Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz fahr M420 Kokemuksia?  (Luettu 15302 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Ensimmäinen 7230 vasta saapui suomeen ja oli farmarissa... Että sitä ennen ei ole yrmalla omaa uutta 7-sarjan konetta ole ollut... Niin ja polttoaintankkia on kummallakin puolella niin ei tartte puolta vaihtaa vaikka ureaa tankkaisikin... Vaihdekepissä olis toki parantamistakin mutta suorastaan imevät vaihteet sisään kun tulee tunteja....

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Vaihdekepissä olis toki parantamistakin mutta suorastaan imevät vaihteet sisään kun tulee tunteja....

Mun standardilla valmistettu ruho ei ylettänyt vaihtamaan suurimpia pykäliä irrottamatta selkää selkänojasta. Pidemmän päälle voisi olla aika rasittavaa. Pikku juttuja, mutta itse olen sitkeästi sitä mieltä että tuollaisen asian voisi jossakin mittakaavassa ottaa suunnittelussa huomioon. Toki Deeressäkin karkaa keppi vähän kauas, mutta onhan ne hämmentimet muuten eri planeetalta.

Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Vaihdekepissä olis toki parantamistakin mutta suorastaan imevät vaihteet sisään kun tulee tunteja....

Mun standardilla valmistettu ruho ei ylettänyt vaihtamaan suurimpia pykäliä irrottamatta selkää selkänojasta. Pidemmän päälle voisi olla aika rasittavaa. Pikku juttuja, mutta itse olen sitkeästi sitä mieltä että tuollaisen asian voisi jossakin mittakaavassa ottaa suunnittelussa huomioon. Toki Deeressäkin karkaa keppi vähän kauas, mutta onhan ne hämmentimet muuten eri planeetalta.

En voi kuvitella parempaa vaihdekeppiä kuin se lattiaan asti oleva 6-lovinen, täsmällinen ja kevyt käyttöinen. Uudemmissa tämä lyhyt hiukan vinottain liikkuva vipu oli aika shokki vaikkei siinäkään sentään mihinkään kulisseihin sitä keppiä soviteta. Pikavaihteiden kytkeytymisessä paljonkin toivottavaa ainakin tässä vanhemmassa ZF 7200 askissa et pitää ihmetellä noin suurelta vaihteistovalmistajalta tällaista tyylimokaa. Deutzin kytkinhän on nykypäivänä harvinaisuus, pystyy luistattamaan ihan kuin vanhaa kuivaa kytkintä, eli tämä vaarallinen on/off ominaisuus loistaa pois olollaan.
Oon vaatimaton!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Vaihdekepissä olis toki parantamistakin mutta suorastaan imevät vaihteet sisään kun tulee tunteja....

Mun standardilla valmistettu ruho ei ylettänyt vaihtamaan suurimpia pykäliä irrottamatta selkää selkänojasta. Pidemmän päälle voisi olla aika rasittavaa. Pikku juttuja, mutta itse olen sitkeästi sitä mieltä että tuollaisen asian voisi jossakin mittakaavassa ottaa suunnittelussa huomioon. Toki Deeressäkin karkaa keppi vähän kauas, mutta onhan ne hämmentimet muuten eri planeetalta.

Oisko menny Deutzilla takapakkia tuon vaihteenvaihdon suhteen jo aiemminkin?
DX-malleissa oli varmaan aikansa parhaiten toimiva vaihteisto. Oliko jopa parempi mitä näissä nyky Agrotroneissa?

