Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vario Packin verkkosidonta  (Luettu 6521 kertaa)

Red Bull

  • Vieras
Vs: Vario Packin verkkosidonta
Kaharen Vario packin perässä on aikanaan tullut käärimen kanssa oltua eikä kummankaan perässä kiire tullut.. Ehkä 20 % paaleista verkko tuli kunnolla..  ::)

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Vs: Vario Packin verkkosidonta
Se teräsvalssi pitää ehdottomasti olla puhdas, ei saa olla likaa eikä ruostetta. Valssien tulisi myös pyörittää aika helposti, jos niiden takana kerääntyy likaa se voi jarruttaa niitä ja silloin verkko ei pela niinkun pitää. Olen joskus ottanut molemmat valssit pois (helppo homma, ne ovat kiinni vain kahdella pultilla), muuten ei niiden takana oikein pääsee.

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Vario Packin verkkosidonta
Juu katkaisuterä on vasta uusittu ja se verkotuskanavan pelti kammion puolelta tulee melko säännöllisesti käytyä puhdistamassa. Jarrukin on tiukalla, eli pysästyy sidonnan loputtua terävästi. Rypsiöljyäkin on kokeiltu.. Tossa lauantaina hellepäivänä vieläpä aiv:llä paalatessa sai kaiken ilon irti niistä verkotushäiriöistä. >:(
Kaiketi pitäisi vielä tuota verkko merkkiä vaihtaa, vai paalain,,?

Oletko tarkistanut että tuo verkkopelti pääsee liikkumaan kunnolla? Kerää niihin takanurkkiin helposti mujua joka estää verkkopeltin laskeutumisen.
Kumitelan kunto vaikuttaa tuohon kietoutumiseen. Jos kietoumia on poistettu puukolla ja samalla viillelty kumitelan pintaa, ongelmia on varmasti.

Piipon sinisellä täällä ajetaan ilman ongelmia, kone on tosin kombi mutta sidontalaite on sama. Piipon hybridi ei Kronelle sovi. Mitä jäykempi verkko, sen paremmin Krone toimii. JD:n verkko on ollut parasta.

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Vario Packin verkkosidonta
Juu katkaisuterä on vasta uusittu ja se verkotuskanavan pelti kammion puolelta tulee melko säännöllisesti käytyä puhdistamassa. Jarrukin on tiukalla, eli pysästyy sidonnan loputtua terävästi. Rypsiöljyäkin on kokeiltu.. Tossa lauantaina hellepäivänä vieläpä aiv:llä paalatessa sai kaiken ilon irti niistä verkotushäiriöistä. >:(
Kaiketi pitäisi vielä tuota verkko merkkiä vaihtaa, vai paalain,,?

Oletko tarkistanut että tuo verkkopelti pääsee liikkumaan kunnolla? Kerää niihin takanurkkiin helposti mujua joka estää verkkopeltin laskeutumisen.
Kumitelan kunto vaikuttaa tuohon kietoutumiseen. Jos kietoumia on poistettu puukolla ja samalla viillelty kumitelan pintaa, ongelmia on varmasti.

Piipon sinisellä täällä ajetaan ilman ongelmia, kone on tosin kombi mutta sidontalaite on sama. Piipon hybridi ei Kronelle sovi. Mitä jäykempi verkko, sen paremmin Krone toimii. JD:n verkko on ollut parasta.

Jep. Tulee se pellin aluskin puhdistettua, se muju tosiaan tuottaa takuuvarmasti ongelmia. Kumitelakin ihan ok kuntonen, puukolla poistettu haituvia aina ns. selkä edellä.  Hybridi jo mekin unohdettiin, mutta kai noita saksalaisperäisiä verkkoja pitää kokeilla. Nyt ollu siniselläkin ihan kohtuupäiviä, JOPA 100kpkl ilman mitään ropleemaa.

Tero_91

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Vario Packin verkkosidonta
osaako joku auttaa kronen multi cut 1500 muuttuvakammioiseen koneeseen tietoja, miksi vetää verkkoa sullojalle? onko kenties säädöissä vikaa vai verkkomerkissä? Olisi paljon paalattavaa vielä, mutta koneet ei maha toimii, ja välillä se ei katkase edes verkkoa, vaan vetää sen sullojalle.

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Vario Packin verkkosidonta
osaako joku auttaa kronen multi cut 1500 muuttuvakammioiseen koneeseen tietoja, miksi vetää verkkoa sullojalle? onko kenties säädöissä vikaa vai verkkomerkissä? Olisi paljon paalattavaa vielä, mutta koneet ei maha toimii, ja välillä se ei katkase edes verkkoa, vaan vetää sen sullojalle.

Harvoin noi on sullojalle verkkoa nykässy, mutta syynä vois olla siinä verkotuskanavan yläpuolella olevan telan kaapijan välys, eli kerää siihen verkon kulkureitille eteen sellasta "partaa". Eli se telan alapuolinen rauta täytyy säätää aivan telaan kiinni.