesken, niin soitto lautaan, puhelimessa tuotteen kuvailu höylärille ja muutaman päivän kuluttua siellä oli noudettavissa siisti nippu täysin saman näköistä mäntypaneelia ja todella hyvälaatusta. No, oli se hintakin tietty vähän eri kuin sillä 0,79 euron talouslaadulla josta näkee melkein läpi...

http://www.erikoishoylays.fi/index.html
http://www.lauta.fi/

Hyvä kuulla, että mittatyötä on vielä saatavana. Meidän höylämestari oon niin erikoistunut museoviraston hommiin, ettei ehdi teriä muille paljo asettelemaan, No, onneksi en ole museoviraston nuorassa, vaikka vanhaa vaalitaankin.
Mainitsin rintamamiestalosta 1955 jonka ulkovuori tuli hienosahatusta, koska höylätyssä ei maali pysy ulkona. Sata vuotta vanhempaan taloon ei höylättyä tarvita ulkopuolelle kuin ikkunan pokiin. Kirveellä ja sahalla tehtyjä muotoja kylläkin. 8 tuumainen on käytössä monessa kohdassa ja on sopusuhtaisen näköinen.