On, just eilen hämmensin pikkudeutsin vaihteita ja kyllä ne on napakat. Toki synkro puuttuu pakilta ja aluevaihteilta... Agrotronin keppiä liikoja kehus, kun vertaa tosiaan tuohon vanhaan. Tässäkin lienee syynä hytin jousitus, pitää olla enemmän niveliä että joustaa, vanhassa jousta kuin istuimen päällinen ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
400 sarjassa hyvin vaatimattomat väännöt moottoreissa kuin 80 luvulla.
Neloskoneen väännön pitää alkaa vitosella muuten on mopo.
Deutsin moottori on sellanen onnen kantamoinen jos alkaa kestämään menee pitkään ,mutta juuri tuo Jos !
Varaosat voi olla hiukka lujassa jos traktoria on myyty kymmenen vuoden aikana muutama Suomeen.Jälleenmyynti hinta joskus sitten voi olla järkyttävän alhainen.
Tosi rahamiehet ostaa näitä harvinaisia merkkejä ,köyhän pitää ostaa joku muu suositumpi. ;D
Öö 158hp 669nm kaittuossa ihan asiallisesti on voimaa tommoseen pikku sätkäkoneeseen :o Vai paljo pitäs olla?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
400 sarjassa hyvin vaatimattomat väännöt moottoreissa kuin 80 luvulla.
Neloskoneen väännön pitää alkaa vitosella muuten on mopo.
Deutsin moottori on sellanen onnen kantamoinen jos alkaa kestämään menee pitkään ,mutta juuri tuo Jos !
Varaosat voi olla hiukka lujassa jos traktoria on myyty kymmenen vuoden aikana muutama Suomeen.Jälleenmyynti hinta joskus sitten voi olla järkyttävän alhainen.
Tosi rahamiehet ostaa näitä harvinaisia merkkejä ,köyhän pitää ostaa joku muu suositumpi. ;D
Öö 158hp 669nm kaittuossa ihan asiallisesti on voimaa tommoseen pikku sätkäkoneeseen :o Vai paljo pitäs olla?

***vai viitosella? eikö sen pidä alkaa seiskalla, muuten on mopo.

toi deutsin moottorinohjaus on hyvä. parempi kuin sisudieselissä. on rähäkämpi ja ei sammu liikkeelle lähdössä (siis 6180) nelos deutsista en tiedä? uudet nelosvaltrat ainakin sammuu joka toinen kerta kun lähtee liikkeelle...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
400 sarjassa hyvin vaatimattomat väännöt moottoreissa kuin 80 luvulla.
Neloskoneen väännön pitää alkaa vitosella muuten on mopo.
Deutsin moottori on sellanen onnen kantamoinen jos alkaa kestämään menee pitkään ,mutta juuri tuo Jos !
Varaosat voi olla hiukka lujassa jos traktoria on myyty kymmenen vuoden aikana muutama Suomeen.Jälleenmyynti hinta joskus sitten voi olla järkyttävän alhainen.
Tosi rahamiehet ostaa näitä harvinaisia merkkejä ,köyhän pitää ostaa joku muu suositumpi. ;D
Öö 158hp 669nm kaittuossa ihan asiallisesti on voimaa tommoseen pikku sätkäkoneeseen :o Vai paljo pitäs olla?

***vai viitosella? eikö sen pidä alkaa seiskalla, muuten on mopo.

toi deutsin moottorinohjaus on hyvä. parempi kuin sisudieselissä. on rähäkämpi ja ei sammu liikkeelle lähdössä (siis 6180) nelos deutsista en tiedä? uudet nelosvaltrat ainakin sammuu joka toinen kerta kun lähtee liikkeelle...
Tuota 6180 kun testailin niin perkule ei sitä saanut sammumaan toisinkuin nämä kaksventtiili koneiset vanhemmat  :P    SCR ja se sähköinen hukkaportti vissiin tuonut uutta potkua  ;D      Eikä tuo deutsi ole kuin 4 litrasella koneella ja valtra sentään 4,9ltr...

Viimeksi muokattu: 11.07.13 - klo:23:22 kirjoittanut zetor8045

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Nii ih nykyään nelosissa on enempi potkua kun mitä mulla vanhassa viritetyssä kutosessa :-[ Ovat vaan paljon pienemmässä koossa mitä tommoset vanhat mohlot. Ainakin mun käyttötarkoituksiin tommonen sipposempi vehe olis mukava. Mutta mutta liiankalliita ovat 400h vuosi ajomäärille. Tunteja kertyy kyllä enempi mutta ei yhteen koneeseen millään tota enempää.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Herranketku

