Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe high tensile- aitatolpat  (Luettu 5385 kertaa)

Laki Luuk

  • Vieras
high tensile- aitatolpat
mistä löytää parhaimpia aitatolppia, siis samanlaisia kuin käytetään high tensile- aidoissa? maatalouskauppojen aitatolpat ovat ilmeisesti kiinassa hätäisesti väännettyjä kun vähintään puolet ovat ostaessa jo halki ja toisen puolen on höylätty että oksa on keskellä.

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: high tensile- aitatolpat
Tarkoitat ilmeisesti niitä välitolppia? High tensilessä olevat nurkkapaalut kun ovat tuollaista sähkö/puhelinpaaluluokkaa järeydeltään.

Octowood hakusanalla löytyy ruåtsalaista paalua ja vastaavalla periaatteella tehtyjä on muillakin. Kai se tässäkin on niin, että hinta ja laatu hiukan korreloivat....

Itse olen tehnyt omatoimisesti 50x50 painekyllästettyjä välipaaluja, mutta ovat ainakin hirvialueilla hiukan liian keveitä. Toinen haittapuoli on se, että aina on "väärä kantti" tarjolla eristintä varten. Tuollainen octowoodin tyylinen kahdeksankulmainen tarjoaa aina sopivan kantin eristimelle. Pyöreitä sorvattujakin on myös olemassa, mutta niistä ei kokemusta ole kertynyt.

Viimeiseksi olen hakenut paikallisestä Agrimarketista 80 millin halkaisijaltaan olevia paaluja (ilm. octowood?), joilla on korvattu metsälaitumella hirvien katkomia keveämpiä versioita. Tuolla alueella on hiukan reilut 200 välipaalua, joten ei ne keveätkään ihan huonoja ole olleet, jos parin talven jäljiltä on kymmenkunta paalua uusittu. High tensile lanka on kyllä kestänyt koitokset ehjänä - pari eristintä on törmäyksissä rikkoutunut välitolppien ohella.

Jos olet tekemässä kiinteää ja pysyvää aitausta, niin älä nuukaile pituudessa. 150 cm jää auttamatta lyhyeksi - 180 cm on sopiva.

Viimeksi muokattu: 10.06.08 - klo:14:39 kirjoittanut MRP

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: high tensile- aitatolpat
Meillä ollut octowoodin tolpat käytössä jo neljä vuotta ja selkeisti parhaimpia ja edullisimpia mielestäni 60 m octowoodin tolppa on kestävämpi kuin pyöreäksi sorvatut 80 mm omien kokemusten perusteella....

Laki Luuk

  • Vieras
Vs: high tensile- aitatolpat
Tarkoitat ilmeisesti niitä välitolppia? High tensilessä olevat nurkkapaalut kun ovat tuollaista sähkö/puhelinpaaluluokkaa järeydeltään.

Octowood hakusanalla löytyy ruåtsalaista paalua ja vastaavalla periaatteella tehtyjä on muillakin. Kai se tässäkin on niin, että hinta ja laatu hiukan korreloivat....

Itse olen tehnyt omatoimisesti 50x50 painekyllästettyjä välipaaluja, mutta ovat ainakin hirvialueilla hiukan liian keveitä. Toinen haittapuoli on se, että aina on "väärä kantti" tarjolla eristintä varten. Tuollainen octowoodin tyylinen kahdeksankulmainen tarjoaa aina sopivan kantin eristimelle. Pyöreitä sorvattujakin on myös olemassa, mutta niistä ei kokemusta ole kertynyt.

Viimeiseksi olen hakenut paikallisestä Agrimarketista 80 millin halkaisijaltaan olevia paaluja (ilm. octowood?), joilla on korvattu metsälaitumella hirvien katkomia keveämpiä versioita. Tuolla alueella on hiukan reilut 200 välipaalua, joten ei ne keveätkään ihan huonoja ole olleet, jos parin talven jäljiltä on kymmenkunta paalua uusittu. High tensile lanka on kyllä kestänyt koitokset ehjänä - pari eristintä on törmäyksissä rikkoutunut välitolppien ohella.

Jos olet tekemässä kiinteää ja pysyvää aitausta, niin älä nuukaile pituudessa. 150 cm jää auttamatta lyhyeksi - 180 cm on sopiva.

itse asiassa samaisia paaluja on juuri tullut katsottua ja ne ovat olleet juuri niitä halkeilleita. muun merkkisiä ei ole tullut mainoksissa vastaan oikeastaan.

MRP

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: high tensile- aitatolpat
itse asiassa samaisia paaluja on juuri tullut katsottua ja ne ovat olleet juuri niitä halkeilleita. muun merkkisiä ei ole tullut mainoksissa vastaan oikeastaan.
Kun katsoo mainoksia, niin samantyyppisiä on myynnissä eri paikoissa. Joskus puhutaan octowood "tyyppisistä" paaluista. Vähän on sellainen tuntu, että valmistajia (ja samalla laatua) on useitakin.
En osaa sanoa, että mikä niistä on paras ja mistä ostettuna.
Puu on kyllä ominaisuuksiltaan sellainen, että jos paalu tehdään vaikkapa ohuesta puutavarasta, eli tavallaan ohuesta pikkutukista, niin sydänpuusta tulee aina halkeama ulospäin kuivumisen myötä. Mahtaako tämä sitten vaikuttaa paljoakaan lujuuteen ja voihan sen halkeaman laittaa kääntöpuolelle, niin ei haittaa eristimen kiinnitystä.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: high tensile- aitatolpat
Tarkoitat ilmeisesti niitä välitolppia? High tensilessä olevat nurkkapaalut kun ovat tuollaista sähkö/puhelinpaaluluokkaa järeydeltään.

Octowood hakusanalla löytyy ruåtsalaista paalua ja vastaavalla periaatteella tehtyjä on muillakin. Kai se tässäkin on niin, että hinta ja laatu hiukan korreloivat....

Itse olen tehnyt omatoimisesti 50x50 painekyllästettyjä välipaaluja, mutta ovat ainakin hirvialueilla hiukan liian keveitä. Toinen haittapuoli on se, että aina on "väärä kantti" tarjolla eristintä varten. Tuollainen octowoodin tyylinen kahdeksankulmainen tarjoaa aina sopivan kantin eristimelle. Pyöreitä sorvattujakin on myös olemassa, mutta niistä ei kokemusta ole kertynyt.

Viimeiseksi olen hakenut paikallisestä Agrimarketista 80 millin halkaisijaltaan olevia paaluja (ilm. octowood?), joilla on korvattu metsälaitumella hirvien katkomia keveämpiä versioita. Tuolla alueella on hiukan reilut 200 välipaalua, joten ei ne keveätkään ihan huonoja ole olleet, jos parin talven jäljiltä on kymmenkunta paalua uusittu. High tensile lanka on kyllä kestänyt koitokset ehjänä - pari eristintä on törmäyksissä rikkoutunut välitolppien ohella.

Jos olet tekemässä kiinteää ja pysyvää aitausta, niin älä nuukaile pituudessa. 150 cm jää auttamatta lyhyeksi - 180 cm on sopiva.

Niin ja jos haluaa lyhemmät tolpat, niiin ne 180 senttisethän voi hakata sen verran syvemmälle, että ne on sen metrin verran maasta ...