Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suomalainen sika?  (Luettu 4058 kertaa)

Puttepossu

  • Vieras
Vs: Suomalainen sika?
Sikaporukka on ihan yhtä tyhmää kuin kananmunan tuottajat, valitetaan huonoa hintaa, ja sitten valitetaan, kun ei saada investointitukia.

Sian hinta tuottajille ei kohoa ennen kuin ylituotanto Suomessa ja muualla Euroopassa on saatu aisoihin, niin kauan kuin lihaa riittää teurastamoille, ei niiden ole mitään järkeä nostaa hintaa, tää on kuulkaas, markkinataloutta, ei armotaloutta, ei hintaa nosteta sillä peruteella että tuottajat valittaa, ettei homma kannata, kaikki huutaa nyt, että tuottajahintaan  pitää saada monen kymmenen sentin parannus, kuulkaa ,ei se hinta sillä nouse, että hintaan pitää  saada parannus, hinta nousee sitten, kun sianlihan kysyntä on suurempaa kuin tarjonta, ja tarjonta supistuu vain, jos riittävän moni tuottaja lopettaa tuotantonsa tai vähentää sitä, minä olen omalta osaltani osallistunut näihin vähentämistalkoisiin pitämällä nyt kesän aikana sikalaani tyhjillään.

Eikö mitään investointitukia sika-alalle tulevaisuudessakaan, antaa markkinoiden ohjata tuotanto terveempään suuntaan.

Kannattaisi sika-alallakin opetella markkinatalouden perusasiat, eikä ajatella MTK:laisen vanhakantaisesti, että  minulla on oikeus  tuotaa sianlihaa, ja veronmaksaja on velvollinen luomaan minulle  edellytykset tähän  oikeuteen.  Kyllä ne on markkinat, jotka luovat mahdollisuuden tuottaa sianlihaa tai sitten jos markkina ei anna sitä mahdollisuutta, niin sitten pitää tehdä jotain muuta, eikä hutaa veronmaksajaa apuun.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Suomalainen sika?
Ei se yhtään vähennä sianlihantuotantoa jos me lihasiankasvattajat pidämme sikalan tyhjänä, koska porsaita on määrätty määrä ja jos niitä ei porsaana tapeta niin jossaan ne kasvavat, tällä hetkellä aika pitkään porsaantuottajien luona. Kun emakkojen määrä vähenee niin sitten tuotanto vähenee ja näinhän on myös tällä hetkellä käymässä.

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY