Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Parsinavettaan parret  (Luettu 8443 kertaa)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Parsinavettaan parret
Vanhoista ei kunnon länkiparsista ainakin löytyy malleja, joihin on saanut koko rivin kerralla aukasevan vivuston. Meillä ei entinen isäntäväki aikoinaan sellasta ymmärtänyt laittaa. Länki kuulemma kelpaisi vieläkin hyvinvointitukeen?

Jonkinmoiseen säädettävään niskaputkeen aioin itse päivittää parsinavetan. Jäljelläolevat sarvekkaat pääsee kyllä sitä ennen eroon koheltimistaan.
osta siitä naapurista koko navetta.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Parsinavettaan parret
Vanhoista ei kunnon länkiparsista ainakin löytyy malleja, joihin on saanut koko rivin kerralla aukasevan vivuston. Meillä ei entinen isäntäväki aikoinaan sellasta ymmärtänyt laittaa. Länki kuulemma kelpaisi vieläkin hyvinvointitukeen?

Jonkinmoiseen säädettävään niskaputkeen aioin itse päivittää parsinavetan. Jäljelläolevat sarvekkaat pääsee kyllä sitä ennen eroon koheltimistaan.
osta siitä naapurista koko navetta.

Saatan ostaakin, mutta ei se oo sen kummosempi.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Parsinavettaan parret
Vanhoista ei kunnon länkiparsista ainakin löytyy malleja, joihin on saanut koko rivin kerralla aukasevan vivuston. Meillä ei entinen isäntäväki aikoinaan sellasta ymmärtänyt laittaa. Länki kuulemma kelpaisi vieläkin hyvinvointitukeen?

Jonkinmoiseen säädettävään niskaputkeen aioin itse päivittää parsinavetan. Jäljelläolevat sarvekkaat pääsee kyllä sitä ennen eroon koheltimistaan.
osta siitä naapurista koko navetta.

Saatan ostaakin, mutta ei se oo sen kummosempi.
on se kumminki pihatto ja vähän uudempi  mutta vähän pieni,nimim.molemmissa käynyt ja teillä navetoinutkin kauan aikaa sitten varmaan jo muuttunut jonkin verran.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Parsinavettaan parret
Älkää nyt kovin isoja laajennuksia suunnitelko niihin parsinavetoihin kun hyvinvointituen jatkosuunnitelmissa on luopua kokonaan parsinavetan tuesta.
Oon vaan kuullut kun isot pojat on vähän nurkan takana sellaisia huihkineet.
Voipihan siihen tulla joku lievennys että ne saa olla kytkettynä lypsyn ajan tai jotain mutta isoja muutoksia joutus tekemään kuitenkin.
Parsinavetoista halutaan ilmeisesti eroon kokonaan.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Parsinavettaan parret
Vanhoista ei kunnon länkiparsista ainakin löytyy malleja, joihin on saanut koko rivin kerralla aukasevan vivuston. Meillä ei entinen isäntäväki aikoinaan sellasta ymmärtänyt laittaa. Länki kuulemma kelpaisi vieläkin hyvinvointitukeen?

Jonkinmoiseen säädettävään niskaputkeen aioin itse päivittää parsinavetan. Jäljelläolevat sarvekkaat pääsee kyllä sitä ennen eroon koheltimistaan.
osta siitä naapurista koko navetta.

Saatan ostaakin, mutta ei se oo sen kummosempi.
on se kumminki pihatto ja vähän uudempi  mutta vähän pieni,nimim.molemmissa käynyt ja teillä navetoinutkin kauan aikaa sitten varmaan jo muuttunut jonkin verran.

No niin olen minäkin lomittanut siellä naapurilla viimeksi 2011 syksyllä ja talvella ennen kun ryhdyin tähän hullun hommaan ihan ite. Siellä on 2 paikkaa lypsäville vähemmän kun mulla nyt, ja on siinä toimivuudessakin jotain häikkää, sen enempää puhumatta aiheesta. Eikä siis todellakaan puhuta suurkarjasta muutenkaan. Olen ajatellut että jos ostan tuon tilan niin tuotantorakennus tulee ikään kuin rasitteena paketissa. Voisinhan hiehoja siellä pitää. Toki se tontti on laajennettavuudeltaan ja logistiikaltaan aivan eri luokkaa kuin nykyiseni, jolle ei ole mitään mahdollisuutta rakentaa mitään.

Jos menen ja ostan sen niin sehän ei sitten maksaisi itseään takasin eli joutuisin pykämään saman tein niin ison uuden että saa maksettua. Voisihan siinä naapurin systeemissä jättää nykynavetan lypsyasema- tai robottitilaksi ja isoa rehulatoa jatkaa molempiin suuntiin sata metriä pihatoksi. Tosin ymppiluvasta ei puhettakaan. Naapuritkin on tällä mäellä sitä mieltä, että maatalouden tulee palvella kotiseutumaisemaoikkuihannetta, eli ei saa tehtä mitään isoja juttuja, hyi. Pitää olla vain sieviä pikkunavetoita ja pikku lehmäryhmiä vähän laiduntamassa siellä täällä.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Parsinavettaan parret
Älkää nyt kovin isoja laajennuksia suunnitelko niihin parsinavetoihin kun hyvinvointituen jatkosuunnitelmissa on luopua kokonaan parsinavetan tuesta.
Oon vaan kuullut kun isot pojat on vähän nurkan takana sellaisia huihkineet.
Voipihan siihen tulla joku lievennys että ne saa olla kytkettynä lypsyn ajan tai jotain mutta isoja muutoksia joutus tekemään kuitenkin.
Parsinavetoista halutaan ilmeisesti eroon kokonaan.

Ei kai tässä muuten puhutakaan kuin hiukka lisää käyttöikää ennen seuraavaa laajennusta. Peruskunnostusta siksi aikaa kun on pakko.