Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe moddus+kaura  (Luettu 4309 kertaa)

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
moddus+kaura
Onko korsi lyhentynyt? Itse en antanut moddusta  kauralle, mutta ajattelin kysäistä onko rikkasviaine+moddus toiminut tänä kesänä? Vai pitäisikö ajaa erikseen?

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: moddus+kaura
Onko korsi lyhentynyt? Itse en antanut moddusta  kauralle, mutta ajattelin kysäistä onko rikkasviaine+moddus toiminut tänä kesänä? Vai pitäisikö ajaa erikseen?


Itsellä Kauraresepti oli seuraava:

Rikkaruiskutus + 1,2 litraa CCC + erillinen Moddus T2-vaiheessa 2 dl/ha. Naapurin kauralohkoon verrattuna laiho on huomattavasti tiheämpi ja lakoa silti noin 1/3 verrattuna naapuriin - ja tämäkään ei onneksi maata myöten. Lajikkeena Fiia, kyllä korresta lyheni ihan merkittävästi näin rehevän(kin) kasvun aikaan.
Sanoisin, että tälle vuotta oli kauralohkoni pelastus, että kävin tekemässä Jarru-kierroksen vielä erikseen.

Karjalaine

  • Vieras
Vs: moddus+kaura
Ennen ruiskutin kaurat Modduksella, lakoontuivat silti melkoisesti. Nyt olen kolme vuotta ajanut CCC:tä ja ovat olleet pystyä, vaikka viime syksynäkin tuli vettä tuulen kanssa useampaan otteeseen.

Voi tosin vaikuttaa lajikekin joka on vaihtunut Suomi-kaurasta Fiian kautta Peppiin.

Ohran Moddus näyttäisi pitävän pystyssä melko hyvin.

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: moddus+kaura
Ennen ruiskutin kaurat Modduksella, lakoontuivat silti melkoisesti. Nyt olen kolme vuotta ajanut CCC:tä ja ovat olleet pystyä, vaikka viime syksynäkin tuli vettä tuulen kanssa useampaan otteeseen.


CCC omana ruiskutuksena vai rikka-aineen kanssa myöhästettynä?

Karjalaine

  • Vieras
Vs: moddus+kaura
Rikkakasviruiskutuksen yhteydessä, hieman myöhästettynä.