Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköpaimenen kaukosäätölaite  (Luettu 5670 kertaa)

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Onko kellä tullut vastaan käyttökelpoista ratkaisua, jolla sähköpaimenen saa kaukaa kytkettyä päälle ja pois?

Joihinkin paimeniin kai saa lisävarusteena sellaisen, joka maksaa enemmän kuin itse paimen. Mutta haaveilisin ihan pistorasiaan tökättävästä vehkeestä, joka siis toimisi millä vaan paimenella ja talvella mm. auton lohkolämmittimen kytkimenä.

Käyttö voisi olla kännykällä tai sitten omalla kaukosäätimellä, mutta sen pitäisi toimia kilometrinkin päästä.

jiikoo1

Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Eri valmistajien GSM-hälytin/ohjaimet sisältävät lähes poikkeuksetta ainakin yhden releen, jota voi ohjata tekstiviestillä tai soitolla.
Valmiita pistorasiaan asennettavia laitteitakin on sisätiloihin asennettavina malleina. Googlesta "etäohjattava pistorasia" antaa hyvin osumia.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Onhan näitä tekstiviestillä tms. ohjattavia releitä monensorttisia markkinoilla.

Tuo etäisyys kilometriluokassa on vähän rajoittava muille ratkaisuille.

Googleen vaikka 'gsm rele' ja siitä eteenpäin.

Jos ohjattava tekniikka on paikassa johon saapi nettiyhteyden niin myös TCP/IP-ohjattavia kalikoita löytyy riittävästi.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
gsm pistorasia TUTA S30 maksaa n90e toimii hyvin. Mulla on tommonen mökillä kytkemässä lämmöt toimii soitolla tai tekstiviestillä kestää kuormittaa 3000w.

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
gsm pistorasia TUTA S30 maksaa n90e toimii hyvin. Mulla on tommonen mökillä kytkemässä lämmöt toimii soitolla tai tekstiviestillä kestää kuormittaa 3000w.

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/800197
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26411/dbvnc

Aina aatelu, mutten ole vielä niin tarvinnu.
Täytysköhän uskaltaa jo. ::)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=165060167
Toimii muutaman kymmenen metrin päästä, ip44 18,95€ ja kaukossäädin kympillä

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Vastaan siihen mitä ei kysytty :(   Minulla on primaidalta ostettu voimakas sähköpaimen jonka mukana tuli kapula jolla voi: - todeta onko langassa virta    - katkaista virran mistä kohtaa aitaa vain   - kytkeä päälle mistä vain :)     Minusta nuo kaikki kolme asiaa on välttämättömiä ja tykkään että tuo kapula on parasta mitä voi olla 8) 8)
    Sellainen miinus että aitanauhalla tuo toimii huonosti ja bilteman aitanauhalla ei oikein kuinkaan. Hight tensite langalla toimii kuin ajatus :) :)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Sellanen tekstiviestillä toimiva pistorasia olisi kyllä hyvä koska toi kapula on aina mukana jolloin saa toimittua heti kun huomaa jotain ihmeellistä. Se erillinen mittari ei tule aina mukaan. Sitten kun sais viellä sellaisen pistorasian joka osais soittaa jos on ollu vaikka tunnin poissa että muistais kytkeä myös päälle.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Sitten kun sais viellä sellaisen pistorasian joka osais soittaa jos on ollu vaikka tunnin poissa että muistais kytkeä myös päälle.
:), niin ja soittaisi myös, että nyt sähköt palasivat. 

Meidän vempele toimii muuten hyvin, kunhan lähtisi päälle sähkökatkoksen jälkeen ilman erillistä komentoa :(  Ei uskalla jättää pistorasiaan, jos on itse kauempana.  Pienikin katkos tiputtaa paimenet pois.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Sitten kun sais viellä sellaisen pistorasian joka osais soittaa jos on ollu vaikka tunnin poissa että muistais kytkeä myös päälle.
:), niin ja soittaisi myös, että nyt sähköt palasivat. 

Meidän vempele toimii muuten hyvin, kunhan lähtisi päälle sähkökatkoksen jälkeen ilman erillistä komentoa :(  Ei uskalla jättää pistorasiaan, jos on itse kauempana.  Pienikin katkos tiputtaa paimenet pois.
tuo tuta ilmoittaaaina sähkökatkoksista ja kun sähköt palaavat.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Vastaan siihen mitä ei kysytty :(   Minulla on primaidalta ostettu voimakas sähköpaimen jonka mukana tuli kapula jolla voi: - todeta onko langassa virta    - katkaista virran mistä kohtaa aitaa vain   - kytkeä päälle mistä vain :)     Minusta nuo kaikki kolme asiaa on välttämättömiä ja tykkään että tuo kapula on parasta mitä voi olla 8) 8)
    Sellainen miinus että aitanauhalla tuo toimii huonosti ja bilteman aitanauhalla ei oikein kuinkaan. Hight tensite langalla toimii kuin ajatus :) :)
Minä olen myös sitä mieltä ettei tuo nauha ole tarkoitettu pitkiin aitauksiin.Sateella ei mene virta läpi,mutta kuivalla taas paremmin.Tuota samaa esiintyy kyllä vaijerillakin,mutta ei noin pahana.Vanha kunnon Olli stop 106 hakkaa yhtenä virtaa lankaan,pidän parhaimpana paimenpoikana,ei turhaa hajoavaa tekniikkaa ja tehoja riittää.Eikä v.tuta niin kun ukkonen tekee uuden olomuodon paimenpojalle.Langat on tehty niin,että veräjiä avaamalla saa virran poikki.Mönkijällä hoidetaan aitoihin liittyvät hommat.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Sähköpaimenen kaukosäätölaite
Vastaan siihen mitä ei kysytty :(   Minulla on primaidalta ostettu voimakas sähköpaimen jonka mukana tuli kapula jolla voi: - todeta onko langassa virta    - katkaista virran mistä kohtaa aitaa vain   - kytkeä päälle mistä vain :)     Minusta nuo kaikki kolme asiaa on välttämättömiä ja tykkään että tuo kapula on parasta mitä voi olla 8) 8)
    Sellainen miinus että aitanauhalla tuo toimii huonosti ja bilteman aitanauhalla ei oikein kuinkaan. Hight tensite langalla toimii kuin ajatus :) :)
Minä olen myös sitä mieltä ettei tuo nauha ole tarkoitettu pitkiin aitauksiin.Sateella ei mene virta läpi,mutta kuivalla taas paremmin.Tuota samaa esiintyy kyllä vaijerillakin,mutta ei noin pahana.Vanha kunnon Olli stop 106 hakkaa yhtenä virtaa lankaan,pidän parhaimpana paimenpoikana,ei turhaa hajoavaa tekniikkaa ja tehoja riittää.Eikä v.tuta niin kun ukkonen tekee uuden olomuodon paimenpojalle.Langat on tehty niin,että veräjiä avaamalla saa virran poikki.Mönkijällä hoidetaan aitoihin liittyvät hommat.
Pysyvämmät aitaukset reunoille kannattaa tehdä siitä vahvasta langasta.  Muuteltavia ja lyhytaikaisia väliaitoja on minusta tosi kätevä tehdä Bilteman euron hintaisilla veräjänkahvoilla ja pikku nipulla k-maatalouden lasikuitutolppia ja nauharullia :)