Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus  (Luettu 6601 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

Ei muuten tarvita. Vuokralainen saa päättää antaako jollekin ajoluvan, pelto on vuokralla = hallinta vuokralaisella, paitsi pellon kuntoa ei saa heikentää.

Mää luulen että pelto vuokrataan viljelykäyttöön.

Siksi vuokralainen ei yksin saa päättää muista käyttömuodoista.

Vuokralainen voi kyllä estää kelkkailun vedoten esim. siihen että kylvöt myöhästyy
keväällä koska ajourien kohdalla lumi sulaa hitaammin.

Mää olen muutamassa paikassa kieltäny kelkkailun vedoten vastuukysymykseen, elikkä
jos mää olen luvan antanut kelkkailla ja tulee vahinko niin silloinhan se on mun syy.

Kun ei anna lupaa kelkkailla niin ei voi olla vahingoistakaan vastuussa.

Jos joku vaikkapa kuolee kun ajaa pellolla olevaa kiveä päin.

Tämä on taas niitä asioita, joissa lakipykälät ja hyvät tavat ovat hieman eri asia. Jos siellä vuokrapellolla on enemmälti aikomus rällätä sillä kelkalla, niin mun mielestä oli vähintäänkin kohteliasta kysyä myös maanomistajalta.

Sen takia mää olen kieltäny kun on yleistä että homma lähtee käsistä ja ko pellosta
tulee moottoriurheilustadion.
Kui mää ain olen paras?

Talojuhani

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

Ei muuten tarvita. Vuokralainen saa päättää antaako jollekin ajoluvan, pelto on vuokralla = hallinta vuokralaisella, paitsi pellon kuntoa ei saa heikentää.

Mää luulen että pelto vuokrataan viljelykäyttöön.

Siksi vuokralainen ei yksin saa päättää muista käyttömuodoista.

Vuokralainen voi kyllä estää kelkkailun vedoten esim. siihen että kylvöt myöhästyy
keväällä koska ajourien kohdalla lumi sulaa hitaammin.

Mää olen muutamassa paikassa kieltäny kelkkailun vedoten vastuukysymykseen, elikkä
jos mää olen luvan antanut kelkkailla ja tulee vahinko niin silloinhan se on mun syy.

Kun ei anna lupaa kelkkailla niin ei voi olla vahingoistakaan vastuussa.

Jos joku vaikkapa kuolee kun ajaa pellolla olevaa kiveä päin.

Tämä on taas niitä asioita, joissa lakipykälät ja hyvät tavat ovat hieman eri asia. Jos siellä vuokrapellolla on enemmälti aikomus rällätä sillä kelkalla, niin mun mielestä oli vähintäänkin kohteliasta kysyä myös maanomistajalta.

Pellon vuokraus koskee viljelyä, ei käyttöä muuhun tarkoitukseen...myös maanomistajan lupa tervitaan.