  • Vieras
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
400 sarjassa hyvin vaatimattomat väännöt moottoreissa kuin 80 luvulla.
Neloskoneen väännön pitää alkaa vitosella muuten on mopo.
Deutsin moottori on sellanen onnen kantamoinen jos alkaa kestämään menee pitkään ,mutta juuri tuo Jos !
Varaosat voi olla hiukka lujassa jos traktoria on myyty kymmenen vuoden aikana muutama Suomeen.Jälleenmyynti hinta joskus sitten voi olla järkyttävän alhainen.
Tosi rahamiehet ostaa näitä harvinaisia merkkejä ,köyhän pitää ostaa joku muu suositumpi. ;D

Ymmärtänetkö kööpeli, että vääntöarvoja vertaillessa kannattaa huomioida eri tehonormien perusteella lasketut vääntöarvot. Ei paljon hetkauta jos mittaukset tehty näillä ponilukemilla, Deutz käyttää sentää ECE R-24 normia, niin ne neloslukemat ovat takuulla vertailukelpoisia ISO TR 14396 normin vitosella alkavien kanssa......

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Mutta mutta liiankalliita ovat 400h vuosi ajomäärille. Tunteja kertyy kyllä enempi mutta ei yhteen koneeseen millään tota enempää.

Laita useampi vanha pois ja aja mukavammin uudella?  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
juu ehdottomasti portaattomana.

keppikoneista sen verran että se vanha keppi on aivan järkyttävä ja se uus on vielä järkyttävämpi, miten voi olla niin epämääräinen ja jäykkä keppi 2013 vuosimallin traktorissa?

suunnanvaihto on tosi hyvä, myös pikavaihde (6180 koe ajokokemuksia)

onko näistä isommista menny paljonkin moottoreita, jo toinen minkä oon nähny mihin moottori vaihettu:



Olikos täs 6180 jousitukset jo kohdillaan, Hytissä ja etuakselissa? Käsijarru varmaan oli viä se normi vedettävä hantaaki? Tuollaisen käsijarrun pitäis näihinki saada ku valtus on, siis keppi koneisiin, portaattomis on onneksi jo nappi vasemmas kyynärnojas, tiedä sit millainen on käyttää...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
Mutta mutta liiankalliita ovat 400h vuosi ajomäärille. Tunteja kertyy kyllä enempi mutta ei yhteen koneeseen millään tota enempää.

Laita useampi vanha pois ja aja mukavammin uudella?  :)
Niin mukavuutta voipi saada vanhoja hukkaamalla mutta luotettavuutta valitettavasti ei :-[ Meinaan tommonen vanha mega sietää väärinkäyttöä aika nöyrästi :'( Hirveevehjehän tuo on  tälläin kesällä ajella jos esim paalataan 5päivänä se 14h niin kuski ei saa olla kermaperse. 8) Niin minä kun harrastelen niin en aja enempää. Mutta se luotettavuus 13v 6000h Yksi huoltoavaatinut pysähdys tuulettajanhihnat. Toki korjattu on mutta tuo ainut mikä keskeyttityöt >:(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz fahr M420 Kokemuksia?
juu ehdottomasti portaattomana.

keppikoneista sen verran että se vanha keppi on aivan järkyttävä ja se uus on vielä järkyttävämpi, miten voi olla niin epämääräinen ja jäykkä keppi 2013 vuosimallin traktorissa?

suunnanvaihto on tosi hyvä, myös pikavaihde (6180 koe ajokokemuksia)

onko näistä isommista menny paljonkin moottoreita, jo toinen minkä oon nähny mihin moottori vaihettu:



Olikos täs 6180 jousitukset jo kohdillaan, Hytissä ja etuakselissa? Käsijarru varmaan oli viä se normi vedettävä hantaaki? Tuollaisen käsijarrun pitäis näihinki saada ku valtus on, siis keppi koneisiin, portaattomis on onneksi jo nappi vasemmas kyynärnojas, tiedä sit millainen on käyttää...
ilma-jousitettuhan niissä tarjouskoneissa oli muistaakseni.. Mutta se on ainakin mukava ja etujouset on samat kuin M-sarjalaisissakin...