Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe emo pihatto  (Luettu 10322 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: emo pihatto
No eikös noilta uudistetuilta aloilta tule viljaa->olkea?
Vihantavilja? Kokoviljasäilörehu?

Petri

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: emo pihatto
Ei taida vilja keretä joka vuosi.

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: emo pihatto
Tuo kokoviljasäilörehu vois olla harkinnan arvoinen!Mitä petri luulet onnistuisko kokovilja säilörehu teidän korkeudella itärajalla?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: emo pihatto
kannattas tosiaan unohtaa koko homma ja kaikki muut pieni on kaunista näpertely,vain hullut ja muuten mielenvikaiset suunnittelevat enää tänäpäivänä emolehmä kasvatusta maidontuotannonkin kannattavuus näkymät verrattuna työmäärään todella surkeat jossakin edamin koko luokassa voidaan päätyä nollakorkoon mutta kaikenkaikkiaan aikansa voi käyttää tuottavampaankin työhön kuin paskan kolaamiseen 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

caseman

  • Vieras
Vs: emo pihatto
Mutta entäs jos raha ei ole kaiken tekemisen perusta [vaan välttämätön paha], ja tykkää paskan kolaamisesta...?  :P

Viimeksi muokattu: 03.07.08 - klo:19:13 kirjoittanut caseman

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: emo pihatto
Täällä näkyy olevan aika lailla osa katkeroituneen.Syitä en tiedä mut epäilyt ovat vahvat eli joko polliittinen suuntaus tai lorvikatari.Maalima ei laiskoja elätä eikä tarvikkaan!!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: emo pihatto
Täällä näkyy olevan aika lailla osa katkeroituneen.Syitä en tiedä mut epäilyt ovat vahvat eli joko polliittinen suuntaus tai lorvikatari.Maalima ei laiskoja elätä eikä tarvikkaan!!

elviskin elvisteli aikansa ja näyttäkää minulle raukat yksikin lorviva maidontuottaja joka painaa kaksi kertaa enemmän töitä kuin duunarit ja vieläpä pienemmällä liksalla,täytyyhän olla täydellinen idiootti jos tuollainen vaihtoehto tuntuu hyvältä ja elämisen arvoiselta.

järjen käyttö sallittua mut hei eihän sitä voi käyttää jos sitä ei oo vai mitä elvis ;D ;D ;D ;D

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

e0777

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 645
Vs: emo pihatto
niin kun duunarit käy töissä josta ei tykkää ja sitten jossain paskalenkillä että olis jotain täytettä elämässä niin se on paljon parempi vaihtoehto kuin että tekee koko päivän jotain mistä itse pitää... mutta koska se on TYÖTÄ niin sen täytyy olla paskaa eikä siitä saa pitää.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: emo pihatto
niin kun duunarit käy töissä josta ei tykkää ja sitten jossain paskalenkillä että olis jotain täytettä elämässä niin se on paljon parempi vaihtoehto kuin että tekee koko päivän jotain mistä itse pitää... mutta koska se on TYÖTÄ niin sen täytyy olla paskaa eikä siitä saa pitää.

Nimenomaan. Aina jotenkin ajatellaan, että se duuni olisi vaihtoehtona ihanteellista. Mutta näidenkin arvojen ja mielipiteiden tilalle on nykyään juurrutettu taloudelliset tunnusluvut, jos ei niitä tavoita niin työstä tulee "turhaa" ja paskaa. Ei tämä nyt mikään vastalause ole talousajattelulle, mutta oikeasti, kuinka suuri osa vaikkapa tietyn tuotantosektorin tuottajista pyörittää toimintaa kannattavasti ja vielä nauttii siitä? Taitaa se varsinainen volyymi tulla kuitenkin jostain muualta, valtion - ei oman kylän- mittakaavassa..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5275
Vs: emo pihatto
Tuo kokoviljasäilörehu vois olla harkinnan arvoinen!Mitä petri luulet onnistuisko kokovilja säilörehu teidän korkeudella itärajalla?
Mikä ettei? Siinä missä eteläisen ja keskeisen Suomen sadonmaksimoijat hakevat mahdollisimman myöhäistä ohra/vehnälajiketta tuohon coctailiin (suurempi satopotentiaali), niin pohjoisessa ei tarvitse venyttää lajikkeella kasvuaikaa; joku Vilja-Suomen valtalajike sopii ihan hyvin. Tämä sen vuoksi, että saa ajoissa korjattua niin, että alle kylvetty nurmi ehtii vahvistua talvea varten tarpeeksi. Ja voi odotella sitä roudan sulamistakin keväällä ihan rauhassa, ei tarvi mennä rypemään...

