Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Triviaa  (Luettu 2978 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Triviaa
Pistetääs pystyyn pieni trivia. Itte en tiedä vastauksia mutta kertokaas miten käsitätte asian olevan eli puhutaan 500 kilon painosta raktorin keulassa eli mitkä on sallittuja

-500 kilon pyöröpaali on otettu paalipiikkiin.

-500 kilon paali on piikeissä ja sidottu liinalla paaliin.

-Etukuormaajaan kauhaan on otettu 500 kiloa hiekkaa

-Etukuormaajassa on kiinni 500 kilon työkone

-Etukuormaajassa on kiinni hiekoituskauha missä on hiekkaa ja yhteispaino on 500 kiloa

-Kauhaan on otettu 500 kilon betonipunnus mikä on sidottu kiinni

-500 kilon betonipunnukseen on tehty etukuormaajaan kiinnikkeet ja se on kii
nnitetty kuormaajaan.

-etunostolaitteessa on kiinni taso minkä päällä on 500 kilon paino sidottuna.

-Etunostolaitteeseen on kiinnitetty 500 kilon betoni punnus

-Eturunkoon on kiinnitetty 500 kilon punnus jonka paikallaanpysyminen on varmistettu liinalla.

Eturunkoon on kiinnitetty 500 kilon punnus

Eli mitkä on sallittu ja mitkä ei.

myöhemmin voidaan miettiä muita kiemuroita mutta näitä ensiksi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

realisti

  • Vieras
Vs: Triviaa
kaikki etukuormaajaan kiinnitetty ainakin hylätään, sillä jo itse etukuormain tulkitaan työkoneeksi??? muuhun en ota kantaa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Triviaa
kaikki etukuormaajaan kiinnitetty ainakin hylätään, sillä jo itse etukuormain tulkitaan työkoneeksi??? muuhun en ota kantaa.
Eli realistin mukaan 500 kilon työkone hylätään siirrossa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Triviaa
Niin onko tässä nyt kyse siitä, mitä lasketaan traktorin painoksi määritettäessä suurinta sallittua kärryn painoa - vai joku ihan muu juttu?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Triviaa
Ei kun mistä saa sakkoja pysäytettäessä jos poliisi on ajantasalla säännöistä (tuskin kukaan on mutta kuitenkin) Perjaatteessa voi sanoa mitkä lasketaan lisäpainoksikin ja saako ko yhdistelmään olla kytketty esim. kärry perään jos luulee tietävänsä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Triviaa
Väittäisin, että kaikki, mikä on hydrauliikan varassa, on heti pois laskuista, eihän suomen tielainsäädännön mukaan liikenteessä saa etupäässä kuljettaa mitään. Eli puntit rungossa kelpaa, varmaan myös etunostolaitteessa oleva puntti, mikäli se on lukittu mekaanisesti. Etukuormaajassa oleva on jo aika arveluttava, onhan siitä ennenkin täällä väännetty, että saako olla esim. auraustukien varassa mikäli kauhan sylinterit on ketjuilla lukittu!!??

roadman

  • Vieras
Vs: Triviaa
Traktorin lisäpainottamiseksi esim isompaa kärriä varten.
Punnitus tilanteessa lasketaan ainoastaan valmistajan hyväksymät lisäpainot ja lisäpainon määrä TULEE olla merkittynä rekisteri otteeseen, jos ihan virallisia ollaan.  ;D
Käytännössä jos punnitus paikalla on ruuhkaa niin tarkistavat paperit ja toivottavat hyvää matkaa ;D
On kuulemma poliisin järkeen liian monimutkainen laskutoimitus tuo traktorin punnitus.

Tässä mennään ojasta allikkoon jos liikkuva poliisi lakkautetaan.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Triviaa
kaikki etukuormaajaan kiinnitetty ainakin hylätään, sillä jo itse etukuormain tulkitaan työkoneeksi??? muuhun en ota kantaa.
eipäs mene näin, esim minun aurani painaa 700kg, vanha painoi 900kg, ja kuormaajassa noita talvella kiikutetaan, miten on onko aurakalusto siis laitonta ??  :o

realisti

  • Vieras
Vs: Triviaa
kaikki etukuormaajaan kiinnitetty ainakin hylätään, sillä jo itse etukuormain tulkitaan työkoneeksi??? muuhun en ota kantaa.
eipäs mene näin, esim minun aurani painaa 700kg, vanha painoi 900kg, ja kuormaajassa noita talvella kiikutetaan, miten on onko aurakalusto siis laitonta ??  :o
en väittänyt että on laitonta, vaan ei kelpaa punnitukseen painoksi jos poliisi tarkastaa.

roadman

  • Vieras
Vs: Triviaa
kaikki etukuormaajaan kiinnitetty ainakin hylätään, sillä jo itse etukuormain tulkitaan työkoneeksi??? muuhun en ota kantaa.
eipäs mene näin, esim minun aurani painaa 700kg, vanha painoi 900kg, ja kuormaajassa noita talvella kiikutetaan, miten on onko aurakalusto siis laitonta ??  :o
en väittänyt että on laitonta, vaan ei kelpaa punnitukseen painoksi jos poliisi tarkastaa.

Just näin. ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Triviaa
Käsittääkseni kauhassa ei saa kuljettaa mitään traktorin keulilla vaikka useasti on joku tärylätkä kauhassa sitomatta  ;D   Mutta ei ne ainakaan suodatinkankaasta (ja oli hyvin sidottu liinoilla) sanoneet mitään kun oli iso mytty kauhassa kun pysäyttyivät puhaltamaan kun olin menossa työmaalle yks kerta kakskerrassa  ;D 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Triviaa
Pitäisi tehdä konepeitto lyijystä tai 2-tuuman plootusta. Etuakselin päälle ja vanteisiin voisi liimata niitä lyijyisiä renkaiden tasapainotuspainoja ison kerroksen  ???

Tai jos tekisi ikkunat tuosta plootusta ja poraisi niihin vain pienet tirkistysreiät, tai laittaisi kamerat kulmiin jotta näkisi ulos  ???

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Triviaa
Muusta en tiedä mut kauhassa ei saa kuljettaa mitään, itse sain sakot kun oli ojakauha mehumaijan etukauhassa. >:(

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Triviaa
Oma veikkausrivi, plussaa ja miinusta:

- 500 kilon pyöröpaali on otettu paalipiikkiin.

- 500 kilon paali on piikeissä ja sidottu liinalla paaliin.

- Etukuormaajaan kauhaan on otettu 500 kiloa hiekkaa

+ Etukuormaajassa on kiinni 500 kilon työkone
(jos kuormaajaan tarkoitettu esim lakaisukone)

+ Etukuormaajassa on kiinni hiekoituskauha missä on hiekkaa ja yhteispaino on 500 kiloa

- Kauhaan on otettu 500 kilon betonipunnus mikä on sidottu kiinni

- 500 kilon betonipunnukseen on tehty etukuormaajaan kiinnikkeet ja se on kii
nnitetty kuormaajaan.

- etunostolaitteessa on kiinni taso minkä päällä on 500 kilon paino sidottuna.

+ Etunostolaitteeseen on kiinnitetty 500 kilon betoni punnus

- Eturunkoon on kiinnitetty 500 kilon punnus jonka paikallaanpysyminen on varmistettu liinalla.

+ Eturunkoon on kiinnitetty 500 kilon punnus
(jos on pulteilla tms kiinteällä lukituksella kiinni)