Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kysymys peittauslaitteen käytöstä  (Luettu 2905 kertaa)

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
 Moi vaan,

 ostin turvemaita varten vm. 85 Simultan kiekkovannaskylvölannoittimen.

 Siinä on mukana peittauslaite. Kun en ennen ole moista käyttänyt, kysynkin, pitääkö peittausaineen käytössä ottaa jotain erityistä huomioon viljankylvössä?

 Esim. vaikuttaako viljan juoksevuuteen sen käyttö m itenkään; pitäisikö kiertokoe tehdä  peittauslaite peittausainetta täynnä (ei kai sentään, sellaista myrkkyähän peittausaine on...)

 Kuka on moista laitetta käyttänyt? Mitä peittausainetta olette käyttäneet?

 Kiitos vastauksistanne etukäteen!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kysymys peittauslaitteen käytöstä
Tuommoisessa koneessa peitattu vilja valuu vähän hitaammin kuin peittaamaton, ero on 5-10%. Heti nestepeittauksen jälkeen valuminen on 15% pienempää.

Mä olen käyttänyt tuollaista joskus 20 vuotta sitten, en muista miten se pelitti. Enpä edes tiedä saako peittausaineita jauheina edelleen ??

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kysymys peittauslaitteen käytöstä
Olikohan taas kerran että on viimeinen vuosi kun jauhemaista baytania ;D Muistan kun koulutuksissa puhuttiin jo 2006 että baytanin myynti loppuu nyt. Voishan sitä varastoon kuitenki hommata varmuuden välttämiseksi.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Kysymys peittauslaitteen käytöstä
Eikös tuo Baytan ole edelleenkin myynnissä myös jauhemaisena? Simultassa vm 1995 olen tuota samantyyppistä peittainta käyttänyt ja  kyllä se kait asiansa ajaa, ainakin jyvät värjääntyvät ::)   Ainakin enen Baytan siinä parhaiten pelasi, tiedä sitten, onko Täysato parantunut viime vuosina juoksevuudeltaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kysymys peittauslaitteen käytöstä
Olikohan taas kerran että on viimeinen vuosi kun jauhemaista baytania ;D Muistan kun koulutuksissa puhuttiin jo 2006 että baytanin myynti loppuu nyt. Voishan sitä varastoon kuitenki hommata varmuuden välttämiseksi.

Se elohopeapitoinen on kiellossa, "karamellivärillä" saa edelleen vissiin värjätä