Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MAINOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  (Luettu 6945 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: MAINOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Berner "alkuperäisvalmisteen" maahantuojana kuitenkin on ainetta testannut ja hakenut sille Suomen oloihin sopivat käyttömäärät  ..

.. erittäin laaja-alaisella viljelijätestauksella, viljelijöiden riskillä. Vai saiko joku muka jotain korvausta galeran aiheuttamista vahingoista?

Siitä sai hyvää henkistä korvausta kun ei uskonut myyjää ja jätti ostamatta  ::)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: MAINOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Berner "alkuperäisvalmisteen" maahantuojana kuitenkin on ainetta testannut ja hakenut sille Suomen oloihin sopivat käyttömäärät  ..

.. erittäin laaja-alaisella viljelijätestauksella, viljelijöiden riskillä. Vai saiko joku muka jotain korvausta galeran aiheuttamista vahingoista?

No ehkä tuon galeran valitseminen esimerkiksi oli huono vaihtoehto mutta kuitenkin siitä käy hyvin ilmi se että uuden aineen lanseeraaminen Suomen oloihin ei ole ihan läpihuutojuttu, vaikka testejä olisi tehty voi ilmetä jotain mitä ei osata odottaa.
Siinä on aika hemmetin helppo perässähiihtäjien seurata kun toiset on ottanut riskit ja paskan julkisuuden..

Muuten mä olen sitä mieltä että tuossa galera hommassa oli aika paljon sattumien summana huonoa onnea matkassa, trifulariinit poistui markkinoilta ja paine kentältä kaiketi oli aika kova saada jotain tilalle Devrinolin lisäksi, samalle vuodella sattui historiallisen suuri öljykasvien viljelyala, sääoloiltaan todella hankala vuosi ja paljon sellaisia ensikertalais viljelijöitä joilla ei ollut lainkaan aiempaa kokemusta öljykasveista ja siitä että jos viljelykierrossa on muut osat kunnossa aika pitkälle pärjää ilman kemiallista rikkatorjuntaa.

Noin niinkuin muuten mä koin talvella sellaisen ahaa elämyksen kun selvitin sinilupiinin kasvinsuojelumahdollisuuksia.
Mun mielestä on tosi hienoa että tällaiset toistaiseksi todella marginaalisetkin kasvit saavat "alkuperäisvalmisteiden" maahantuojissa huomiota ja erilaisia aineita, meillä ennestään tuntemattomiakin, testataan ja koitetaan hakea ratkaisuja.

En mä ole Kasvinsuojelu.fi:n toimintaa täysin torppaamassa mutta ajattelin nyt vaan tuoda esille yhden näkökulman. Vaikka niitä alkuperäisvalmisteen maahantuojia morkataan milloin mistäkin yms., itsekin siihen tulee sorruttua, niin toisaalta ne tekee kokonaisuuden kannalta ajatellen paljon hyvääkin työtä mitä oman navan ympäriltä ei aina huomaa.

Viimeksi muokattu: 27.06.12 - klo:21:45 kirjoittanut bouli