Petri

emo-heikki

  • Vieras
Vs: emo pihatto
kannattas tosiaan unohtaa koko homma ja kaikki muut pieni on kaunista näpertely,vain hullut ja muuten mielenvikaiset suunnittelevat enää tänäpäivänä emolehmä kasvatusta maidontuotannonkin kannattavuus näkymät verrattuna työmäärään todella surkeat jossakin edamin koko luokassa voidaan päätyä nollakorkoon mutta kaikenkaikkiaan aikansa voi käyttää tuottavampaankin työhön kuin paskan kolaamiseen 8)

En voi tietenkään puhua muiden puolesta, mutta itse uskon omien laskelmieni perusteella, että lihantuotannolla on tulevaisuutta.
Tosin minulla ei ole pihattoa eikä muutakaan navettaa, mielestäni ylämaalainen ei sitä tarvitse.

lehmipoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: emo pihatto
niin kun duunarit käy töissä josta ei tykkää ja sitten jossain paskalenkillä että olis jotain täytettä elämässä niin se on paljon parempi vaihtoehto kuin että tekee koko päivän jotain mistä itse pitää... mutta koska se on TYÖTÄ niin sen täytyy olla paskaa eikä siitä saa pitää.

Samaa mieltä. Vaikka ei minulla olekkaan omaa tilaa (vielä), niin olen sen verran tutustunut asiaan kuitenkin ja tehnyt sitä työtä, että kun siitä työstä pitää, ei voi laskea kaikkia tunteja työksi, ei välttämättä ollenkaan työksi. Ja mikä sen parempi ajatus kuin saada elanto siitä, mistä eniten pitää? Minä ainakin laitan emoja muutaman vuoden päästä. Maanviljely on elämäntapa, ei työ!!!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: emo pihatto
niin kun duunarit käy töissä josta ei tykkää ja sitten jossain paskalenkillä että olis jotain täytettä elämässä niin se on paljon parempi vaihtoehto kuin että tekee koko päivän jotain mistä itse pitää... mutta koska se on TYÖTÄ niin sen täytyy olla paskaa eikä siitä saa pitää.

Samaa mieltä. Vaikka ei minulla olekkaan omaa tilaa (vielä), niin olen sen verran tutustunut asiaan kuitenkin ja tehnyt sitä työtä, että kun siitä työstä pitää, ei voi laskea kaikkia tunteja työksi, ei välttämättä ollenkaan työksi. Ja mikä sen parempi ajatus kuin saada elanto siitä, mistä eniten pitää? Minä ainakin laitan emoja muutaman vuoden päästä. Maanviljely on elämäntapa, ei työ!!!

Laita Highland Cattlea, mikäli olet pohjoisessa, pärjäät ilman navettaa ja eläin on todella vaatimaton, kulut pysyy pienenä ja tuet kompemsoi tuotantoa.

lehmipoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: emo pihatto

Laita Highland Cattlea, mikäli olet pohjoisessa, pärjäät ilman navettaa ja eläin on todella vaatimaton, kulut pysyy pienenä ja tuet kompemsoi tuotantoa.

Tai Angusta tai Herefordia. Ei kummosta ruokaa tarvii ja riittää aivan vaatimattomat tilat, kunhan on vähän tuulen suojaa. Higland Cattle tosin on kaikkein vaatimattomin, mutta kasvuaika pitempi. Riippuu haluaako huippumaukasta lihaa hitaasti (Hc) vai maukasta lihaa nopeemmin (Ab/Hf)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: emo pihatto

Laita Highland Cattlea, mikäli olet pohjoisessa, pärjäät ilman navettaa ja eläin on todella vaatimaton, kulut pysyy pienenä ja tuet kompemsoi tuotantoa.

Tai Angusta tai Herefordia. Ei kummosta ruokaa tarvii ja riittää aivan vaatimattomat tilat, kunhan on vähän tuulen suojaa. Higland Cattle tosin on kaikkein vaatimattomin, mutta kasvuaika pitempi. Riippuu haluaako huippumaukasta lihaa hitaasti (Hc) vai maukasta lihaa nopeemmin (Ab/Hf)
Onko jollakulla angus tai hf karja ilman minkäänlaista katosta? En oikein usko että käy päinsä. Mitä hc:hen tulee niin niillä tuotannon kannattavuus perustuu vain ja ainoastaan tukiin. Mitä saa myyntituloja menee pelkkään eläinten korkoon ja eläimen ostoon tarvitaan tuesta suurin osa. :P