Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yhteistyö.  (Luettu 24519 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Yhteistyö.
Kertokaas minkä takia ei tuotanto rakentamisessa ei toimita yhteistyössä? Esim se yhden parsinavetan  peltikatto on varsin kalliimpi kun jos ois porukassa robopihatto ja parin varastorakennuksen pellit..
Neliöhinta ois varmasti halvempi.. 8) tai vastaavasti vaikka liimapuupalkkeja, betoniritilöitä tai vaikka lietesäiliöitä.
Jos on kiinnostuneita kokeilemaan niin mulle voi laittaa yvtä.
oisko tälläisessä yhteistyössä järkeä?  Lähtisikö jopa saman firman edustajat kilpailemaan keskenään isommista tilauksista?

Pitäis varmaan olla melko identtiset kohteet ja likimain sama rakennusaikataulu, että kuvio vois toimia.

Mistä sitä tietää josko on ihan samanlainen kaksoistodellisuus eri ulottuvuudessa?
Kui mää ain olen paras?

ask

  • Vieras
Vs: Yhteistyö.
Timpe vois aloittaa yhteistyön vaikka vastaanottamalla broiskunpaskaa lähitipulast

 ;D ;D

Olis muuten ärreet kamaa kauran alle.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Yhteistyö.
Timpe vois aloittaa yhteistyön vaikka vastaanottamalla broiskunpaskaa lähitipulast

 ;D ;D

Olis muuten ärreet kamaa kauran alle.

Kyl ottaisinkin. Mutta ei protkoparonit niin tyhmiä ole että sitä paskaa toisille lahjoittaa.
Kui mää ain olen paras?

ask

  • Vieras
Vs: Yhteistyö.
Samal hukkakauran,valvatin,ohdakkeen,mataran siemet.

Oon kuullu joltain Satakuntalaiset pienviljeliältä,että tollasii saatta levii skeidan mukana

 ;D ;D ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Yhteistyö.
Samal hukkakauran,valvatin,ohdakkeen,mataran siemet.

Oon kuullu joltain Satakuntalaiset pienviljeliältä,että tollasii saatta levii skeidan mukana

 ;D ;D ;D ;D

Mut mikä parasta niin tulee siin mukana paskaakin.  :)
Kui mää ain olen paras?

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Yhteistyö.
Kertokaas minkä takia ei tuotanto rakentamisessa ei toimita yhteistyössä? Esim se yhden parsinavetan  peltikatto on varsin kalliimpi kun jos ois porukassa robopihatto ja parin varastorakennuksen pellit..
Neliöhinta ois varmasti halvempi.. 8) tai vastaavasti vaikka liimapuupalkkeja, betoniritilöitä tai vaikka lietesäiliöitä.
Jos on kiinnostuneita kokeilemaan niin mulle voi laittaa yvtä.
oisko tälläisessä yhteistyössä järkeä?  Lähtisikö jopa saman firman edustajat kilpailemaan keskenään isommista tilauksista?

Pitäis varmaan olla melko identtiset kohteet ja likimain sama rakennusaikataulu, että kuvio vois toimia.
miksi? Paljon on rakennustarvikkeita mitkä pystyy ottamaan etukäteen odottamaan asennusta.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Yhteistyö.
voi olla että jonkun robottinavetan läpiviejää ei oikein kiinnosta ottaa lisätilauksia mukaan siihen projektiin kun on tarpeeksi monimutkaisia tilauksia jo valmiiksi. Hyödyn pitää kuitenkin olla molemminsuuntainen ja vaikea on nähdä mitä se isompi hyötyy siitä että mukana on joku siivellä eläjä. Soppaan kun viellä lisää investointituet ja niihin liittyvä byrokratia niin tällaiset jaetut laskut voi olla aika haastavat.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Fuller

  • Vieras
Vs: Yhteistyö.
Paukkulan kanssa olis mukava olla yhteistyössä ::)

ask

  • Vieras
Vs: Yhteistyö.
Samal hukkakauran,valvatin,ohdakkeen,mataran siemet.

Oon kuullu joltain Satakuntalaiset pienviljeliältä,että tollasii saatta levii skeidan mukana

 ;D ;D ;D ;D

Mut mikä parasta niin tulee siin mukana paskaakin.  :)
;D ;D ;D ;D ;D

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Yhteistyö.
voi olla että jonkun robottinavetan läpiviejää ei oikein kiinnosta ottaa lisätilauksia mukaan siihen projektiin kun on tarpeeksi monimutkaisia tilauksia jo valmiiksi. Hyödyn pitää kuitenkin olla molemminsuuntainen ja vaikea on nähdä mitä se isompi hyötyy siitä että mukana on joku siivellä eläjä. Soppaan kun viellä lisää investointituet ja niihin liittyvä byrokratia niin tällaiset jaetut laskut voi olla aika haastavat.
mikäs siinä? Laskut ja tavarat eri osoitteeseen? Neliö/kuutio hinta tod.näk putoaa kun määrä kasvaa..
Kunhan vaan yhteistyö kumppanit tekee selväksi että jos hinta ei miellytä niin kumpikaan ei ota tavaraa.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: Yhteistyö.
Samal hukkakauran,valvatin,ohdakkeen,mataran siemet.

Oon kuullu joltain Satakuntalaiset pienviljeliältä,että tollasii saatta levii skeidan mukana

 ;D ;D ;D ;D

Mut mikä parasta niin tulee siin mukana paskaakin.  :)
Tuo on siis "paskaista" paskaa.  ;D

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Yhteistyö.
Kaksi yhteistä kuivuria, viljasiiloja, puimuri, kaksi kasvinsuojeluruiskua, kylvökoneita pari, tasausäkeitä pari, maansiirtokärryt, isot "vankkurit" ja muuta pienempää. Kuluvat osat maksetaan yhdessä konetililtä, itse rikotut maksetaan itse. Ei ole ollut mitään ongelmia. 4 erilaista yhteenliittymää.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Yhteistyö.
valitettavasti ei porukka tilaus hyödyttänyt kun pienempää tilaajaa ja kauppiasta :/ no ei sentään haittaakaan/lisätyötä ollut.

kiinnostusta lähteä nosto/taiteovi porukkaan?? tällä hetkellä on ainakin näillä näkymin minä, naapurin isäntä ja 2 a-nettiläistä porukassa mitä enemmän saadaan niin varmasti hyötyä tulee.. yv:tä.
ovien määrä jtn 10 tällä hetkellä. autotallin ovia,palo-ovia ja läpiajettavan ruokinta pöydän ovet mm.

Viimeksi muokattu: 15.05.13 - klo:21:44 kirjoittanut ktm87

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Yhteistyö.
Joo, väki lisääntyy vissiin porukka tilauksessa kahdella. Vielä sopii, ennen kesälomia koitetaan kilpailutus pitää. 8)