Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Matkapuhelinkalluppia  (Luettu 9502 kertaa)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Matkapuhelinkalluppia
Siis se kallupintynkä: Minkäslainen on agrolaasten matkapuhelinhistoria?

Voi jummijammi...oonkohan mää tullu vanhax, ku ennen muisti tarkalleen kaikki käytössä olleiden puhelimien tyypit ja nyt ei kyl millään...tuli niitä oikein kerättyäkin aikoinaan (vitriinissä ovat yläkerran aulassa :) )

Siemens A407 oli ensimmäinen NMT450 AUTOpuhelin vuonna 1992...sitten aivan loistava irtoluurinen Benefon Classic, jonka jälkeen NMT900 käsipuhelimena Benefon MAX. Mm. nämä mulla on kokoelmissa, tosin tuo B Classic ei oo sama kone joka mulla aikoinaan oli. Myös ARPpeja oli harrastusmielessä käytössä, ostin mm. uutena Mocoman tekemän ARP -käsipuhelimen joskus 1990 luvun puolessä välissä.

Tässä kohtaa eli GSM kauteen siirryttäessä aloin saada käyttööni päivätyönantajan ostamia puhelimia. Aloitin "legendaarisen venttikympin" eli Nokia 2110n sisarmallilla Technophone 880:lla, joita oli kaksikin peräkkäin (piti vaihtaa kun uudemmassa oli Säkkijärven polkka soittoäänenä!). Sitten Benefonin IO, jossa ensimmänä käytössä T9 -ennustava tekstinsyöttö. Se hajosi käytössä, joten tilalle "vasaramalli" Nokia 6250. Se väsyi parissa vuodessa sekin, jonka jälkeen aloin hienostella. Ensin Nokia 8910 ja nykyinen 8800, muuten hieno, mutta ei voi käyttää puhelimena :( (virranhallinta ja akunkesto ihan takapuolesta). Operaattorina Sonera, joka ei kuulu kotona (ei työpuhelimen kai kuulukaan kuulua kotinurkissa?)

Navettapuhelimena emännän entinen Nokia 3120, joka kelpaisi muuten, mutta siinä ei ole Bluetoothia. Kunhan emäntä heltyy niin tuon korvaa luultavimmin Nokia 3109Classic, joka on halvin nokialainen, jossa on sinihammas. Ja tuntuu muutenkin aika pätevältä, mitä sitä töissä testasin. Tässä operaattorina DNA.

Tuosta N95:sta kahdenlaisia kokemuksia: exällä on sellainen kytkykaupan seurauksena, on toiminut päivityksen jälkeen (akkuongelmia oli). Työpaikalla kollegalla ei oo toiminut ollenkaan: ensimmäinen versio oli jo paketista otettaessa rikki, toinen alkoi säristä parin viikon jälkeen ja on nyt toista tai kolmatta kertaa huollossa. Viimeksi tuli huollossa huonommaksi kuin oli lähtiessä - tullee uusi kone tällä kertaa taas.
Tähänkin on mukava päivittää vielä pidemmän ajan jälkeen kuin tuo autokalluppi.

Tuon 8800:n jälkeen käytin semmoisia puhelimia, mitä töissä jäi joltain joutilaaksi (enkä muista miksi se rosterikuorisen hylkäsin, siinä ei ole kameraa tjsp.). Yleensä pikkuvikaisia mukamas, mutta ei mulla niissä mitään vikaa ollu. Ei kaikkia hari kyllä muista, Nokia E90 oli pisimpään, sitten vanhempi Samsung Galaxy XCover, jonka roottasin, kun ei toiminu muuten. Välillä hetken Nokia Lumia 800, mutta en tykänny. Nykyisestä Motorola Moto g :stä oon tykänny kyllä.

Yksityispuhelimeksi ostin Nokian suht halvan puhelimen enkä muista sen tyyppiäkään (muoks. tarkistin ja on 6151) . On se mulla vieläkin jossain. Käytössä on nyt Samsungin B2710, jossa on aivan loistava taskulamppu!

Viimeksi muokattu: 22.11.14 - klo:16:32 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...