Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydrauliikan pikaliittimet  (Luettu 22387 kertaa)

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Lainaus käyttäjältä: Cynic link=topic=45 728.msg779546#msg779546 date=1368117457
Kävin katsomassa ja kyllä tosiaan Faster on leimattuna hylsyyn. Ja taas vuotaa eli viime vuonna laitettu liitin antoi periksi kasvinmaan kyntämisen jälkeen. Vuotaa nimenomaan juuren ja ulkohylsyn välistä. Ehkä vuoden kiintiö tulisi tällä täyteen.

Pitääpä nyt ittekin seurata, ettei noin käy. Jos vuoden päästä vuotaa, varsinkin tuollaisesta paikasta, niin ei se käytöstäkään oikein voi johtua. Eri asia jos vuotaa siitä uros-naarasliittimen välistä, niin silloin syynä voisi olla huonokuntoiset urosliittimet, mitkä rikkoo tiivisteet. Se O-rengas ja tukirengashan on helppo vaihtaakin vaikka traktoriin päin, kun on vain sopivat koukut irrotukseen.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Kun letkun painaa kiinni, liitin aivastaa pienen öljysumun tuon oranssin renkaan kohdalta. Vuoto ei ole peräisin kierteistä. En tiedä mistä johtuu, aurassahan ei tod näk ole mitään suurempia painepulssejakaan, vain leveyden ja ekan viilun säädöt. Tiputtaa öljyä kun sylintereitä käyttää. Muutaman vuoden aikana viides pikaliitin menossa.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Kun letkun painaa kiinni, liitin aivastaa pienen öljysumun tuon oranssin renkaan kohdalta. Vuoto ei ole peräisin kierteistä.

Nyt kun sanoit, niin mulla tekee Valmetissa se eniten käytetty pikaliitin tuota, että kytkettäessä "aivastaa", mutta en ole huomannut, että muuten juuri vuotaisi. Perä on kyllä muutenkin vähän sotkussa. Öljyn keruuletkut on jääneet laittamatta, kun suojakorkkeja uusin. Pitäis varmaan hommata kourallinen 8mm Y-haaroja ja letkua, niin voisi tuonkin laittaa kuntoon.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...

--mulla ei ole koskaan ollu Rapidin kanssa mitään ongelmaa..tosin olen aika hyvin muistanut vapauttaa paineet pois ennen irroitusta.Pakkoko se on jättää paineet kinnattuna pois perästä 8)
Eli miten sää teet Rapidin paineettomaksi siten, että vantaat jää ilmaan? Minulla on konehallissa soralattia ja ei hyvä idea laskea vantaita maahan esim. talvisäilytyksen ajaksi. En tykkää muutenkaan laskea konetta vantaiden varaan, kun se ei ole traktorin perässä.

--jos noin on niin laita huoltotuki nostosylinterin lukitukseksi ja laske se sen varaan.Silloin voit jättää koneen vantaat ilmaan.Mun mielestäni Control säädön nostaminen yläasentoonkin saattaa riittää...
--mä olen huolimaton koneinssi ja lasken koneen vantailleen vaikka saveen jos niikseen on...

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Mulla meni noista push-pull-liittimistä aina ne neulan ohjurit. Eivät kestäneet yhtään sivuttaisvääntöö tai kulahtanutta urosta. On laitettu tavalliset tilalle mutta olis noi hyvät jos työkone jää kyydistä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Mulla meni noista push-pull-liittimistä aina ne neulan ohjurit. Eivät kestäneet yhtään sivuttaisvääntöö tai kulahtanutta urosta. On laitettu tavalliset tilalle mutta olis noi hyvät jos työkone jää kyydistä.

