Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hajakylvö vs rivikylvö  (Luettu 13372 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: hajakylvö vs rivikylvö
Syksyllä tuli ajettua olosuhteiden pakosta Amazonen viskalla 23ha arktikaa. Oraat olivat syksyllä ainakin komeat. Saa nähdä mitä keväällä paljastuu. Mutta ainakin nyt on sellaiset mietteet, että syysvilja-alat lisääntyvät ja sitä myötä myös viskakylvöt. Keväällä sitten kylvetään riviin loput.
Ja maalaji oli?
RmHht

Tuollaisessa maassa itää litisteviljakin  :)

Tuollaisten maalajien viljelyssä suurin vaikeus on siinä että MUISTAA käydä kylvämässä sen joskus vapun ja juhannuksen välisenä aikana..   ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: hajakylvö vs rivikylvö
Syksyllä tuli ajettua olosuhteiden pakosta Amazonen viskalla 23ha arktikaa. Oraat olivat syksyllä ainakin komeat. Saa nähdä mitä keväällä paljastuu. Mutta ainakin nyt on sellaiset mietteet, että syysvilja-alat lisääntyvät ja sitä myötä myös viskakylvöt. Keväällä sitten kylvetään riviin loput.
Ja maalaji oli?
RmHht

Tuollaisessa maassa itää litisteviljakin  :)

Tuollaisten maalajien viljelyssä suurin vaikeus on siinä että MUISTAA käydä kylvämässä sen joskus vapun ja juhannuksen välisenä aikana..   ;D

Minä kylvin joskus "erittäin runsasmultaista hienoa hietaa" keväällä suoraan kynnökselle, viereistä savea muokattiin samaan aikaan pyörimällä jarru pohjassa paikallaan  ;D Mullalta tuli tietty 7 tonnia, savelta vaivaiset 5 tn/ha.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: hajakylvö vs rivikylvö
Niin iti, mutta mä suhtaudun varsin skeptisesti ajatukseen että huiskalla levitetty ja jollain mullattu kaura itäisi edes kohtuullisesti savella. Tietenkin jos kissan-pissan lämpöistä vettä sataa heti kylvön jälkeen viikko, niin sitten, mutta oikeasti?

Samoin minä. Savisilla mailla keväällä melkeinpä toivoton yritys. Tietysti jos maalaji on sellainen, että kosteutta riittää sopivasti altapäin vakkei kuukauteen sataisi, niin silloin hajakylvö ja multaus jollakin rikkaäkeellä tai risukarhilla riittää. Samoin, jos ei ole tarkoituskaan puida vaan korjataan vihreanä kokoviljana ja on tarpeeksi suurpiirteinen luonne, niin ei sillä niin kovin suurta merkitystä milloin ne jyvät itävät. Korjuuajankohta voi kyllä olla myös ihan muuta kuin mitä keväällä ajatteli...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: hajakylvö vs rivikylvö
Niin iti, mutta mä suhtaudun varsin skeptisesti ajatukseen että huiskalla levitetty ja jollain mullattu kaura itäisi edes kohtuullisesti savella. Tietenkin jos kissan-pissan lämpöistä vettä sataa heti kylvön jälkeen viikko, niin sitten, mutta oikeasti?

Samoin minä. Savisilla mailla keväällä melkeinpä toivoton yritys. Tietysti jos maalaji on sellainen, että kosteutta riittää sopivasti altapäin vakkei kuukauteen sataisi, niin silloin hajakylvö ja multaus jollakin rikkaäkeellä tai risukarhilla riittää. Samoin, jos ei ole tarkoituskaan puida vaan korjataan vihreanä kokoviljana ja on tarpeeksi suurpiirteinen luonne, niin ei sillä niin kovin suurta merkitystä milloin ne jyvät itävät. Korjuuajankohta voi kyllä olla myös ihan muuta kuin mitä keväällä ajatteli...

Olisikohan niillä savilla maan rakenne pilattu? Ei savikolle tee hyvää lumi vilja lumi kierto! Välissä jos olisi pari vuotta VLN ja se niitettäisiin 2 kesässä, niin voisi se hajakylvökin onnistua.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!