Mulla meni viime syksynä Jukon jurttinostimesta aisa poikki kun tallasin lämän tiskiin aumalle ajaessa upottavassa savimontussa. Valmetissa pysyivät letkut kiinni eikä hajonneet edes pikaliitinten kiinnikkeet mutta letkut tuhoutuivat kun venyivät lähes metrin. Push-pull liittimet olisi olleet tarpeen. Kaikki hallintavaijerit lähti hytistä pihalle myös vauhdilla ja hyvä ettei lähtenyt käsikin vaijereiden mukana. Juko lähtee purkuun. 60cm pätkä aisaa jäi Valmetin koukkuun. V*tuttaa edelleenkin.

Viimeksi muokattu: 13.05.13 - klo:11:54 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Mulla meni noista push-pull-liittimistä aina ne neulan ohjurit. Eivät kestäneet yhtään sivuttaisvääntöö tai kulahtanutta urosta. On laitettu tavalliset tilalle mutta olis noi hyvät jos työkone jää kyydistä.

Mulla meni viime syksynä Jukon jurttinostimesta aisa poikki kun tallasin lämän tiskiin aumalle ajaessa upottavassa savimontussa. Valmetissa pysyivät letkut kiinni eikä hajonneet edes pikaliitinten kiinnikkeet mutta letkut tuhoutuivat kun venyivät lähes metrin. Push-pull liittimet olisi olleet tarpeen. Kaikki hallintavaijerit lähti hytistä pihalle myös vauhdilla ja hyvä ettei lähtenyt käsikin vaijereiden mukana. Juko lähtee purkuun. 60cm pätkä aisaa jäi Valmetin koukkuun. V*tuttaa edelleenkin.

 TS-junkkarin torven vaiherit jäi peruuttettaessa renkaaseen kiinni, kova pamaus ja onneks ei ollu räpylä välissä, kantsis ajatella eka...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Mulla meni noista push-pull-liittimistä aina ne neulan ohjurit. Eivät kestäneet yhtään sivuttaisvääntöö tai kulahtanutta urosta. On laitettu tavalliset tilalle mutta olis noi hyvät jos työkone jää kyydistä.

Mulla meni viime syksynä Jukon jurttinostimesta aisa poikki kun tallasin lämän tiskiin aumalle ajaessa upottavassa savimontussa. Valmetissa pysyivät letkut kiinni eikä hajonneet edes pikaliitinten kiinnikkeet mutta letkut tuhoutuivat kun venyivät lähes metrin. Push-pull liittimet olisi olleet tarpeen. Kaikki hallintavaijerit lähti hytistä pihalle myös vauhdilla ja hyvä ettei lähtenyt käsikin vaijereiden mukana. Juko lähtee purkuun. 60cm pätkä aisaa jäi Valmetin koukkuun. V*tuttaa edelleenkin.

Kakkoskategorian pallot kolmosen kourissa, ei muuten pysyny... Ruiskun ja traktorin välillä meinas letkut venähtää, push pull paineletku irtosi mutta kolmivarttinen vapaa paluu ei normiliittimestä irronnut. Letkut tykkäs kyttyrää mutta vielähän nuo piti öljyt sisällään. Tapahtumasta jo yli neljä tuntia, enää ei niin paljoa viduta. Ois pitänyt uskoa rengin ihmettelyä ihmeellisen väljistä vetovarren palloista, ei tullut mieleenkään kattoa että pallothan väärät. Synninpäästönä rengille ettei tiennyt kakkosen palloja edes olevan, oli jäänyt syksyllä paikoilleen toisen traktorin jäljiltä.

Rälläkkää ja hitsaten uudet kourat Valtraankin...  Nivelakselin toinen puolikas meni niin mutkille etten oo ennen nähnyt, nyt pitää olla tosi seppä että sen oikaisee ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Hankin talvella 655 Valmettiin N-Valtran vetovarret ja 955 Natikkaan hitsattiin uudet kolmosen kourat. Nyt ei ole kakkosen palloja kuin Dextassa. 655 vanhat varret vaihdoin etupainosarjaan.
Mystinen kesälaatumies